Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pirelli podsumowuje wyścig na torze Sepang
			
			
			
			 
									
					
					Pirelli podsumowuje wyścig na torze Sepang
							2011-04-10 - P. Pokwicki     Tagi: Sepang, Pirelli, Paul Hembery, Malezja
						
						
						Drugi raz z rzędu urzędujący mistrz świata Sebastian Vettel z Red Bulla zamienił pole position na zwycięstwo, korzystając z opon Pirelli. Decydująca w wyścigu okazała się strategia związana z ogumieniem.
Kierowcy, którzy najlepiej potrafili zadbać o swoje opony w morderczych warunkach w Malezji zostali nagrodzeni czołowymi lokatami. Tak jak w otwierającym sezon wyścigu w Australii, drugie miejsce przypadło McLarenowi, a trzecie Lotusowi Renault - ale tym razem za sprawą Jensona Buttona i Nicka Heidfelda, który w czasie niecałych sześciu miesięcy przebył drogę od kierowcy testowego Pirelli do podium w Formule 1. Przed startem wyścigu, który rozpoczął się przy temperaturze nawierzchni w wysokości 35 stopni Celsjusza i powietrza na poziomie 29 stopni, Jenson Button przewidywał: „Myślę, że z oponami, które mamy, to będzie bardzo ekscytujący wyścig”. Anglik miał rację, bo drugi wyścig z trzyletniego okresu umowy Pirelli z Formułą 1 od początku był pełen wydarzeń i manewrów wyprzedzania. Obsada miejsc na podium rozstrzygnęła się dopiero na ostatnim okrążeniu: Vettel zwyciężył z przewagą nieco ponad trzech sekund, a Heidfeld zdołał powstrzymać jadącego na czwartej pozycji Marka Webbera. Kierowcy z pierwszej trójki wybrali podobną strategię trzech pit stopów, korzystając z miękkiej mieszanki przez dwie pierwsze części i zakładając twarde opony na ostatni etap. Button najlepiej oszczędzał ogumienie i dokończył wyścig na twardym ogumieniu, które założył podczas swojej ostatniej wizyty w boksie na 38. okrążeniu. Heidfeld także zademonstrował swoje umiejętności oszczędzania ogumienia i na oponach, które miały za sobą 18 okrążeń, powstrzymał zmieniającego czterokrotnie koła Marka Webbera z Red Bulla. Dzięki temu Heidfeld stanął po raz pierwszy na podium od Grand Prix Malezji w 2009 roku.
	
	
	
	
						Kierowca Saubera Kamui Kobayashi ukończył wyścig na najwyższej pozycji wśród kierowców, którzy wykonali zaledwie dwa pit stopy. Na 36. okrążeniu zmieniono mu opony z miękkich na twarde, na których przejechał 20 okrążeń. Wszyscy kierowcy wystartowali do wyścigu na miękkim ogumieniu. Mimo że z chmur sporadycznie spadały kropelki deszczu, nawierzchnia pozostała sucha. To umożliwiło oponom PZero zaprezentowanie ich możliwości. Poza małymi różnicami na mecie, wyścig charakteryzował się także wieloma manewrami wyprzedzania, w tym spektakularnymi pojedynkami Fernando Alonso i Jensona Buttona na 17. okrążeniu, Sebastiana Vettela i Felipe Massy na 27. okrążeniu oraz Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso na 45. okrążeniu.DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT PAUL HEMBERY POWIEDZIAŁ: „Jeśli podobała nam się Grand Prix Australii, to Malezja była czymś nowym! Na szczęście warunki pozostały suche, dzięki czemu mogliśmy ujrzeć pracę naszych opon bez czynnika deszczu. Grand Prix Malezji zamieniła się w trwającą od startu do mety wojnę na strategię i odwagę. Kluczowe było dobranie odpowiednich opon we właściwym czasie. Po podjęciu takiej decyzji należało w najlepszy możliwi sposób dbania o ogumienie, aby w morderczych warunkach wykorzystać właściwy jego dobór. Wszyscy trzej kierowcy, którzy stanęli na podium, zademonstrowali wyjątkowy talent na tym polu. Opony były jednymi z bohaterów serii pojedynków, które trwały do ostatniego okrążenia. Szczególnie chciałbym pogratulować Nickowi Heidfeldowi, który w sierpniu zeszłego roku był naszym pierwszym kierowcą testowym podczas debiutu naszych opon Pirelli na torze. Po zapierającym dech w piersiach wyścigu nie ma czasu na zaczerpnięcie głębokiego oddechu, bo od razu udajemy się do Chin, gdzie czeka nas nowe wyzwanie - i oby widowisko było tak samo ekscytujące”.Grand Prix Chin odbędzie się w najbliższy weekend w Szanghaju, gdzie Pirelli kolejny raz dostarczy 12 zespołom Formuły 1 opony PZero z twardej i miękkiej mieszanki.
					
