Formuła 1 » Aktualności F1 » Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem

Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Jeżeli Formuła 1 zdecyduje się na 18-calowe opony do bolidów, zafunduje "duże wyzwanie" i zespołom, i kierowcom, uprzedził mający jako pierwszy okazję je wypróbować Charles Pic.
Zawodnik rezerwowy Lotusa sprawdził opony w rozmiarze większym niż standardowy o 5 cali, ale powiększające koła nieznacznie ze względu na niższy profil, drugiego dnia testów F1 po GP Wielkiej Brytanii. Pic pokonał na eksperymentalnych gumach 14 okrążeń bardzo wolnym tempem i zdradził, że diametralnie zmieniają prowadzenie się bolidu, który dodatkowo dla większych opon jego zdaniem musiałby zostać zupełnie inaczej skonstruowany.
„Jeśli pewnego dnia postawimy na te opony, będzie duże wyzwanie". - powiedział Francuz. „Dla zespołów, ponieważ trzeba będzie zbudować kompletnie nowy bolid, a także dla kierowców, bo z takimi oponami kompletnie inaczej się jeździ. „Miałem bardzo niską ogólną przyczepność, odstawałem szybkością chyba o 5-6 sekund, (ale) głównie dlatego, że prowadziłem bolid opracowany dla normalnych opon, nie dla prototypów.
„To prawda, że samochód na nich jest bardziej czuły i nerwowy, a przede wszystkim tracisz dużo docisku aerodynamicznego. Masz go nawet mniej niż w bolidzie z konfiguracją na tor Monza.
„Co do właściwości jezdnych, oczywiście nie było dobrze, lecz nie o to dzisiaj chodziło. To był naprawdę początek testowania takich opon i oczywiście staną się lepsze.
„Sądzę, że te opony będą szybciej reagować i będziesz czuł bardziej nerwowe zachowanie wyścigówki. Za każdym razem, gdy łapiesz uślizg, wszystko dzieje się szybciej niż na obecnych oponach".Formuła 1 myśli o wprowadzeniu większych opon na sezon 2017, ale Pirelli zadeklarowało gotowość przygotowania ich o rok wcześniej. Włoski producent dodatkowo proponuje postawienie nawet na 19 lub 20 cali.
Zawodnik rezerwowy Lotusa sprawdził opony w rozmiarze większym niż standardowy o 5 cali, ale powiększające koła nieznacznie ze względu na niższy profil, drugiego dnia testów F1 po GP Wielkiej Brytanii. Pic pokonał na eksperymentalnych gumach 14 okrążeń bardzo wolnym tempem i zdradził, że diametralnie zmieniają prowadzenie się bolidu, który dodatkowo dla większych opon jego zdaniem musiałby zostać zupełnie inaczej skonstruowany.
„Jeśli pewnego dnia postawimy na te opony, będzie duże wyzwanie". - powiedział Francuz. „Dla zespołów, ponieważ trzeba będzie zbudować kompletnie nowy bolid, a także dla kierowców, bo z takimi oponami kompletnie inaczej się jeździ. „Miałem bardzo niską ogólną przyczepność, odstawałem szybkością chyba o 5-6 sekund, (ale) głównie dlatego, że prowadziłem bolid opracowany dla normalnych opon, nie dla prototypów.
„To prawda, że samochód na nich jest bardziej czuły i nerwowy, a przede wszystkim tracisz dużo docisku aerodynamicznego. Masz go nawet mniej niż w bolidzie z konfiguracją na tor Monza.
„Sądzę, że te opony będą szybciej reagować i będziesz czuł bardziej nerwowe zachowanie wyścigówki. Za każdym razem, gdy łapiesz uślizg, wszystko dzieje się szybciej niż na obecnych oponach".Formuła 1 myśli o wprowadzeniu większych opon na sezon 2017, ale Pirelli zadeklarowało gotowość przygotowania ich o rok wcześniej. Włoski producent dodatkowo proponuje postawienie nawet na 19 lub 20 cali.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Nie ma co się spinać 2014-07-10 11:10
Jest wyższy prześwit to i docisk gorszy. Mieszanka byle jaka to przyczepności nie ma.
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Nie wiem czy 2014-07-10 11:12
Pirelli nie dąży do unifikacji opon z innymi dyscyplinami motor sportu. Dlatego te 18 stki.
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
No to 2014-07-10 12:26
Vettel już ma pełne gacie :-) Skoro nie radzi sobie w tegorocznym bolidzie, a na nowych oponach przyczepność będzie jeszcze mniejsza. HaHa :-)
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
B.U.S. 2014-07-10 16:04
Niedługo F1 będzie miała tempo WTCC
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Maniekvip1988 2014-07-10 21:42
Patrząc na auta cywilne to na niskim profilu jeździ się dużo pewniej niż na balonach jak widać w F1 jest odwrotnie.
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Arkus_23 2014-07-11 01:35
Maniek - też mnie to zdziwiło. Byłem pewien że takie opony będą powodować lepsze prowadzenie się bolidu a tu taki zonk xD
Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem
Czy do was dociera? 2014-07-11 07:42
że prześwit jest wyższy i auto nie ma docisku. Oraz to, że mieszanka tych 18 jest nie wiadomo jaka. Głównym zadaniem było przetestowanie opon o danej wielkości. Mieszanka z jakiej są zrobione nie ma teraz znaczenia. Jest na pewno mniej przyczepna od obecnych opon w f1. Więc po co te postękiwania? Jedna te badanie, że ileś % ludzi nie rozumie czytanego tekstu mają sens. Przykładów całe mnóstwo.
Podobne: Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem




Podobne galerie: Pic: 18-calowe opony dużym wyzwaniem

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć