Formuła 1 » Aktualności F1 » Renault unowocześniło swoją fabrykę silników w F1

Renault unowocześniło swoją fabrykę silników w F1
2019-01-30 - G. Filiks Tagi: Silniki, Fabryka F1, Formuła 1, Renault
Renault kontynuuje rozwój w Formule 1. Jak podaje portal Motorsport.com, francuski koncern unowocześnił swoją fabrykę silników.
Baza w Viry-Chatillon, gdzie Renault projektuje, udoskonala i produkuje jednostki napędowe, w lutym uruchomi nowe stanowisko testowe. Pracowano nad nim przez ostatnie półtora roku. Stanowisko ma lepiej wykrywać potencjalne problemy z silnikiem. Powinno przełożyć się to na spadek liczby awarii na torze, które ciągle są bolączką marki spod znaku diamentu.
„Chodzi o wykonanie kolejnego kroku naprzód w weryfikacji, testowanie z możliwie największą liczbą elementów, jakie zostaną wykorzystane na torze, krótko przed jazdami właściwym bolidem". - mówi jeden z ludzi Renault, Laurent de Bailleul. (...) W tej chwili przekonujemy się o kłopotach, gdy silnik zostaje połączony z resztą bolidu, dopiero po wyjeździe na tor. Teraz będziemy mogli zaobserwować te problemy parę tygodni wcześniej, w Viry-Chatillon, więc będziemy lepiej przygotowani do pierwszych sesji testowych, w trakcie których mamy jeździć, a nie zmagać się z trudnościami".
„Niekiedy kłopoty są bardzo podstawowe, ale zażegnanie ich na torze może wymagać czasu i odbierać nam kilometry testowe. Podczas gdy testy są ograniczone".
Nowe stanowisko testowe może sprawdzać kompletne silniki różnego typu - wolnossące, turbodoładowane, jak i elektryczne. Jest również wystarczająco duże, aby pomieścić bolid elektrycznej Formuły E.Urządzenie ponadto jest w stanie testować mocniejsze silniki od tych, jakie mamy w F1 obecnie. Renault przygotowało się zatem na możliwy wzrost mocy jednostek napędowych w 2021 roku, gdy mistrzostwa mają zostać poddane następnej rewolucji.
Powiększenie fabryki
Renault jednocześnie szykuje się do powiększenia swojej fabryki silników. Aktualnie zajmuje 19 tysięcy metrów kwadratowych, w przyszłości liczba ta ma wzrosnąć o około 4 tysiące.
Baza w Viry-Chatillon, gdzie Renault projektuje, udoskonala i produkuje jednostki napędowe, w lutym uruchomi nowe stanowisko testowe. Pracowano nad nim przez ostatnie półtora roku. Stanowisko ma lepiej wykrywać potencjalne problemy z silnikiem. Powinno przełożyć się to na spadek liczby awarii na torze, które ciągle są bolączką marki spod znaku diamentu.
„Chodzi o wykonanie kolejnego kroku naprzód w weryfikacji, testowanie z możliwie największą liczbą elementów, jakie zostaną wykorzystane na torze, krótko przed jazdami właściwym bolidem". - mówi jeden z ludzi Renault, Laurent de Bailleul. (...) W tej chwili przekonujemy się o kłopotach, gdy silnik zostaje połączony z resztą bolidu, dopiero po wyjeździe na tor. Teraz będziemy mogli zaobserwować te problemy parę tygodni wcześniej, w Viry-Chatillon, więc będziemy lepiej przygotowani do pierwszych sesji testowych, w trakcie których mamy jeździć, a nie zmagać się z trudnościami".
Nowe stanowisko testowe może sprawdzać kompletne silniki różnego typu - wolnossące, turbodoładowane, jak i elektryczne. Jest również wystarczająco duże, aby pomieścić bolid elektrycznej Formuły E.Urządzenie ponadto jest w stanie testować mocniejsze silniki od tych, jakie mamy w F1 obecnie. Renault przygotowało się zatem na możliwy wzrost mocy jednostek napędowych w 2021 roku, gdy mistrzostwa mają zostać poddane następnej rewolucji.
Powiększenie fabryki
Renault jednocześnie szykuje się do powiększenia swojej fabryki silników. Aktualnie zajmuje 19 tysięcy metrów kwadratowych, w przyszłości liczba ta ma wzrosnąć o około 4 tysiące.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Renault unowocześniło swoją fabrykę silników w F1
Podobne: Renault unowocześniło swoją fabrykę silników w F1




Podobne galerie: Renault unowocześniło swoją fabrykę silników w F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć