Formuła 1 » Aktualności F1 » Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku

Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku
2017-10-31 - G. Filiks Tagi: Autodromo Hermanos Rodriguez, Meksyk, Silniki, Renault, Formuła 1
Renault tłumaczy liczne awarie swojego silnika w Formule 1 podczas GP Meksyku przesadnym skoncentrowaniem się na zmaksymalizowaniu mu osiągów.
Jednostka napędowa Francuzów ostatniej niedzieli dowiozła Maxa Verstappena do mety na pierwszym miejscu, ale jednocześnie nie pozwoliła ukończyć wyścigu trzem kierowcom - Danielowi Ricciardo, Nico Hulkenbergowi i Brendonowi Hartley'owi. Hybryda koncernu znad Sekwany psuła się też na treningach i w kwalifikacjach.
GP Meksyku to jeden z najcięższych sprawdzianów dla silników. Tor imienia braci Rodriguez leży 2229 metrów nad poziomem morza, co oznacza rzadkie powietrze i problemy z odpowiednim chłodzeniem podzespołów bolidu.
Renault uznało, że zwyczajnie zlekceważyło trudne warunki, gdy ustalało parametry pracy swojej jednostki na osiemnastą rundę sezonu.
„Popełniliśmy błąd w ocenie przy szukaniu równowagi między osiągami silnika, a jego wytrzymałością". - cytuje portal Motorsport.com stojącego na czele Renault w królowej sportów motorowych Cyrila Abiteboula.
„(...) Jesteśmy ekstremalnie skupieni na konkurowaniu. Skutkiem ubocznym tego był zbyt niski poziom niezawodności. Nasze podejście zarazem umożliwiło jednemu bolidowi zdobycie najwyższego stopnia podium". „Za awariami stały warunki klimatyczne, ale ścigamy się tutaj od dwóch lat i wiedzieliśmy, czego oczekiwać. Nie mamy usprawiedliwienia".
„Może trzeba przyjąć nieco pokorniejszą postawę i zaakceptować fakt, że silnik wymaga zarządzania".
„Musimy zrozumieć, co poszło nie tak w przygotowaniach do tego weekendu".
Bezpieczniejszą konfigurację miał stosować w Meksyku na przykład Mercedes. Według Abiteboula dowodem na to były niecodzienne trudności Lewisa Hamiltona z odrabianiem strat po wykonaniu awaryjnego pit-stopu na początku zawodów. Choć Srebrne Strzały tłumaczyły, że Brytyjczykowi przeszkadzał uszkodzony dyfuzor.
„Jeśli spojrzeć na Mercedesa, Hamilton odrabiał straty zupełnie inaczej niż w innych wyścigach". - mówi Abiteboul.„Miał problemy z trzymaniem się przy Fernando (Alonso), nie mógł wyprzedzić Magnussena czy Sainza. To mówi wiele o tym, jak Mercedes podszedł do tego weekendu. Ich postawa powinna być przykładem na następne lata".
Jednostka napędowa Francuzów ostatniej niedzieli dowiozła Maxa Verstappena do mety na pierwszym miejscu, ale jednocześnie nie pozwoliła ukończyć wyścigu trzem kierowcom - Danielowi Ricciardo, Nico Hulkenbergowi i Brendonowi Hartley'owi. Hybryda koncernu znad Sekwany psuła się też na treningach i w kwalifikacjach.
GP Meksyku to jeden z najcięższych sprawdzianów dla silników. Tor imienia braci Rodriguez leży 2229 metrów nad poziomem morza, co oznacza rzadkie powietrze i problemy z odpowiednim chłodzeniem podzespołów bolidu.
Renault uznało, że zwyczajnie zlekceważyło trudne warunki, gdy ustalało parametry pracy swojej jednostki na osiemnastą rundę sezonu.
„Popełniliśmy błąd w ocenie przy szukaniu równowagi między osiągami silnika, a jego wytrzymałością". - cytuje portal Motorsport.com stojącego na czele Renault w królowej sportów motorowych Cyrila Abiteboula.
„(...) Jesteśmy ekstremalnie skupieni na konkurowaniu. Skutkiem ubocznym tego był zbyt niski poziom niezawodności. Nasze podejście zarazem umożliwiło jednemu bolidowi zdobycie najwyższego stopnia podium". „Za awariami stały warunki klimatyczne, ale ścigamy się tutaj od dwóch lat i wiedzieliśmy, czego oczekiwać. Nie mamy usprawiedliwienia".
„Może trzeba przyjąć nieco pokorniejszą postawę i zaakceptować fakt, że silnik wymaga zarządzania".
„Musimy zrozumieć, co poszło nie tak w przygotowaniach do tego weekendu".
„Jeśli spojrzeć na Mercedesa, Hamilton odrabiał straty zupełnie inaczej niż w innych wyścigach". - mówi Abiteboul.„Miał problemy z trzymaniem się przy Fernando (Alonso), nie mógł wyprzedzić Magnussena czy Sainza. To mówi wiele o tym, jak Mercedes podszedł do tego weekendu. Ich postawa powinna być przykładem na następne lata".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku
Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku
Humunguos 2017-10-31 13:31
No i wszystko jasne buraczani fani sebastianka znowu sie zasapali jaki to Lewis jest słaby a on sobie na pół sprzęgle objechał sebastiana „niestety nie udało sie”vettela.Hahaha
Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku
😃 2017-10-31 14:30
Ciepło dzisiaj
Podobne: Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku



Podobne galerie: Renault stwierdza zbytnie zmaksymalizowanie osiągów swojego silnika w GP Meksyku
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć