Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika

Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika

2015-03-16 - G. Filiks     Tagi: Renault, Red Bull, Toro Rosso, Silniki, Australia, V6 turbo
Renault przyznało, że jego silnik V6 turbo w Formule 1 napędzający bolidy Red Bulla i Toro Rosso podczas pierwszej rundy sezonu 2015 w Australii był słabszy niż ubiegłego roku.Red Bull obarczył Renault całą winą za swój rozczarowujący występ minionego weekendu, w trakcie którego nie liczył się w rywalizacji o podium i zanotował 2-sekundową stratę do Mercedesa w kwalifikacjach. Wicemistrzowie świata wściekli żalili się, że słaba jednostka napędowa Francuzów nie zyskała żadnej dodatkowej mocy względem poprzedniego sezonu, albo nawet jeszcze straciła, przez zepsucie jej właściwości jezdnych.

Renault utrzymuje, iż zimą poprawiło swój motor, ale jednocześnie potwierdziło regres jego osiągów w Melbourne, przez trudności z wykorzystaniem wypracowanych zysków.
„To był dla nas bardzo frustrujący weekend". - powiedział dyrektor zarządzający Renault Sport F1, Cyril Abiteboul.

„Wiemy, że zrobiliśmy prawdziwe postępy między sezonami, lecz nie mogliśmy pokazać tego tutaj i w rzeczywistości chyba nawet się cofnęliśmy".

Dyrektor operacyjny Renault Sport F1 na torze Remi Taffin tłumaczył: „Największym problemem są właściwości jezdne, przez co wszystkim kierowcom używającym naszego silnika było ciężko poczuć się komfortowo za sterami bolidu.
„Kłopoty z właściwościami jezdnymi szkodziły funkcjonowaniu pedału przyśpieszenia i pewności siebie zawodników na zakrętach, w efekcie zabrało nam czas na okrążeniu oraz punkty.


Renault podkreśliło, jak trudno rozwiążać problemy, z którymi się zmaga, ale dodało, że jest to możliwe przy obecnych ograniczeniach w rozwoju jednostek.

„Chodzi o mapowanie silnika, czy sposób jego konfiguracji".
- kontynuował Taffin. „Więc uporanie się z tym na pewno nie jest prostą sprawą, z drugiej strony nie wymaga kompletnego przeprojektowania jednostki.„Mamy przed sobą wiele pracy, ale też równie dużo motywacji, by nie dopuścić do powtórki tych samych problemów w następnym GP Malezji".

Niezawodność też do poprawy


Renault musi pracować także nad poprawą niezawodności swojego motoru po tym, jak w Australii wysiadł Danielowi Ricciardo już na początku pierwszego piątkowego treningu, a Maxowi Verstappenowi pod koniec wyścigu, pozbawiając punktów w debiucie.

„Od początku weekendu zmagaliśmy się z szeregiem problemów technicznych, zarówno u Red Bulla, jak i u Toro Rosso. Niezawodność była niezadowalająca, dlatego już prowadzimy program jej naprawy, aby awarie się nie powtórzyły".
- oznajmił Taffin.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika

Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
$LR 2015-03-16 12:19
Mieli cały rok na to, co za blamaż! I jeszcze się chwalą że nowe 1.6 dci biturbo czerpie z doświadczeń w F1 hehe powodzenia!
Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
President of SSSR 2015-03-16 15:05
Czyli będzie wybuchać przy wyjeździe z garażu? :-)
Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
Silnik renault 2015-03-17 06:26
może być na tyle błędna konstrukcją z sezonu 2014, że nie da się w 48% zmienić go na tyle, aby zbliżył się osiągami do mercedesa. Silnik ferrari posiadał mniej wad i dało się go przebudować w ramach dozwolonych przez regulamin. Dzięki temu zbliżył się osiągami do mercedesa. Moim zdaniem silnik renault to knot z którym nie da się nic zrobić. Chyba, że zniosą limit 48 % dozowolnego rozwoju. Jeśli nie podejrzewam, że albo RBR zrezygnuje z f1 albo zrezygnuje z silnika renault na rzecz np silnika ferrari.
Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
Ani Ferrari ani Mecedes 2015-03-17 09:09
nie sprzeda RedBullowi silnika za żadne pieniądze świata Honda też nie bo ma z McLarenem kontrakt na wyłączność (zresztą kto by ją chciał teraz) .Więc chyba leżą ,może niech z tych puszek po napojach silnik zrobią własny :-)
Renault potwierdza regres osiągów swojego silnika
Wystarczyło by 2015-03-17 11:48
aby renault zbudował nowy silnik i sprzedał go RB pod inna marką. Można tak obejść. Zamrożenie rozwoju w 48 %. Trochę by się nie opłacało to marketingowo. Ale przecież można rozpuścić nieoficjalne wici, kto stoi za nowym motorem. Trochę roboty dla prawników. Ale do zrobienia. BO żadna inna marka jak bmw czy audi do f1 nie przyjdzie.