Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Projektanci o Ferrari F2007
Ferrari F2007

Projektanci o Ferrari F2007

2007-01-15 - W. Nogalski     Tagi:

Projektanci nowego bolidu F1 Ferrari F2007 Aldo Costa (nadwozie) i Gilles Simon (silnik) opowiedzieli dziennikarzom o swoim nowym dziecku podczas uroczystej prezentacji.

 

„W zeszłym roku zastosowaliśmy bardzo agresywne i rewolucyjne podejście, które planujemy utrzymać 2006. W tym roku osiągniemy cel”, rozpoczął Aldo Costa.

 

„Aerodynamika została całkowicie przemodelowana; przede wszystkim przednie zawieszenie, główne wloty powietrza i tylne zawieszenie są bardziej kompaktowe i smukłe, również dzięki nowej skrzyni biegów. Dużo pracowaliśmy na nadwoziem ze względu na nowe testy zderzeniowe, które według nowych przepisów są zdecydowanie bardziej wymagające. Z satysfakcją możemy stwierdzić, że uzyskaliśmy doskonałe wyniki pod względem bezpieczeństwa. Zawieszenie zostało przeprojektowane również ze względu na nowe opony, a skrzynia biegów posiada nowy system quick-shift, który zapobiega stracie czasu podczas zmiany biegów. System ten zmniejsza czas potrzebny na zmianę przełożenia, działa dla wszystkich biegów i w każdych warunkach. Zmieniliśmy również usytuowanie i pochylenie chłodnic. Jeśli chodzi o tylne zawieszenie to ciągle ewoluuje.”

 

„W departamencie odpowiedzialnym za projekt i produkcję nadwozia pracuje około 200 wyjątkowych i pełnych entuzjazmu osób. Pracują z determinacją i szacunkiem; bez wątpienia wykonują kawał dobrej pracy. Oczywiście nie mogę wspomnieć każdego, ale muszę wymienić Nikolas’a Tombazis’a, głównego projektanta; Tiziano Battistini’ego, szefa departamentu technicznego, John’a Iley’a, szefa zespołu odpowiedzialnego za aerodynamikę, który wspierany jest przez Marco de Luca.”

 

„Dziś prezentowany bolid posiada te same skrzydła, co model 2006. Bolid, który stanie na starcie pierwszego Grand Prix, będzie posiadał zoptymalizowane spojlery, a prezentowana wersja to wersja przejściowa. Cała istniejąca i planowana struktura F2007 jest już jednak ostateczna.”

 

Na koniec Costa dodał: „Konstruowanie i tworzenie samochodu wyścigowego w centrum rozwojowym Fiata jest dla nas bardzo ważne, ponieważ jest dla nas ogromnym wsparciem. Dużo pracowaliśmy z symulatorami, które stworzyli przez kilka ostatnich lat i w przyszłości mamy zamiar dalej podążać tą drogą.”

 

Gilles Simon mówił o modyfikacjach, jakim poddany został silnik V8 o pojemności 2.4 Litra: „W związku z nowymi przepisami model 056 pozostał taki sam. Jednak musieliśmy go dostosować do limitów prędkości obrotowej wynoszących 19 000 obrotów. Zoptymalizowaliśmy komorę spalania, zawory, wał korbowy i tłoki w celu maksymalizowania mocy przed osiągnięciem limitu obrotów. Jak zwykle pracowaliśmy również nad lepszą integracją silnika z bolidem: system wodny i system smarowania zostały poddane modyfikacjom, tak jak lokalizacja różnych mniejszych elementów tak aby dopasować cały układ do bardzo kompaktowej tylnej osi.”

 

„Jak zwykle bardzo blisko współpracowaliśmy z naszym partnerem firmą Shell i ciągle pracujemy nad rozwojem nowego paliwa. Nadal posuwamy się naprzód w tej działce. Oleje i smary przez długi czas pomagały nam w zachowaniu niezawodności, a od marca będziemy pracować nad zwiększeniem wydajności i osiągów.”

 

„Pierwszego marca oddamy zaplombowany silnik, który nie będzie mógł być poddany żadnym innym zmianom. Dalej będziemy jednak pracować nad elementami dodatkowymi, na przykład nad wlotem powietrza, paliwem i olejami.”




źródło: Ferrari

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Projektanci o Ferrari F2007

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit