Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli bada niespotykane wibracje opon na Spa
Pirelli bada niespotykane wibracje opon na Spa
Pirelli przygląda się niewidzianym wcześniej w Formule 1 deformacjom opon, jakie można obserwować na torze Spa-Francorchamps.
Na powtórkach w zwolnionym tempie puszczanych podczas transmisji telewizyjnej wczorajszych kwalifikacji było widać dziwne, silne wibracje tylnych opon w bolidach po wyjeździe z kończącej okrążenie szykany.
Tak zwane zjawisko fali stojącej już nie raz towarzyszyło ogumieniu Pirelli, ale występowało wyłącznie na bocznej ścianie opon, nigdy na bieżniku. Lance'owi Strollowi uszkodziło się przez nie tylne skrzydło.
„Analizujemy, co to może być, jakiego rodzaju obciążenie działa na oponę". - cytuje portal Motorsport.com szefa Pirelli w F1, Mario Isolę. „W tej chwili nie mam wielu informacji, ponieważ współpracujemy z zespołami, aby lepiej zrozumieć zaistniałe zjawisko". „Wygląda na to, że występuje na wyjściu z Bus Stop i na wyjściu z pierwszego zakrętu, więc przy trakcji w wolnych łukach. Musimy je lepiej zrozumieć. To może być skutek przyczepności i momentu obrotowego. Oczywiście tego roku przyczepność jest dużo większa, opona jest szersza (...)".
Spytany o podjęcie ewentualnych środków zapobiegawczych przed wyścigiem, takich jak poradzenie teamom zmian w ustawieniach bolidów, Isola dodał: „Dlatego jesteśmy zainteresowani zrozumieniem bardziej, dlaczego te wibracje powstają i jakie mogą być ich konsekwencje". „(...) Gdy będziemy mieć coś więcej - prawdopodobnie w niedzielę rano - wówczas będziemy mogli podjąć decyzję. Na razie ciężko powiedzieć, czy jesteśmy zobowiązani podjąć jakieś działanie".
Na powtórkach w zwolnionym tempie puszczanych podczas transmisji telewizyjnej wczorajszych kwalifikacji było widać dziwne, silne wibracje tylnych opon w bolidach po wyjeździe z kończącej okrążenie szykany.
skrót kwalifikacji
Tak zwane zjawisko fali stojącej już nie raz towarzyszyło ogumieniu Pirelli, ale występowało wyłącznie na bocznej ścianie opon, nigdy na bieżniku. Lance'owi Strollowi uszkodziło się przez nie tylne skrzydło.
„Analizujemy, co to może być, jakiego rodzaju obciążenie działa na oponę". - cytuje portal Motorsport.com szefa Pirelli w F1, Mario Isolę. „W tej chwili nie mam wielu informacji, ponieważ współpracujemy z zespołami, aby lepiej zrozumieć zaistniałe zjawisko". „Wygląda na to, że występuje na wyjściu z Bus Stop i na wyjściu z pierwszego zakrętu, więc przy trakcji w wolnych łukach. Musimy je lepiej zrozumieć. To może być skutek przyczepności i momentu obrotowego. Oczywiście tego roku przyczepność jest dużo większa, opona jest szersza (...)".
Spytany o podjęcie ewentualnych środków zapobiegawczych przed wyścigiem, takich jak poradzenie teamom zmian w ustawieniach bolidów, Isola dodał: „Dlatego jesteśmy zainteresowani zrozumieniem bardziej, dlaczego te wibracje powstają i jakie mogą być ich konsekwencje". „(...) Gdy będziemy mieć coś więcej - prawdopodobnie w niedzielę rano - wówczas będziemy mogli podjąć decyzję. Na razie ciężko powiedzieć, czy jesteśmy zobowiązani podjąć jakieś działanie".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli bada niespotykane wibracje opon na Spa
Podobne: Pirelli bada niespotykane wibracje opon na Spa
Liga Typerów - GP Belgii 2018 »
Liga Typerów - GP Belgii 2017 »
Liga Typerów - GP Belgii 2016 »
Liga Typerów - GP Belgii 2015 »
Podobne galerie: Pirelli bada niespotykane wibracje opon na Spa
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć