Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa

Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa

2018-12-06 - G. Filiks     Tagi: Osłona, Leclerc, Aureola, Halo, Wypadki F1, Formuła 1
Wprowadzona w tym roku do Formuły 1 osłona na kokpit bolidu ochroniła Charlesa Leclerka podczas wypadku na torze Spa-Francorchamps.

To wynik dochodzenia Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).

Leclerc uczestniczył na Spa w groźnej kraksie na starcie wyścigu. Debiutantowi przeleciał nad głową Fernando Alonso, uderzony chwilę wcześniej przez Nico Hulkenberga.
Wypadek na starcie GP Belgii

Wypadek zostawił wyraźne ślady na osłonie samochodu Leclerka.

FIA tygodniami badała zdarzenie, analizując nagrania wideo i dane z samochodów, które uczestniczyły w kolizji. Teraz przedstawiła raport.
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze SpaOsłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
W osłonę uderzyło przednie prawe koło Alonso. Jak ustalono, z siłą 58 kN. Gdyby dosięgnęło kasku Leclerka, mogłoby spowodować u Monakijczyka bardzo poważny uraz głowy lub szyi.

Niemniej jednak nawet bez osłony nie doszłoby do takiego scenariusza. Z drugiej strony, Leclerc zostałby wówczas uderzony w wizjer kasku przednim skrzydłem samochodu rywala. Aczkolwiek trudno przewidzieć, jak mocno. Nie wiadomo więc, jakie mogłyby być konsekwencje.
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze SpaOsłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
Leclerc wyszedł z kraksy bez szwanku. Trafiły go tylko drobne odłamki, nie wyrządzając żadnej krzywdy.

Warto dodatkowo odnotować, że osłona w pełni wytrzymała wypadek. Jej struktura i mocowania nie uległy uszkodzeniu.

W przeszłości osłona miała dużo krytyków, ale dzisiaj widać, że większość kierowców i fanów już ją akceptuje. Kontrowersyjny wygląd zabezpieczenia szybko przestał rzucać się w oczy, a jak udowodnił wypadek Leclerka, wynalazek naprawdę jest potrzebny.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Lotus Evora i życzenia w driftowym stylu


źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa

Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
ekwador15 2018-12-06 12:10
jeden incydent przez caly sezon i to niejednoznaczny. nie bylo w tym roku 100% wydarzenia, że mozna bylo powiedziec, na 100% halo pomoglo, chyba, że jest się Gąsiorowskim, który twierdzi ze przy dahowaniu halo pomaga.
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
A ty z tych 2018-12-06 13:57
dla ktorych wyglad wazniejszy od bezpiwczenstwa. Na szczescie decyduja madrzejsi.
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
Szatanizmo 2018-12-06 17:16
Z Banchim też miał miejsce "jeden incydent".....
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
@A ty z tych 2018-12-06 19:09
widziałeś by ekwador coś napisał o wyglądzie? nie, więc nie zmyślaj dzbanie bajek o wyglądzie
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
Dzbanem i to 2018-12-06 19:32
pustym to jest twoj stary.
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
@up 2018-12-07 08:19
za to twoja stara nie jest pusta, wszyscy ją "ładują i napełniają" xd
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
lolzal 2018-12-07 09:35
ktos wspomnial o Julesie Bianchi, Halo w tym jego wypadku też niedałoby nic, bo on mial liczne obrazenia od przeciązen, z 160km/h do 0km/h wyhamowal na 1 metrze. Uderz w drzewo autem przy 160km... nawet jesli bedzie pancerne to przeciażenie zrobi swojed
Osłona na kokpit w F1 ochroniła Leclerka podczas wypadku na torze Spa
Jest to halo 2018-12-07 13:17
i to chyba dobrze ze nie bylo 100% sytuacji zeby je przetestowac. Jezeli jest opcja poprawy bezpieczenstwa to bardzo dobrze ze jest wdrozona. Co innego pisac bzdury siedzac w domu, a co innego jechac ponad 300 bez zabezpieczenia glowy. Czesc kierowcow byla przeciwna, ale coral wiecej potwierdza ze to dobre rozwiazanie.