Formuła 1 » Aktualności F1 » Pit-stop F1 z 23 mechanikami. Sprawdź, za co odpowiada każdy z nich

Pit-stop F1 z 23 mechanikami. Sprawdź, za co odpowiada każdy z nich
Pit-stop to jeden z symboli Formuły 1 i nieodłączna część najważniejszej serii wyścigowej świata.
W zespole Williams kierowcę obsługuje aż 23 mechaników. Zastanawiacie się, po co jest ich aż tyle? Brytyjska ekipa wskazała, czym zajmuje się każda z osób.
1. Obsługuje przedni podnośnik
2. Reguluje przednie skrzydło z prawej strony
3. Zdejmuje przednie prawe koło
4. Obsługuje klucz do przedniego prawego koła
5. Zakłada przednie prawe koło
6. Utrzymuje bolid w stabilnej pozycji
7. Zdejmuje tylne prawe koło
8. Obsługuje klucz do tylnego prawego koła
9. Zakłada tylne prawe koło
10. Czyści tylne skrzydło
11. Obsługuje tylny podnośnik
12. Trzyma zapasowy tylny podnośnik
13. Zakłada tylne lewe koło
14. Obsługuje klucz do tylnego lewego koła
15. Zdejmuje tylne lewe koło
16. Utrzymuje bolid w stabilnej pozycji
17. Zakłada przednie lewe koło
18. Obsługuje klucz do przedniego lewego koła
19. Zdejmuje przednie lewe koło
20. Reguluje przednie skrzydło z lewej strony
21. Kontroler
22. Trzyma znak wskazujący, gdzie się zatrzymać
23. Obserwuje ruch na pasie serwisowym
W przeszłości do pit-stopu był potrzebny jeszcze chociażby "lizakowy", który za pomocą "lizaka" - czyli wystawianej z boku tablicy - informował kierowcę, kiedy ma stać, a kiedy może ruszyć. Z czasem zastąpiła go zawieszona nad stanowiskiem serwisowym sygnalizacja świetlna.
Nie ma już również mechaników, którzy tankowali bolid (wobec zakazu dotankowywania podczas wyścigu).
Mechanik w pit-stopie musi być niezwykle szybki, precyzyjny i odporny na stres. Najszybsze zmiany kół trwają już nawet mniej niż 2 sekundy. Zdarzają się też potknięcia. W trwającym sezonie wiele razy kierowca opuszczał stanowisko serwisowe z niedokręconym kołem, a Kimi Raikkonen ruszając zbyt wcześnie podczas wyścigu w Bahrajnie (nie ze swojej winy) dodatkowo koszmarnie złamał mechanikowi nogę.
W zespole Williams kierowcę obsługuje aż 23 mechaników. Zastanawiacie się, po co jest ich aż tyle? Brytyjska ekipa wskazała, czym zajmuje się każda z osób.

1. Obsługuje przedni podnośnik
2. Reguluje przednie skrzydło z prawej strony
3. Zdejmuje przednie prawe koło
4. Obsługuje klucz do przedniego prawego koła
5. Zakłada przednie prawe koło
6. Utrzymuje bolid w stabilnej pozycji
7. Zdejmuje tylne prawe koło
8. Obsługuje klucz do tylnego prawego koła
9. Zakłada tylne prawe koło
10. Czyści tylne skrzydło
11. Obsługuje tylny podnośnik
12. Trzyma zapasowy tylny podnośnik
13. Zakłada tylne lewe koło
14. Obsługuje klucz do tylnego lewego koła
15. Zdejmuje tylne lewe koło
16. Utrzymuje bolid w stabilnej pozycji
17. Zakłada przednie lewe koło
18. Obsługuje klucz do przedniego lewego koła
19. Zdejmuje przednie lewe koło
20. Reguluje przednie skrzydło z lewej strony
21. Kontroler
22. Trzyma znak wskazujący, gdzie się zatrzymać
23. Obserwuje ruch na pasie serwisowym
W przeszłości do pit-stopu był potrzebny jeszcze chociażby "lizakowy", który za pomocą "lizaka" - czyli wystawianej z boku tablicy - informował kierowcę, kiedy ma stać, a kiedy może ruszyć. Z czasem zastąpiła go zawieszona nad stanowiskiem serwisowym sygnalizacja świetlna.
Nie ma już również mechaników, którzy tankowali bolid (wobec zakazu dotankowywania podczas wyścigu).
Mechanik w pit-stopie musi być niezwykle szybki, precyzyjny i odporny na stres. Najszybsze zmiany kół trwają już nawet mniej niż 2 sekundy. Zdarzają się też potknięcia. W trwającym sezonie wiele razy kierowca opuszczał stanowisko serwisowe z niedokręconym kołem, a Kimi Raikkonen ruszając zbyt wcześnie podczas wyścigu w Bahrajnie (nie ze swojej winy) dodatkowo koszmarnie złamał mechanikowi nogę.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pit-stop F1 z 23 mechanikami. Sprawdź, za co odpowiada każdy z nich
Podobne: Pit-stop F1 z 23 mechanikami. Sprawdź, za co odpowiada każdy z nich



Podobne galerie: Pit-stop F1 z 23 mechanikami. Sprawdź, za co odpowiada każdy z nich
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter