Formuła 1 » Aktualności F1 » Riedl: "F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu"

Riedl: "F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu"
2009-02-09 - W. Nogalski Tagi: BMW Sauber, BMW Sauber F1.09, Walter Riedl
„Rozwój modelu F1.09 skupiony był wokół trzech kluczowych dziedzin: aerodynamiki, optymalnego wykorzystania opon i wprowadzenia systemu KERS," wyjaśnia przed rozpoczęciem nowego sezonu Walter Riedl, Dyrektor Zarządzający BMW Sauber T1 Team.
Jeśli chodzi o optymalne wykorzystanie ogumienia, dostarczanego przez partnera technologicznego Bridgestone, ważną zmianą jest wprowadzenie slicków. Zespół już latem zgromadził pierwsze dane na temat pracy gładkich opon, które generują znacznie więcej przyczepności niż poprzednie. Wtedy Bridgestone dostarczył pierwszą partię slicków do testów. Szybko okazało się, że decydującą rolę odgrywa odpowiednie rozłożenie masy samochodu. O ile przednia oś nieznacznie różni się od znanej z poprzedniego modelu, o tyle tylna oś jest zupełnie nowym projektem, odpowiadającym zmianom w charakterystyce opon. Celem było uzyskanie optymalnej trakcji, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu poprzecznych sił działających na szeroką oponę. Dodatkowo model F1.09 powinien zachować świetną stabilność przy hamowaniu, znaną z F1.08.
Według Riedla rozwój samochodu na ten sezon wymagał od BMW Sauber F1 Team „ukierunkowania ogromnych rezerw wiedzy zgromadzonych przez ostatni rok. Model F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu, który w czwartym roku startów w F1 da z siebie wszystko, aby osiągnąć nasze ambitne cele."
Jeśli chodzi o optymalne wykorzystanie ogumienia, dostarczanego przez partnera technologicznego Bridgestone, ważną zmianą jest wprowadzenie slicków. Zespół już latem zgromadził pierwsze dane na temat pracy gładkich opon, które generują znacznie więcej przyczepności niż poprzednie. Wtedy Bridgestone dostarczył pierwszą partię slicków do testów. Szybko okazało się, że decydującą rolę odgrywa odpowiednie rozłożenie masy samochodu. O ile przednia oś nieznacznie różni się od znanej z poprzedniego modelu, o tyle tylna oś jest zupełnie nowym projektem, odpowiadającym zmianom w charakterystyce opon. Celem było uzyskanie optymalnej trakcji, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu poprzecznych sił działających na szeroką oponę. Dodatkowo model F1.09 powinien zachować świetną stabilność przy hamowaniu, znaną z F1.08.
Według Riedla rozwój samochodu na ten sezon wymagał od BMW Sauber F1 Team „ukierunkowania ogromnych rezerw wiedzy zgromadzonych przez ostatni rok. Model F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu, który w czwartym roku startów w F1 da z siebie wszystko, aby osiągnąć nasze ambitne cele."
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Riedl: "F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu"
Podobne: Riedl: "F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu"




Podobne galerie: Riedl: "F1.09 to efekt działań ekspertów ze świetnie zmotywowanego zespołu"



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW