Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault: Oszczędzanie paliwa w 2014 roku nie przyniesie nudnych wyścigów
			
			
			
			 
									
					
					Renault: Oszczędzanie paliwa w 2014 roku nie przyniesie nudnych wyścigów
							2013-10-18 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Grand Prix, Wyścig
						
						
						Renault oddaliło obawy, że po wejściu do Formuły 1 na przyszły sezon silników V6 turbo, wyścigi zamienią się w procesje przebiegające pod znakiem oszczędzania paliwa.
Taką wizją straszyło niedawno Ferrari ostrzegając, że przez surowy limit 100 kilogramów paliwa na zawody, zobaczymy kierowców jeżdżących o nawet półtorej sekundy wolniej na jednym okrążeniu niż będą pozwalać im bolidy. Jednak zdaniem Renault rygorystyczne ograniczenie dostępnego dla kierowców paliwa tylko doda wyścigom smaczku.
„Jeśli chodzi o widowisko, moim zdaniem Grand Prix będą inne, ale wciąż ekscytujące". - powiedział serwisowi Autosport dyrektor techniczny działu Renault na Formułę 1, Naoki Tokunaga. „Na torze, gdzie jesteś ograniczony ilością paliwa, cisnąc cały czas nie dojedziesz do mety. „Jako że trzeba będzie oszczędzać paliwo, powstanie różnica między dostępną mocą, a tą wykorzystywaną średnio w trakcie wyścigu.
„Jednak będziesz miał pod ręką maksymalną moc i użyjesz jej w razie potrzeby - np. przy wyprzedzaniu rywala. Potem będziesz musiał oszczędzać bardziej niż inni, by odrobić to dodatkowo zużyte paliwo. Zatem pojawi się większy wachlarz strategii".
	
	
	
	
						Rob White pełniący funkcję zastępcy dyrektora zarządzającego Renault Sport dodał, że oszczędzanie paliwa nie będzie się odbywało poprzez zdejmowanie nogi z pedału gazu, a elektroniczne przestawianie silnika.
„Kierowcy będą cisnąć maksymalnie na jednostce napędowej skalibrowanej tak, by wystarczyło jej paliwa do końca". - mówił. „Zawodników nie będą boleć łydki od jeżdżenia na pół gazu. Tak nie będzie.„Gość wygrywający wyścig to gość jadący najszybciej od startu do mety. To absolutna podstawa i nic się tutaj nie zmieni.
„(...) Nie będzie tak strasznie, jak zapowiadają malkontenci".
					
Taką wizją straszyło niedawno Ferrari ostrzegając, że przez surowy limit 100 kilogramów paliwa na zawody, zobaczymy kierowców jeżdżących o nawet półtorej sekundy wolniej na jednym okrążeniu niż będą pozwalać im bolidy. Jednak zdaniem Renault rygorystyczne ograniczenie dostępnego dla kierowców paliwa tylko doda wyścigom smaczku.
„Jeśli chodzi o widowisko, moim zdaniem Grand Prix będą inne, ale wciąż ekscytujące". - powiedział serwisowi Autosport dyrektor techniczny działu Renault na Formułę 1, Naoki Tokunaga. „Na torze, gdzie jesteś ograniczony ilością paliwa, cisnąc cały czas nie dojedziesz do mety. „Jako że trzeba będzie oszczędzać paliwo, powstanie różnica między dostępną mocą, a tą wykorzystywaną średnio w trakcie wyścigu.
„Jednak będziesz miał pod ręką maksymalną moc i użyjesz jej w razie potrzeby - np. przy wyprzedzaniu rywala. Potem będziesz musiał oszczędzać bardziej niż inni, by odrobić to dodatkowo zużyte paliwo. Zatem pojawi się większy wachlarz strategii".
„Kierowcy będą cisnąć maksymalnie na jednostce napędowej skalibrowanej tak, by wystarczyło jej paliwa do końca". - mówił. „Zawodników nie będą boleć łydki od jeżdżenia na pół gazu. Tak nie będzie.„Gość wygrywający wyścig to gość jadący najszybciej od startu do mety. To absolutna podstawa i nic się tutaj nie zmieni.
„(...) Nie będzie tak strasznie, jak zapowiadają malkontenci".
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Renault: Oszczędzanie paliwa w 2014 roku nie przyniesie nudnych wyścigów
Podobne: Renault: Oszczędzanie paliwa w 2014 roku nie przyniesie nudnych wyścigów
				 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Liga Typerów - GP Abu Zabi 2018 »
Liga Typerów - GP Abu Zabi 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Brazylii 2018 »
Liga Typerów - GP Brazylii 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Meksyku 2018 »
Liga Typerów - GP Meksyku 2018 »
					
				Podobne galerie: Renault: Oszczędzanie paliwa w 2014 roku nie przyniesie nudnych wyścigów
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Renault
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć







 
						
						 
						
						 Tapety Renault
						
						Tapety Renault  Tapety Lexus
Tapety Lexus  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji
Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji  BMW S1000RR
BMW S1000RR  
 
			
 
 
			