Formuła 1 » Aktualności F1 » Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1

Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
Nico Rosberg wezwał do ustalenia konkretnych zasad dotyczących ścinania zakrętów w Formule 1 po tym, jak sędziowie rozważali ukaranie go za tego typu manewr podczas GP Kanady.
Kierowca Mercedesa zdecydował się ściąć wczoraj finałową szykanę toru w Montrealu na 25. okrążeniu zawodów, gdy zblokował koła naciskany przez zespołowego partnera Lewisa Hamiltona. Choć Niemiec na chwilę zwolnił po tym incydencie, aby nie było, że dzięki niemu zyskał, sędziowie i tak zajęli się sprawą.
Pytany później przez dziennikarzy o całe zdarzenie, Rosberg je bagatelizował. „Nic o nim nie myślę". - powiedział. „Pojechałem szykanę prosto, ale nic nie zyskałem. Początkowo faktycznie, jednak zwolniłem w zakrętach 1 i 2, jak się powinno robić w takich sytuacjach.
„Tak więc o ile nic na czymś takim nie zyskasz, jest w porządku. Na szczęście tak to zinterpretowano i tym razem".
O ile Rosberg nie dostał kary, o tyle jednak chce przemyślenia, jak należy reagować na przypadki ścinania zakrętów, aby zwykły błąd nie był automatycznie brany pod lupę stewardów.
„Warto to przedyskutować, ponieważ tego typu sprawy do sędziów jest trochę dziwne". - mówił.„Wszyscy ustaliliśmy między sobą, że zwłaszcza za pierwszym razem ścięcie zakrętu może poskutkować ostrzeżeniem i nie wolno tego zrobić trzy razy z rzędu".
Kierowca Mercedesa zdecydował się ściąć wczoraj finałową szykanę toru w Montrealu na 25. okrążeniu zawodów, gdy zblokował koła naciskany przez zespołowego partnera Lewisa Hamiltona. Choć Niemiec na chwilę zwolnił po tym incydencie, aby nie było, że dzięki niemu zyskał, sędziowie i tak zajęli się sprawą.
Sonda: Jak powinni zareagować sędziowie na ścięcie szykany przez Rosberga?
Pytany później przez dziennikarzy o całe zdarzenie, Rosberg je bagatelizował. „Nic o nim nie myślę". - powiedział. „Pojechałem szykanę prosto, ale nic nie zyskałem. Początkowo faktycznie, jednak zwolniłem w zakrętach 1 i 2, jak się powinno robić w takich sytuacjach.
„Tak więc o ile nic na czymś takim nie zyskasz, jest w porządku. Na szczęście tak to zinterpretowano i tym razem".
„Warto to przedyskutować, ponieważ tego typu sprawy do sędziów jest trochę dziwne". - mówił.„Wszyscy ustaliliśmy między sobą, że zwłaszcza za pierwszym razem ścięcie zakrętu może poskutkować ostrzeżeniem i nie wolno tego zrobić trzy razy z rzędu".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
Prodigy 2014-06-09 15:29
wyniki sondy takie ze ja perdole... za co mial kare dostac? nie byl atakowany bezposrednio, stracil sporo gumy z opon roznica midzy nim i hamiltonem tez praktycznie ta sama byla, dobrze ze sedziowe ostrzegli go ylko, 5 sekund byloby tu nie na miejscu
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
korba 2014-06-09 16:20
Gdyby to zrobił któryś kierowców z Red Bulla,to kara była by natychmiast przez sędziów nałożona.Teraz po tych decyzjach sędziowie powinni odpuścić pozostałym kierowcom gdy im się zdarzy coś takiego.
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
PiotreW 2014-06-09 17:31
Za ścięcie zakrętu i zyskanie przewagi. Nie był atakowany bezpośrednio? Hamilton był tuż za nim, wywierał presję na Rosberga i miał ochotę na atak. Właśnie Hamilton jadący tuż za Rosbergiem w dużej mierze spowodował ten błąd. Rosberg kiedy zorientował się, że nie zmieści się z zakręcie użył escape road i zaczął przyspieszać jeszcze zanim powrócił na tor w panice, aby Hamilton go nie mógł zaatakować oraz wyprzedzić. A gdyby w tym miejscu nie było asfalty zgodnie z obecnymi standardami bezpieczeństwa tylko żwir albo trawa Rosberg nie miałby żadnych szans na utrzymanie swojej pozycji. Rosberg popełniając ten błąd tak naprawdę zwiększył przewagę nad Hamiltonem zamiast stracić, co było nie fair, więc dochodzenie sędziów było jak najbardziej zasadne.
Czemu w przypadku Red Bulla byłaby natychmiast kara? W przypadku 2 kierowców z tego samego zespołu sędziowie biorą to pod uwagę.
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
dobra_kawa 2014-06-10 00:32
Był naciskany, popełnił błąd, ściął szykanę. Powinien oddać pozycję bo w przypadku kiedy Hamilton by go wyprzedził i pojechał poza torem musiałby go puścić. Nie ma że błąd, nie ma że boli. Obronił się w nieczysty sposób i powinien dostać karę stop - go! nie lubię szwaba bo z nim zawsze jest dym, pamiętacie bodajże 2 sezony wstecz jak blokował w Bahrajnie zawodników przed 4 zakrętem?? Nawet poza tor wypychał frajer jeden i mu się upiekło. To nie Hamilton a on nie potrafi przegrywać czystą walką i w dodatku się puszy. „Warto to przedyskutować, ponieważ tego typu sprawy do sędziów jest trochę dziwne"..zamiast się cieszyć że nie dostał kary jeszcze pyskuje...śmiechłem
Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
megin 2014-06-10 09:52
w mojej opinii to nie byl manewr przy wyprzedzaniu, hamilton byl ok. 0,8 sek z tylu. rosberg po wyjechaniu na prosta troche zyskal, bo mial wieksza przewage niz przed szykana, ale mowi ze potem zwolnil i nie wiem juz jaka byla jego przewaga po zakretach 1-2. niewspolmierna bylaby wg. mnie dla rosberga kara 5 sek za ten incydent, decydujaca zapewne o zwyciestwie, a moze i wiecej. swoja droga to powinni przygotowujac tor zrobic to tak, ze nie da sie zyskac wyjezdzajac z niego - przykladowo wstawic tam na poboczu 2 probi zwalniajace, zeby musialo sie slalomem przejechac jak sie wyleci, tak jak to jest np na poboczu na koncu prostej kemmel na spa. wtedy nie bedzie konrowersji czy ktos zyska na scieciu i tez nie bedzie zakusow na takie praktyki.

Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
haakon 2014-06-10 11:30
@megin masz dużo racji mimo to nie do końca się z Tobą zgodzę. Po to jest tor żeby się go trzymać, gdyby było inaczej pewnie mielibyśmy owal. Chłopcy jak widać powinni wrócić do piaskownicy typu Suzuka. A jeśli Nico naciskany przez Lewisa popełnił błąd przez co nie miał realnej możliwości prawidłowego wejścia w szykanę to tylko i wyłącznie z jego winy i nie widzę tu żadnych podstaw do usprawiedliwień, bo chyba o to w tym wszystkim chodzi. Nieprawdaż? W przypadku walla lub żwiru załatwiłby sobie DNFa lub gdyby udało mu się wyhamować to bezsprzecznie zostałby objechany przez Hamiltona , a tu dwa razy strzelił z gumki, i co? I nic? Czy należy coś z tym zrobić? Myślę że byłoby to uczciwe dla wszystkich kierowców. W jaki sposób w prowadzić ograniczenia lub kary? Sam nie wiem bo nie jestem stewartem ani konsultantem FIA, ale w przypadku duetu Merca uważam, że Lewis zyskałby pozycję gdyby tor nie wybaczył lub przynajmniej nie pozwalał na tego typu błędy.
Podobne: Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1



Podobne galerie: Rosberg chce przemyślenia zasad o ścinaniu zakrętów w F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter