Formuła 1 » Aktualności F1 » Rampf: Prace nad BMW Sauber F1.09 wyjątkowym wyzwaniem

Rampf: Prace nad BMW Sauber F1.09 wyjątkowym wyzwaniem
2009-02-06 - W. Nogalski Tagi: BMW Sauber, Willy Rampf, BMW Sauber F1.09
Projekt i budowa samochodu Formuły 1 jest zawsze ekscytującym zadaniem - zwłaszcza, jeśli podstawowe warunki ulegają tak drastycznym zmianom, jak przed sezonem 2009. Z tego powodu tegoroczny proces projektowania nowego modelu był szczególnym wyzwaniem dla zespołu ludzi kierowanego przez Koordynatora Technicznego BMW Sauber F1 Team, Willy'ego Rampfa.
Dla Rampfa, człowieka odpowiedzialnego za koncepcję modelu BMW Sauber F1.09, oraz dla Waltera Riedla, Dyrektora Zarządzającego BMW Sauber AG, ten projekt był wyzwaniem, które na długo zapadnie w pamięci.
„Rozwój nowego samochodu Formuły 1 jest zawsze wielkim przeżyciem, ale tym razem było w tym coś jeszcze. Zaczynaliśmy od czystej kartki papieru," mówi Rampf.
Powrót gładkich opon w połączeniu z możliwością korzystania z technologii KERS sprawiają, że rozłożenie masy samochodu nabiera szczególnej wagi.
„Po pierwsze przejście z opon rowkowanych na slicki oznacza większą przyczepność, ale także przenosi balans sił bardziej do przodu," wyjaśnia Rampf. „Usunięcie rowków daje przednim oponom proporcjonalnie większą powierzchnię styku z nawierzchnią i w konsekwencji większy wzrost przyczepności niż w przypadku tylnych opon."
W rezultacie środek ciężkości musi być przesunięty bardziej do przodu, a odpowiedniego dostrojenia wymaga także balans aerodynamiczny. Jednocześnie trzeba w optymalny sposób dostosować się do nowych przepisów. Jeśli chodzi o aerodynamikę, BMW Sauber F1.09 wykorzystuje wiele nowych pomysłów, które nadają mu szczególny wygląd. Model F1.09 jest rzeczywiście specjalnym rodzajem wyzwania.
„Rozwój nowego samochodu Formuły 1 jest zawsze wielkim przeżyciem, ale tym razem było w tym coś jeszcze. Zaczynaliśmy od czystej kartki papieru," mówi Rampf.
Powrót gładkich opon w połączeniu z możliwością korzystania z technologii KERS sprawiają, że rozłożenie masy samochodu nabiera szczególnej wagi.
„Po pierwsze przejście z opon rowkowanych na slicki oznacza większą przyczepność, ale także przenosi balans sił bardziej do przodu," wyjaśnia Rampf. „Usunięcie rowków daje przednim oponom proporcjonalnie większą powierzchnię styku z nawierzchnią i w konsekwencji większy wzrost przyczepności niż w przypadku tylnych opon."
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rampf: Prace nad BMW Sauber F1.09 wyjątkowym wyzwaniem
Podobne: Rampf: Prace nad BMW Sauber F1.09 wyjątkowym wyzwaniem




Podobne galerie: Rampf: Prace nad BMW Sauber F1.09 wyjątkowym wyzwaniem



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć