Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę

Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
Pirelli postanowiło wycofać się z zamiaru przywiezienia na Grand Prix Bahrajnu miękkiego ogumienia, które ubiegłego weekendu w Chinach wytrzymywało zaledwie kilka okrążeń. Podczas czwartej rundy sezonu 2013 wykorzystane zostaną dwa najtwardsze rodzaje opon.
GP Chin było pierwszym sprawdzianem miękkiej mieszanki w warunkach wyścigowych, a przez jej ekstremalną degradację weekend na Shanghai International Circuit kręcił się bardziej niż jakikolwiek inny wokół dbania o gumy. Pirelli usłyszało za to mnóstwo krytyki. „Próbowanie od startu do mety non-stop oszczędzać ogumienie jest dosyć dręczące". - mówił szef McLarena, Martin Whitmarsh. „Taka sytuacja męczy mnie, a kierowców bez wątpienia jeszcze dużo bardziej".
„W tym momencie to są trochę żarty. Jeżeli twoim głównym zadaniem jest utrzymywanie przy życiu opon, taka rywalizacja ma niewiele wspólnego ze ściganiem". - grzmiał panujący mistrz świata Sebastian Vettel. „Jeśli z powodu zużytego ogumienia tracisz 5 sekund na okrążeniu, umiejętności kierowcy czy konkurencyjność bolidu nie mają większego znaczenia. „Wcześniej mogłeś atakować, teraz gdy przychodzi ci walczyć, nie wiadomo co robić. W GP Chin dwukrotnie nie próbowałem bronić swojej pozycji, bo byłby to strzał w kolano".
Były trzykrotny czempion F1, aktualnie jeden z włodarzy Mercedesa - Niki Lauda dodał: „Trzeba się zastanowić, czy opony muszą być aż tak bardzo na granicy, że cała stawka zjeżdża do boksów tuż po rozpoczęciu wyścigu.
„To tak skomplikowane, zwłaszcza dla widzów".
Pirelli się zastanowiło i miękka mieszanka, jaka według pierwotnych założeń miała zostać użyta także podczas GP Bahrajnu, na razie idzie w odstawkę. Na tor Sakhir włoski producent dostarczy ogumienie pośrednie oraz twarde.„Sakhir jest jedną z najbardziej wymagających pętli w kalendarzu, głównie za sprawą wysokich temperatur otoczenia i nawierzchni". - argumentował dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych, Paul Hembery. „Spodziewamy się mniej więcej trzech pit stopów na bolid w wyścigu, chociaż do dokładniejszej prognozy potrzebujemy danych z piątkowych treningów".Po GP Bahrajnu Pirelli dokona szerokiej analizy swoich tegorocznych opon. Nie wyklucza zmian mieszanek.
GP Chin było pierwszym sprawdzianem miękkiej mieszanki w warunkach wyścigowych, a przez jej ekstremalną degradację weekend na Shanghai International Circuit kręcił się bardziej niż jakikolwiek inny wokół dbania o gumy. Pirelli usłyszało za to mnóstwo krytyki. „Próbowanie od startu do mety non-stop oszczędzać ogumienie jest dosyć dręczące". - mówił szef McLarena, Martin Whitmarsh. „Taka sytuacja męczy mnie, a kierowców bez wątpienia jeszcze dużo bardziej".
„W tym momencie to są trochę żarty. Jeżeli twoim głównym zadaniem jest utrzymywanie przy życiu opon, taka rywalizacja ma niewiele wspólnego ze ściganiem". - grzmiał panujący mistrz świata Sebastian Vettel. „Jeśli z powodu zużytego ogumienia tracisz 5 sekund na okrążeniu, umiejętności kierowcy czy konkurencyjność bolidu nie mają większego znaczenia. „Wcześniej mogłeś atakować, teraz gdy przychodzi ci walczyć, nie wiadomo co robić. W GP Chin dwukrotnie nie próbowałem bronić swojej pozycji, bo byłby to strzał w kolano".
Były trzykrotny czempion F1, aktualnie jeden z włodarzy Mercedesa - Niki Lauda dodał: „Trzeba się zastanowić, czy opony muszą być aż tak bardzo na granicy, że cała stawka zjeżdża do boksów tuż po rozpoczęciu wyścigu.
Pirelli się zastanowiło i miękka mieszanka, jaka według pierwotnych założeń miała zostać użyta także podczas GP Bahrajnu, na razie idzie w odstawkę. Na tor Sakhir włoski producent dostarczy ogumienie pośrednie oraz twarde.„Sakhir jest jedną z najbardziej wymagających pętli w kalendarzu, głównie za sprawą wysokich temperatur otoczenia i nawierzchni". - argumentował dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych, Paul Hembery. „Spodziewamy się mniej więcej trzech pit stopów na bolid w wyścigu, chociaż do dokładniejszej prognozy potrzebujemy danych z piątkowych treningów".Po GP Bahrajnu Pirelli dokona szerokiej analizy swoich tegorocznych opon. Nie wyklucza zmian mieszanek.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
anty ferrari 2013-04-16 18:19
@meamea - Widzisz człowieku wreszcie o co tu chodzi, czy nadal żyjesz marzeniami? Ta decyzja to jawne przyznanie się, że te mieszanki (tak jak mówili kierowcy) nie nadają się do niczego. Pirelli wyprodukowało gówno i wciskali wszystkim kit, że opony są OK. Mam nadzieję, że wreszcie przejrzysz na oczy i zaczniesz poprawnie analizować to co dzieje się przed, w czasie i po wyścigu. Pirelli nie potrafi i nigdy nie potrafiło zrobić dobrych opon wyścigowych, ale mają choć trochę "oleju w głowie" i wycofanie tego szajsu to ich jak do tej pory najlepsza decyzja odkąd zaczęli dostarczać opony do F1.
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
goku10sdl 2013-04-16 18:40
anty ferrari jestem tego samego zdania. Ale chociaż jaja są :-D I w miarę ciekawie. No i ta opona jest szybka jakby nie patrzeć tylko na krótko starcza.
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
goku10sdl 2013-04-16 18:42
Jestem tylko ciekaw na ile wystarcza opona Super miękka.:-D na 2 kółka pewnie ;d
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
anty ferrari 2013-04-16 18:55
Wiecie jak powinna "wyglądać" idealna opona wyścigowa? Co do mieszanek (ich twardości) to spoko niech sobie Pirelli robi co chce. Natomiast wytrzymałość powinna byś "stopniowa", ale nie tak jak dziś gdzie po kilku świetnych kółkach nagle opona "wysiada" i nie da się na niej jechać. Zużycie powinno być bardziej stopniowe. Dajmy na to opona powinna wytrzymać 15-20 okrążeń bez kłopotu, ale poprzez stopniowe zużywanie nie byłoby takich sytuacji, że po 8 kółkach kierowca musi ograniczać swoją szybkość, bo już opony się do niczego nie nadają, a zjechać nie zjedzie, bo nikt nie zjeżdża tylko wszyscy starają się człapać na "tym gównie" po torze. Tego Pirelli nie potrafi zrobić!!! Obecnie niestety kierowca, który przejechał 12 okrążeń jedzie podobnym tempem do tego który przejechał 7-8, bo opony po 7-8 "padają". Coś kompletnie niedopuszczalnego , bo ten który przejechał 7 powinien nadrabiać, a tak się nie dzieje.

Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
Ash 2013-04-16 19:11
anty ferrari napisał już wszystko, co mogłam mieć do powiedzenia w tej sprawie, więc nie pozostaje nic innego, jak przytaknąć. Myślicie, że po jawnym przyznaniu się do przesady pirelli coś się zmieni ws. ewentualnego kontraktu na kolejne sezony?
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
korba 2013-04-16 19:43
Protesty i argumenty zrobiły swoje więc Pirelli zmienia dobór opon co wielu zadowoli tego rodzaju decyzja i o to właśnie chodziło.Niepokoi jedno,że powiedziano na razie. Teraz będzie więcej normalności,co pozwoli kierowcom na więcej jeśli opony będą rzeczywiście bardziej trwałe.
Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę
gosc 2013-04-17 09:42
Jedyna słuszna decyzja to przywrócić miękkie z poprzedniego sezonu. Pomimo tłumaczeń, że o takie opony ich poproszono nastąpił przekaz podprogowy - nie kupuj naszych opon są bardzo nietrwałe. Ilu z was ma ich opony lub chce takie kupić ?
Podobne: Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę




Podobne galerie: Pirelli zmienia dobór opon na GP Bahrajnu. Miękka mieszanka idzie w odstawkę


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter