Formuła 1 » Kierowcy F1 » Roberto Merhi

Hiszpan, kierowca zespołu Manor z końca stawki Formuły 1. Jeden z debiutantów w sezonie 2015. Ma numer startowy 98.
Droga do Formuły 1
Merhi rozpoczął karierę w kartingu mając 8 lat. Przesiadł się do jednomiejscowego bolidu w 2006 roku, jako 16-latek. Podczas debiutu, ukończył na 14. miejscu wyścig hiszpańskiej Formuły 3. Przez kolejne dwa lata jeździł głównie w różnych Formułach Renault 2.0. Zajmował 4. lokaty w Eurocupie i włoskiej edycji tego cyklu, poza tym m. in. został wicemistrzem w zachodnioeuropejskim pucharze, gdzie przegrał nieznacznie tylko z Danielem Ricciardo.
W 2009 roku dostał się do Formuły 3 Euro Series. Przez pierwszy sezon tam był kierowcą zespołu Manor - tego samego co później w F1 - i zajął 7. pozycję w klasyfikacji generalnej. W kolejnym doszedł już do 5. miejsca, a także odniósł pierwsze zwycięstwo.
W międzyczasie wywalczył 6. lokatę w GP3, mimo opuszczenia czterech pierwszych zawodów.
Wreszcie w sezonie 2011 Merhi sięgnął po mistrzostwo F3 Euro Series - i to w efektownym stylu. Na 27 wyścigów, wygrał 11, a w 9 innych stawał na niższych stopniach podium. W punktacji wyprzedził drugiego Marco Wittmanna o ponad 100 oczek. Warto wspomnieć, że wtedy w tej serii ścigał się również nasz Kuba Giermaziak. Polak jednak mijał metę na dalszych pozycjach.
W 2012 roku Merhi przeniósł się do popularnych mistrzostw samochodów turystycznych DTM. Jeżdżąc dla Mercedesa, niespodziewanie nie zdobył ani jednego punktu.
Mimo tego, został w niemieckim czempionacie na następny sezon. Podczas niego zgromadził już 26 oczek, ale wciąż był daleko w generalce - tylko 15. Na pocieszenie, w swoim ostatnim występie w DTM stanął na podium.
Na 2014 rok przeszedł do Formuły Renault 3.5, gdzie od razu zajął 3. miejsce na koniec sezonu, z trzema triumfami w dorobku. Ustąpił tylko rodakowi Carlosowi Sainzowi Juniorowi oraz innemu juniorowi Red Bulla, Pierre Gasly'emu.
Formuła 1
Merhi w drugiej połowie 2014 roku jednocześnie zaczął pukać do Formuły 1, flirtując z zamykającym stawkę teamem Caterham. Ale skończyło się tylko na trzech startach podczas piątkowych treningów weekendów Grand Prix.
Po tych występach, został zakontraktowany na podstawowego kierowcę innego "outsidera" Manoru na pierwsze zawody sezonu 2015 w Australii.
Ciekawostki
- Jego ojciec był amatorskim kierowcą wyścigowym, a matka mechanikiem.
- Rodzina i przyjaciele mówią na niego "Teto".
- Jego hobby to muzyka, karting i jazda na nartach.
Droga do Formuły 1
Merhi rozpoczął karierę w kartingu mając 8 lat. Przesiadł się do jednomiejscowego bolidu w 2006 roku, jako 16-latek. Podczas debiutu, ukończył na 14. miejscu wyścig hiszpańskiej Formuły 3. Przez kolejne dwa lata jeździł głównie w różnych Formułach Renault 2.0. Zajmował 4. lokaty w Eurocupie i włoskiej edycji tego cyklu, poza tym m. in. został wicemistrzem w zachodnioeuropejskim pucharze, gdzie przegrał nieznacznie tylko z Danielem Ricciardo.
W 2009 roku dostał się do Formuły 3 Euro Series. Przez pierwszy sezon tam był kierowcą zespołu Manor - tego samego co później w F1 - i zajął 7. pozycję w klasyfikacji generalnej. W kolejnym doszedł już do 5. miejsca, a także odniósł pierwsze zwycięstwo.
W międzyczasie wywalczył 6. lokatę w GP3, mimo opuszczenia czterech pierwszych zawodów.
Wreszcie w sezonie 2011 Merhi sięgnął po mistrzostwo F3 Euro Series - i to w efektownym stylu. Na 27 wyścigów, wygrał 11, a w 9 innych stawał na niższych stopniach podium. W punktacji wyprzedził drugiego Marco Wittmanna o ponad 100 oczek. Warto wspomnieć, że wtedy w tej serii ścigał się również nasz Kuba Giermaziak. Polak jednak mijał metę na dalszych pozycjach.
Mimo tego, został w niemieckim czempionacie na następny sezon. Podczas niego zgromadził już 26 oczek, ale wciąż był daleko w generalce - tylko 15. Na pocieszenie, w swoim ostatnim występie w DTM stanął na podium.
Na 2014 rok przeszedł do Formuły Renault 3.5, gdzie od razu zajął 3. miejsce na koniec sezonu, z trzema triumfami w dorobku. Ustąpił tylko rodakowi Carlosowi Sainzowi Juniorowi oraz innemu juniorowi Red Bulla, Pierre Gasly'emu.
Formuła 1
Merhi w drugiej połowie 2014 roku jednocześnie zaczął pukać do Formuły 1, flirtując z zamykającym stawkę teamem Caterham. Ale skończyło się tylko na trzech startach podczas piątkowych treningów weekendów Grand Prix.
Po tych występach, został zakontraktowany na podstawowego kierowcę innego "outsidera" Manoru na pierwsze zawody sezonu 2015 w Australii.
Ciekawostki
- Jego ojciec był amatorskim kierowcą wyścigowym, a matka mechanikiem.
- Rodzina i przyjaciele mówią na niego "Teto".
- Jego hobby to muzyka, karting i jazda na nartach.
Roberto Merhi - bio | |
---|---|
Data urodzenia | 22 marca 1991 roku |
Narodowość | Hiszpan |
Zespół | Manor |
Wzrost | 179 cm |
Waga | 76 kg |
Numer startowy | 98 |
Roberto Merhi - statystyki | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 0 |
Wyścigi | 0 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 0 |
Debiut | - |
Najlepszy wynik | - |
Roberto Merhi - kalendarium | |
2006 | Hiszpańska Formuła 3 - dwa starty |
2007 | Włoska Formuła Renault 2.0 - 4. miejsce Włoska Formuła Renault 2.0 (zimowy sezon) - 3. miejsce Formuła Renault 2.0 Eurocup - 18. miejsce Hiszpańska Formuła 3 - dwa starty |
2008 | Zachodnioeuropejski puchar Formuły Renault 2.0 - 2. miejsce Formuła Renault 2.0 Eurocup - 4. miejsce Hiszpańska Formuła 3 - pięć startów |
2009 | Formuła 3 Euro Series - 7. miejsce Brytyjska Formuła 3 - dwa starty |
2010 | Formuła 3 Euro Series - 5. miejsce GP3 - 6. miejsce (opuścił 4 z 16 wyścigów) |
2011 | Formuła 3 Euro Series - mistrzostwo |
2012 | DTM - 21. miejsce |
2013 | DTM - 15. miejsce |
2014 | Formuła Renault 3.5 - 3. miejsce |
2015 | Formuła 1 (Manor) |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Roberto Merhi
Podobne: Roberto Merhi




Podobne galerie: Roberto Merhi



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter