Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli

Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli

2017-01-10 - G. Filiks     Tagi: Opony, Pirelli, Testy F1, Formuła 1
Nowe ogumienie Pirelli dla Formuły 1 na sezon 2017 podczas testów tak jak chciano zużywało się w bardzo wolnym tempie.

Włoski producent szykuje na ten rok szersze opony (mniej więcej o 25 procent), a tym samym przyczepniejsze. Mają być też wytrzymalsze, aby kierowcy wreszcie nie musieli oszczędzać slicków i ścigać się przez to "na pół gwizdka".
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoliNowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
Trwające 24 dni testy na różnych torach z użyciem specjalnie przebudowanych bolidów Mercedesa, Red Bulla oraz Ferrari z sezonu 2015 wykazały, że ogumienie spisuje się zgodnie z zamierzeniami.

„To kompletnie nowe mieszanki". - mówi portalowi Motorsport.com menedżer wyścigowy Pirelli w F1, Mario Isola. „Spotkaliśmy się z bardzo małą degradacją i w nielicznych przypadkach przegrzewania się opon, szybko wracały do optymalnego stanu". „Kierowcy mieli konkretne prośby w tej sprawie - bo jeśli jechali za rywalem w wyścigu, tracili docisk, bardziej się ślizgali i przez to przegrzewali ogumienie".

„Naszym celem jest sprawienie, aby opona w bardzo krótkim czasie powróciła do normalności, co pomoże poprawić przyczepność".
„Na testach widzieliśmy, że ten cel został osiągnięty - ale musimy to zweryfikować nowymi bolidami, więc poczekamy na pierwsze wyścigi".


No właśnie. Samochody Mercedesa, Red Bulla i Ferrari z 2015 roku zmodyfikowano tak, by imitowały bolidy nowej generacji na sezon 2017, jednak okazały się gorsze niż oczekiwano.
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoliNowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
Dlatego Isola zastrzega, że w tegorocznych pojazdach opony mogą zachowywać się inaczej.

„Tamtym trochę brakowało osiągów".
- tłumaczy. „Dane z symulacji, które otrzymaliśmy od zespołów, pokazują, że nowe bolidy będą lepsze od hybryd wykorzystanych na testach".
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoliNowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
„W związku z tym nadal nie jesteśmy pewni, jakie będą odczucia na pierwszych testach i w pierwszych wyścigach sezonu".

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Jeep Grand Cherokee Trailhawk okiem magazynu AutoGuide


źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli

Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
GuArd 2017-01-10 17:23
Szersze opony + większy docisk aero = większe zużycie paliwa. Dużo większe. Jak nie zmienią limitu zużycia to nic im to nie da. Dalej będzie jazda na pół gwizdka bo trzeba oszczędzać paliwo. To daje wolniejszą jazdę, niedogrzane opony i tak w koło...
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
podgorsky 2017-01-10 18:00
Właśnie. Po co te limity paliwa, silników, skrzyń biegów. Kierowcy powinni ścigać się a nie oszczędzać opony paliwo itp. Mniejsze i biedniejsze zespoły były i będą na końcu stawki.
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
Adrza1 2017-01-10 19:24
podgorsky byś nie miał po 6 ferrari, redbulli i mercedesów na starcie
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
Borat 2017-01-11 01:32
Lepsze te 6 Ferrari, Red Bullów i Mecedesów na starcie niż Manory i Saubery, kórych jedynym celem jest nie zbankrutować.
Nowe opony Pirelli dla F1 zużywają się bardzo powoli
haha 2017-01-11 08:16
@Borat jakby do tego doszło , to skończyłyby sie wyścigi.Wszystko byłyby ustawione jak w DTM przed dwoma laty. Mistrzem miał zostać Wehrleim i siedem Mercedesów go przepuszczało żeby nabijał punkty.Byłyby tylko 3 teamy i każdy miał swojego lidera: Hamilton -Mercedes,Vettel-Ferrari,Verstappen-RedBull,pozostali byliby ich pomagierami.Od 3 lat Merc ma przewagę nad Fer i RBR, więc wiadomo z góry kto byłby mistrzem, nie byłoby walki wewnątrz Merca bo wtedy walczyłoby 6 kierowców,co mogłoby zakończyć sie katastrofą.A małe zespoły są potrzebne bo gdzie indziej będą zdobywać szlify młodzi.Przypomnę tylko kogo ''wyszkolił'' Sauber: Raikkonen,Massa,Kubica,Frentzen,Perez a takie Minardi Alonso czy Webbera