					
Kierowcy, którzy najlepiej potrafili zadbać o swoje opony w morderczych warunkach w Malezji zostali nagrodzeni czołowymi lokatami. Tak jak w otwierającym sezon wyścigu w Australii, drugie miejsce przypadło McLarenowi, a trzecie Lotusowi Renault - ale tym razem za sprawą Jensona Buttona i Nicka Heidfelda, który w czasie niecałych sześciu miesięcy przebył drogę od kierowcy testowego Pirelli do podium w Formule 1. Przed startem wyścigu, który rozpoczął się przy temperaturze nawierzchni w wysokości 35 stopni Celsjusza i powietrza na poziomie 29 stopni, Jenson Button przewidywał: „Myślę, że z oponami, które mamy, to będzie bardzo ekscytujący wyścig”. Anglik miał rację, bo drugi wyścig z trzyletniego okresu umowy Pirelli z Formułą 1 od początku był pełen wydarzeń i manewrów wyprzedzania. Obsada miejsc na podium rozstrzygnęła się dopiero na ostatnim okrążeniu: Vettel zwyciężył z przewagą nieco ponad trzech sekund, a Heidfeld zdołał powstrzymać jadącego na czwartej pozycji Marka Webbera. Kierowcy z pierwszej trójki wybrali podobną strategię trzech pit stopów, korzystając z miękkiej mieszanki przez dwie pierwsze części i zakładając twarde opony na ostatni etap. Button najlepiej oszczędzał ogumienie i dokończył wyścig na twardym ogumieniu, które założył podczas swojej ostatniej wizyty w boksie na 38. okrążeniu. Heidfeld także zademonstrował swoje umiejętności oszczędzania ogumienia i na oponach, które miały za sobą 18 okrążeń, powstrzymał zmieniającego czterokrotnie koła Marka Webbera z Red Bulla. Dzięki temu Heidfeld stanął po raz pierwszy na podium od Grand Prix Malezji w 2009 roku.
źródło: Informacja prasowa Pirelli
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Pirelli podsumowuje wyścig na torze Sepang
Podobne: Pirelli podsumowuje wyścig na torze Sepang
				 Liga Typerów - GP Malezji 2017 »
Liga Typerów - GP Malezji 2017 »
					
					 Liga Typerów - GP Malezji 2014 »
Liga Typerów - GP Malezji 2014 »
					
				Podobne galerie: Pirelli podsumowuje wyścig na torze Sepang
				 Grand Prix Malezji - wyścig »
Grand Prix Malezji - wyścig »
					
					 Grand Prix Malezji - kwalifikacje »
Grand Prix Malezji - kwalifikacje »
					
					 Grand Prix Malezji 2011 - treningi »
Grand Prix Malezji 2011 - treningi »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli Pirelli
Pirelli 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nowa Honda CR-Z
Nowa Honda CR-Z  Amerykańskie pickupy prężą muskuły
Amerykańskie pickupy prężą muskuły  Tapety Skoda
Tapety Skoda  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących 
 
			
 
 
			