Formuła 1 » Aktualności F1 » Podsumowanie kwalifikacji do GP Monako przez Pirelli

Podsumowanie kwalifikacji do GP Monako przez Pirelli
2011-05-29 - P. Pokwicki Tagi: Monte Carlo, Pirelli, Monako
Licząca 3340 metrów długości uliczna pętla w Monako to prawdopodobnie najsłynniejszy tor wyścigowy świata, na którym Pirelli ustanowiło dzisiaj nowy rekord: najszybsze okrążenie kwalifikacyjne podczas finałowej odsłony czasówki w 68-letniej historii wyścigu.
Sebastian Vettel z Red Bull Racing na debiutującej podczas weekendu w Monako supemiękkiej mieszance PZero 'czerwonej' uzyskał czas 1.13,556. Średnia prędkość Niemca na okrążeniu kwalifikacyjnym wyniosła 163,467 km/h. Supermiękkie opony PZero „czerwone” są na ulicach Monako o około sekundę szybsze niż twardsza mieszanka PZero 'żółta'.
Zobacz także: Galerię zdjęć z sobotniego treningu i kwalifikacji »Poprzednio najszybsze okrążenie w kwalifikacjach w Monako należało do Marka Webbera z Red Bulla, który rok temu uzyskał czas 1.13,826. Dziś rano podczas ostatniego treningu przed czasówką najszybszy był Fernando Alonso z Ferrari.
Najszybsze okrążenie w historii Monako uzyskał w 2006 roku Kimi Raikkonen, który w sesji Q2 przejechał tor w czasie 1.13,532: dwie setne sekundy szybciej od dzisiejszego rezultatu Vettela, lecz nie był to czas pole position.
Warunki atmosferyczne utrzymały się na dotychczasowym poziomie i podczas najważniejszej sesji kwalifikacyjnej w sezonie, za sprawą trudności z wyprzedzaniem na ciasnym i krętym torze, było ciepło oraz sucho. Temperatura powietrza wynosiła 24 stopnie Celsjusza, a nawierzchnia rozgrzała się do 36 stopni. W Q1 Vettel wykorzystał miękkie opony PZero 'żółte', a w Q2 i Q3 zastosował supermiękką mieszankę PZero 'czerwoną'. Finałowy segment kwalifikacji został przerwany dwie i pół minuty przed końcem regulaminowego czasu po poważnym wypadku Sergio Pereza z Saubera, do którego doszło za wyjazdem z tunelu.
Po niemal półgodzinnej przerwie pozostałych dziewięciu kierowców dokończyło sesję Q3 pojedynczym mierzonym okrążeniem, ale nikt nie był w stanie poprawić czasu i Vettel przypieczętował swoje pierwsze pole position w Monako: piąte w sezonie i 20. w karierze.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: "Po pierwsze i najważniejsze, nasze myśli są z Sergio Perezem. Życzymy mu szybkiego powrotu do zdrowia. Fakt, że dowiedzieliśmy się, iż był przytomny i mógł rozmawiać w tak krótkim czasie po tak poważnym wypadku jest kolejnym potwierdzeniem jakości obecnych standardów bezpieczeństwa w Formule 1. Jeśli chodzi o akcję na torze, ciekawie będzie obserwować, jakie decyzje strategiczne podejmą jutro zespoły. Forma i wytrzymałość naszych supermiękkich opon PZero 'czerwonych' są jak na razie znakomite. Jesteśmy dumni z uzyskania na nowej mieszance najlepszego w historii czasu okrążenia w ostatnim segmencie kwalifikacji na legendarnym torze w Monako".
Sebastian Vettel z Red Bull Racing na debiutującej podczas weekendu w Monako supemiękkiej mieszance PZero 'czerwonej' uzyskał czas 1.13,556. Średnia prędkość Niemca na okrążeniu kwalifikacyjnym wyniosła 163,467 km/h. Supermiękkie opony PZero „czerwone” są na ulicach Monako o około sekundę szybsze niż twardsza mieszanka PZero 'żółta'.
Zobacz także: Galerię zdjęć z sobotniego treningu i kwalifikacji »
Warunki atmosferyczne utrzymały się na dotychczasowym poziomie i podczas najważniejszej sesji kwalifikacyjnej w sezonie, za sprawą trudności z wyprzedzaniem na ciasnym i krętym torze, było ciepło oraz sucho. Temperatura powietrza wynosiła 24 stopnie Celsjusza, a nawierzchnia rozgrzała się do 36 stopni. W Q1 Vettel wykorzystał miękkie opony PZero 'żółte', a w Q2 i Q3 zastosował supermiękką mieszankę PZero 'czerwoną'. Finałowy segment kwalifikacji został przerwany dwie i pół minuty przed końcem regulaminowego czasu po poważnym wypadku Sergio Pereza z Saubera, do którego doszło za wyjazdem z tunelu.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: "Po pierwsze i najważniejsze, nasze myśli są z Sergio Perezem. Życzymy mu szybkiego powrotu do zdrowia. Fakt, że dowiedzieliśmy się, iż był przytomny i mógł rozmawiać w tak krótkim czasie po tak poważnym wypadku jest kolejnym potwierdzeniem jakości obecnych standardów bezpieczeństwa w Formule 1. Jeśli chodzi o akcję na torze, ciekawie będzie obserwować, jakie decyzje strategiczne podejmą jutro zespoły. Forma i wytrzymałość naszych supermiękkich opon PZero 'czerwonych' są jak na razie znakomite. Jesteśmy dumni z uzyskania na nowej mieszance najlepszego w historii czasu okrążenia w ostatnim segmencie kwalifikacji na legendarnym torze w Monako".
źródło: Informacja prasowa Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Podsumowanie kwalifikacji do GP Monako przez Pirelli
Podobne: Podsumowanie kwalifikacji do GP Monako przez Pirelli



Podobne galerie: Podsumowanie kwalifikacji do GP Monako przez Pirelli



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć