Opony będą oznakowane
Podobnie jak w amerykańskiej serii Champ Car również w Formule 1 twarda i miękka mieszanka będzie oznakowana tak, aby kibice zarówno na torze jak i przed telewizorami mogli bez problemu rozpoznać typ aktualnie używanego wariantu przez każdego kierowcę.
Już w zeszłym roku innowacyjny pomysł został wprowadzony w serii Champ Car - opony z miękkiej mieszanki mają boki oznaczone kolorem czerwonym.
Po miesiącach dyskusji pomiędzy zespołami, FIA i firmą Bridgestone strony doszły do porozumienia i wprowadzono zapis w przepisach mówiący o tym, że typy opon muszą być wyraźnie rozróżnialne.
Pozostaje jednak problem oznaczenia opon - Bridgestone w tym sezonie dostarczy cztery specyfikacje opon i opona, która jest oponą twardszą podczas jednego Grand Prix może być miękką podczas innego, co mogłoby doprowadzić do zwiększenia kosztów i sporej ilości zmarnowanych opon.
„Możemy mieć problemy z oznaczeniem typów opon, ponieważ twarda opona na jednym torze może być miękka na drugim - oznacza to, że musielibyśmy każdą specyfikację wyprodukować w dwóch wariantach - z czerwonym bokiem i czarnym”, powiedział Hisao Suganuma z firmy Bridgestone.
Wygląda jednak na to, że znaleziono rozwiązanie - rzecznik prasowy firmy Bridgestone zdradził, że najprawdopodobniej jedna ze specyfikacji będzie oznaczona dużą białą kropką, która podczas ruchu kół pozwoli rozróżnić mieszanki.

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

