Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku
Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku

Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku

2011-12-20 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Silniki
Koncern Renault zapowiedział, że jego jednostka napędowa V6 z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 litra przygotowywana dla Formuły Jeden trafi na hamownię już za kilka miesięcy.

Nowe motory wejdą do F1 dopiero od sezonu 2014, ale jak ujawniło Renault, ich konstrukcja jest o wiele bardziej złożona od obecnych V8, dlatego trzeba jak najszybciej zakończyć etap budowy, by potem mieć czas na dopracowanie detali oraz wyeliminowanie ewentualnych awarii. „Jednostki V6 będą znacznie bardziej kompleksowe do zaprojektowania i późniejszego użytkowania. Doprowadzenie ich do właściwej pracy to olbrzymie wyzwanie". - stwierdził Jean-Francois Caubet z Renault Sport F1. „Nasz pierwszy motor V6 zostanie przetestowany w połowie przyszłego roku. Zapoczątkujemy tym samym intensywny program udoskonalania każdego elementu silnika, oczywiście w ramach obowiązujących ograniczeń".
Rychłe „odpalenie" jednostki napędowej zgodnej z przepisami na sezon 2014 zapowiedział niedawno także Mercedes, zaopatrujący swój fabryczny team, McLarena i Force India. Renault w tym roku dostarczało produkowane przez siebie silniki również trzem ekipom, ale od sezonu 2012 będzie miało aż czterech klientów - Red Bulla, Lotusa, Caterhama i Williamsa.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku

Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku
nihilnovi 2011-12-20 14:11
Pamiętam czasy 3 litrowych v10. Nie podoba mi się kierunek jaki obecnie obralo FIA... toż to jest F1 a nie gokarty ;f
Renault uruchomi silnik V6 w połowie 2012 roku
sib 2011-12-20 15:22
hehe no za kilka naście lat pewnie będzie napęd hybrydowy albo elektryczny i pożegnamy się z rykiem silnika