Robert Kubica i Nick Heidfeld zdradzają strategię BMW
Zmiany w przepisach przed sezonem 2007 miały wpływ na strategię zespołu BMW-Sauber podczas Grand Prix Australii. Robert Kubica i Nick Heidfeld wytłumaczyli taktykę przyjętą na pierwszy wyścig sezonu.
Nick i Robert rozpoczęli Grand Prix Australii z różnymi strategiami. Podczas, gdy Nick wystartował na miękkich oponach, Robert miał założoną twardszą z obu mieszanek przygotowanych przed firmę Bridgestone. Kubica w przeciwieństwie do Heidfelda miał również zdecydowanie więcej paliwa, co pozwoliło zjechać mu do boksów dziesięć okrążeń później niż kolega z zespołu.
 
„W związku ze zmianą przepisów dotyczącą samochodu bezpieczeństwa, zespół nie może sobie pozwolić, aby obaj kierowcy mieli taką samą ilość paliwa”, zdradził Kubica. „Przez taką strategię, zespół może wiele stracić podczas wyścigu. Konsekwencją jest więc trochę bardziej bezpieczne podejście dla jednego z kierowców.”
Nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa muszą więc być wzięte pod uwagę podczas ustalania strategii. W 2007 roku kierowcy nie mogą zjechać do boksów, gdy samochód bezpieczeństwa wyjedzie na tor. Dopiero, gdy cała stawka ustawi się w odpowiedniej kolejności, kierowcy mogą zjechać, aby zatankować paliwo i zmienić opony. Właśnie dlatego, wyjazd samochodu bezpieczeństwa może być niekorzystny dla kierowcy, który ma mniej paliwa i jest na miękkich oponach.
Heidfeld wytłumaczył elementy, które były kluczowe dla strategii zespołu w Australii.
„Do Willego Rampfa należy ostatnie słowo. Ale oczywiście podejmuje decyzję po rozmowie z nami. Gdy wybierasz różne strategie dla kierowców, ten, który lepiej spisywał się przez cały weekend, może wybrać bardziej obiecującą strategię.”
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
 
			
 
			