Formuła 1 » Kierowcy F1 » Pedro de la Rosa

Od samego początku Pedro de la Rosa wyróżniał się wyjątkowym talentem, który jak się później okazało, doprowadzi go do Formuły 1. Pedro rozpoczął karierę stosunkowo późno, bo w wieku siedemnastu lat. Po roku w kartingu przeniósł się do Formuły Fiat Uno, którą wygrał. Rok później zgarnął tytuł mistrza hiszpańskiej Formuły Ford 1600, a w 1991 był czwarty w Formule Renault.
W 1992 młody Hiszpan przeniósł się do Wielkiej Brytanii, gdzie został mistrzem Formuły Renault. W tym samym roku wygrał również europejską edycję tejże serii. Kolejnym krokiem ku Formule 1 była brytyjska Formuła 3 - w pierwszym roku był szósty, jednak w następnym nie dał już szans rywalom zdobywając tytuł mistrzowski. Od 1995 roku Pedro ścigał się w Japonii - najpierw został mistrzem Formuły 3, a w latach następnych z powodzeniem ścigał się w Formule Nippon F3000 i serii All-Japan GT. Sukcesy w Japonii przyciągnęły uwagę Eddiego Jordana, który zatrudnił de la Rosę jako kierowcę testowego, jednak już rok później zadebiutował w zespole Arrows.W swoim pierwszym wyścigu Hiszpan zdobył jeden punkt finiszując w kiepskim Arrowsie na szóstym miejscu. Niestety jak się później okazało były to jedyne punkty Perdo w sezonie. Pozostał w zespole również na 2000 rok, w którym udało mu się zdobyć dwa punkty.
W 2001 Pedro jeździł w zespole Jaguar jako kierowca testowy, jednak w połowie sezonu awansował i zajął miejsce Luciano Burtiego, który nie spisywał się najlepiej. Kolejny raz jednak de la Rosa miał do dyspozycji bardzo słaby bolid i w ciągu osiemnastu miesięcy udało mu się zdobyć tylko trzy punkty.
Mówiło się, iż w sezonie 2007 de la Rosa będzie partnerem Fernando Alonso, ale ostatecznie brytyjski zespół postanowił dać szansę debiutantowi, Lewisowi Hamiltonowi. W związku z tym de la Rosa przez kolejne trzy sezony tylko testował dla McLarena.
Po zawirowaniach związanych z odejściem BMW z F1, de la Rosa postanowił dołączyć do odradzającego się Saubera, gdzie jego partnerem został Kamui Kobayashi. Hiszpan nie uzyskiwał wyników, z których szefowie mogliby być zadowoleni i na pięć wyścigów przed końcem sezonu 2010, został zastąpiony przez Nicka Heidfelda. De la Rosa zdecydował się na współpracę z Pirelli, gdzie testował opony.
Na sezon 2011 wrócił do roli kierowcy testowego McLarena. Wziął udział w jednym wyścigu - GP Kanady, wypożyczony do Saubera, gdzie powierzono mu kokpit kontuzjowanego Sergio Pereza. Deszczowe zawody Pedro ukończył jako dwunasty, startując z 17. pola.
W 2012 roku wrócił na stałe do ścigania, zostając pierwszym kierowcą okupującej koniec stawki rodzimej ekipy HRT. Zupełnie niekonkurencyjnym bolidem nie zakwalifikował się do inaugurującego sezon GP Australli, w pozostałych zawodach wystąpił. Górował nad zespołowym partnerem Narainem Karthikeyanem, ale w klasyfikacji generalnej uplasował się za nim - na ostatnim 25. miejscu. Po sezonie HRT upadło, a de la Rosa przeszedł do Ferrari. Słynna włoska stajnia powierzyła mu rolę "kierowcy rozwojowego".
Bio - Pedro de la Rosa | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 24.02.1971, Barcelona, Hiszpania |
Wzrost | 177 cm |
Waga | 74 kg |
Statystyki - Pedro de la Rosa | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 35 |
Wyścigi | 105 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 1 |
Debiut | GP Australii 1999 |
Najlepszy wynik | 2. miejsce |
Wyniki sezonu 2012 - Pedro de la Rosa | |
Australia | nie zakwalifikował się |
Malezja | 21 |
Chiny | 21 |
Bahrajn | 20 |
Hiszpania | 19 |
Monako | kolizja z Maldonado |
Kanada | wycofał się (przegrzanie hamulców) |
Europa (Walencja) | 17 |
Wielka Brytania | 20 |
Niemcy | 21 |
Węgry | 22 |
Belgia | 18 |
Włochy | 18 |
Singapur | 17 |
Japonia | 18 |
Korea Południowa | wycofał się (awaria przepustnicy) |
Indie | wypadł z toru przez awarię hamulców |
Abu Zabi | 17 |
USA | 21 |
Brazylia | 17 |
Suma punktów w 2012 | 0, 25. miejsce |
Wyniki sezonu 2010 - Pedro de la Rosa | |
Bahrajn | awaria |
Australia | 12 |
Malezja | nie wystartował |
Chiny | awaria |
Hiszpania | uszkodził bolid |
Monako | awaria |
Turcja | 11 |
Kanada | awaria |
Europa (Walencja) | 12 |
Wielka Brytania | uszkodził bolid |
Niemcy | 14 |
Węgry | 7 |
Belgia | 11 |
Włochy | 14 |
Suma punktów w 2010 | 6, 17. miejsce |
Kalendarium - Pedro de la Rosa | |
1988 | Karting, Hiszpania |
1989 | Formuła Fiat Uno, Hiszpania, 1 miejsce |
1990 | Formuła Ford 1600, Hiszpania, 1 miejsce |
1991 | Formuła Renault, Hiszpania, 1 miejsce |
1992 | Formuła Renault, Wielka Brytania, 1 miejsce Formuła Renault, Europa, 1 miejsce |
1993 | Formuła 3, Wielka Brytania, 6 miejsce |
1994 | Formuła 3, Wielka Brytania |
1995 | Formuła 3, Japonia, 1 miejsce Formuła 3, Macau, 1 miejsce |
1996 | Formuła Nippon, 8 miejsce All-Japan GT, 8 miejsce |
1997 | Formuła Nippon, 1 miejsce All-Japan GT, 1 miejsce |
1998 | Formuła 1, Jordan, kierowca testowy |
1999 | Formuła 1, Arrows, 1 punkt, 17 miejsce |
2000 | Formuła 1, Arrows, 2 punkty, 16 miejsce |
2001 | Formuła 1, Jaguar, 3 punkty, 16 miejsce |
2002 | Formuła 1, Jaguar, 0 punktów |
2003 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy |
2004 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy |
2005 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy Formuła 1, McLaren, 4 punkty, 20 miejsce (1 wyścig) |
2006 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy Formuła 1, McLaren, 19 punktów, 11 miejsce (8 wyścigów) |
2007 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy |
2008 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy |
2009 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy |
2010 | Formuła 1, Sauber, 6 punktów, 17. miejsce (13 wyścigów) |
2011 | Formuła 1, McLaren, kierowca testowy, wypożyczony do Saubera na 1 wyścig |
2012 | Formuła 1, HRT, 0 punktów, 25. miejsce |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pedro de la Rosa
Podobne: Pedro de la Rosa




Podobne galerie: Pedro de la Rosa



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć