Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako

Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako
2018-03-29 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Opony, Pirelli, Monako, Monte Carlo
Firma Pirelli poinformowała, jakie opony typu slick dostarczy na majowe zawody Formuły 1 w Monako.
Zgodnie z oczekiwaniami, eliminacja na ulicach Księstwa będzie pierwszą, podczas której kierowcy otrzymają do dyspozycji ogumienie hipermiękkie (oznaczone różowym kolorem). To nowa najbardziej miękka mieszanka, zdecydowanie przyczepniejsza i szybsza od pozostałych. Niektórzy nazywają ją oponą kwalifikacyjną.Obok niej Pirelli udostępniło na szóstą rundę sezonu slicki ultramiękkie oraz supermiękkie. Dobór mieszanek jest zatem identyczny jak w przypadku siódmego wyścigu - GP Kanady.
Mercedes i Haas jako jedne zespoły nie jeździły na hipermiękkich oponach w trakcie zimowych testów, ale Pirelli nie spodziewa się, że utrudni im to zadanie w Monte Carlo.
Zgodnie z oczekiwaniami, eliminacja na ulicach Księstwa będzie pierwszą, podczas której kierowcy otrzymają do dyspozycji ogumienie hipermiękkie (oznaczone różowym kolorem). To nowa najbardziej miękka mieszanka, zdecydowanie przyczepniejsza i szybsza od pozostałych. Niektórzy nazywają ją oponą kwalifikacyjną.Obok niej Pirelli udostępniło na szóstą rundę sezonu slicki ultramiękkie oraz supermiękkie. Dobór mieszanek jest zatem identyczny jak w przypadku siódmego wyścigu - GP Kanady.
Mercedes i Haas jako jedne zespoły nie jeździły na hipermiękkich oponach w trakcie zimowych testów, ale Pirelli nie spodziewa się, że utrudni im to zadanie w Monte Carlo.
Formuła 1 - sezon 2018 - opony Pirelli na poszczególne wyścigi | ||||
---|---|---|---|---|
Wyścig | Tor / Miejsce | Mieszanki opon typu slick | ||
1. | GP Australii | Albert Park | miękka supermiękka ultramiękka | |
2. | GP Bahrajnu | Sakhir | pośrednia miękka supermiękka | |
3. | GP Chin | Shanghai | pośrednia miękka ultramiękka | |
4. | GP Azerbejdżanu | Baku | miękka supermiękka ultramiękka | |
5. | GP Hiszpanii | Barcelona-Catalunya | pośrednia miękka supermiękka | |
6. | GP Monako | Monte Carlo | supermiękka ultramiękka hipermiękka | |
7. | GP Kanady | Montreal | supermiękka ultramiękka hipermiękka | |
8. | GP Francji | Paul Ricard | ? | |
9. | GP Austrii | Red Bull Ring | ? | |
10. | GP Wielkiej Brytanii | Silverstone | ? | |
11. | GP Niemiec | Hockenheimring | ? | |
12. | GP Węgier | Hungaroring | ? | |
13. | GP Belgii | Spa-Francorchamps | ? | |
14. | GP Włoch | Monza | ? | |
15. | GP Singapuru | Marina Bay | ? | |
16. | GP Rosji | Sochi Autodrom | ? | |
17. | GP Japonii | Suzuka | ? | |
18. | GP USA | Circuit of the Americas | ? | |
19. | GP Meksyku | Autodromo Hermanos Rodriguez | ? | |
20. | GP Brazylii | Interlagos | ? | |
21. | GP Abu Zabi | Yas Marina | ? |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako
Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako
haha 2018-03-29 20:07
i taka alokacja opon ma w czymś pomóc? Rożnice między nimi to 0,2-0,4 sec na okrążeniu, żeby kogos wyprzedzić to trzeba mieć tempo lepsze o prawie 2 sec

Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako
Diesel Power 2018-03-30 11:27
Taki dobór mieszanek był pewny. @haha Różnice może i są małe, przy czym w Monako nie ma co liczyć na jakąś dużą ilość wyprzedzań czy większą ilość walki na torze, większość rozegra się podczas kwalifikacji, pierwszego okrążenia i pitstopów, zapewne wiele zespołów od razu rzuci się na hipermiękkie opony już w Q1, żeby przejść do Q2 i będą towarem deficytowym. Za to w Kanadzie nie są potrzebne duże różnice w mieszankach, jest tam kilka dobrych miejsc do wyprzedzania, problemem będzie utrzymanie się za drugim autem w drugiej sekcji toru przez zaburzenia w aerodynamice, o czym pewnie wiesz, a różnice w mieszankach nawet gdyby były 0,8 sekundy na jednym stopniu twardości i tak mogą nie pomóc kiedy nie ma odpowiedniego docisku. Auta od zeszłego roku jadą albo przyklejone do toru, albo nagle tracą przyczepność i ląduje się poza torem.
Podobne: Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako



Podobne galerie: Pirelli potwierdziło hipermiękkie opony na GP Monako
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć