Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu

Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu

2017-02-22 - G. Filiks     Tagi: Silniki, Formuła 1, Renault
Renault spodziewa się przystąpić do sezonu 2017 Formuły 1 z silnikiem lepszym o 0,3 sekundy na okrążeniu.

Francuski koncern, który wczoraj zaprezentował swój bolid nowej generacji, przygotował na ten rok również zupełnie nową wersję swojej hybrydowej jednostki napędowej V6 turbo, modyfikując ją aż w „95 procentach".
Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniuNowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Renault twierdzi, że już ubiegłego roku miało silnik porównywalny z motorem Ferrari. Do końca sezonu 2017 chce zrównać się z Mercedesem.

„Celujemy w zysk 0,3 sekundy na okrążeniu w porównaniu z końcem ostatniego sezonu i początkiem nowego. Mówię tylko o silniku. Nie mam na myśli niczego innego w bolidzie. Liczymy również na wykonanie mniej więcej podobnego kroku naprzód w trakcie sezonu"
. - tłumaczy nowy głównodowodzący Renault w F1, Cyril Abiteboul. „Myślimy, że chcemy przyśpieszyć o 0,3 - 0,4 sekundy dzięki rozwojowi silnika podczas sezonu".

„Ale wszystko to będzie możliwe tylko wtedy, gdy silnik będzie niezawodny".

Remi Taffin kierujący działem silnikowym Renault przyznał, że całkowita przebudowa motoru to „zdecydowanie ryzykowne" posunięcie.
Lecz jeśli nowy silnik zda egzamin, producent samochodów spod znaku diamentu ma nadzieję zakończyć nadchodzący sezon już bez jakiegokolwiek deficytu mocy.

„Postaramy się odrobić naszą stratę do końca sezonu". - mówi Abiteboul. „Taki jest plan, aczkolwiek nigdy nie wiadomo, co robią inni". - dodaje.Tej zimy wszyscy producenci silników w F1 mają znacznie większą swobodę przy usprawnianiu swoich jednostek, za sprawą zniesienia systemu "talonów" na ich rozwój.

Integracja silnika z bolidem

Tymczasem dyrektor techniczny Renault - Bob Bell podkreślał znaczenie większego dopasowania do siebie nowego silnika i nowego bolidu aniżeli było to w przypadku poprzedniej wersji motoru oraz zeszłorocznego samochodu teamu.

„Wiadomość, jaką mogłem wynieść z Mercedesa - to nie jest wielka filozofia - było zwrócenie uwagi na zjednoczenie załóg budujących silnik i bolid, na rolę bliskiej współpracy oraz integracji". - powiedział Brytyjczyk, który był dyrektorem technicznym Mercedesa w latach 2011-2013, czyli bezpośrednio przed nastąpieniem w F1 ery obecnych silników.„W niedzielę po południu ścigamy się całym bolidem - nie samym silnikiem, czy nadwoziem. Nie przyznają punktów za konie mechaniczne, ani za docisk. Chodzi o cały samochód. Tego uczyłem".



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu

Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
OBIGO 2017-02-22 21:50
0.3s szybszy, ale za to rozsypie się po 0.3 dystansu wyścigu. W 2015r. tak właśnie było, na początku silnik był szybszy od tego z końca poprzedniego sezonu, ale strasznie się psuł i musieli mu skręcić moc do takiej jaką posiadał silnik z końca poprzedniego sezonu. Oczywiście wtedy rozwój silników był ograniczony i gdy ulepszyli jedną rzecz druga niedomagała. Teraz nie ma już ograniczeń więc miejmy nadzieję że będzie lepiej.
Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Haaraati 2017-02-22 23:36
@Obibo Właśnie tak będzie jak mówisz. Force i Williams będą zgarniać duże punkty gdy reszta stawki być może oprócz Saubera będzie chwytała duże punkty. Renalut to w dupe ich może pocałować
Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Haaraati 2017-02-22 23:44
Oczywiście chodzi o to że większość będzie miała defekty a SFI wybije kilka wyników ponad 5 miejsce to już ich nawet McLaren nie złapie. 4 miejsce jest nadal w zasięgu bo Torro Rosso, Williams to słabe zespoły w ostatnich 2 latach więc właściwe mają tylko jednego rywala.
Podobne: Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Podobne galerie: Nowy silnik Renault w F1 ma być lepszy na początku o 0,3 sekundy na okrążeniu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault