
Nowy bolid F1 - Ferrari F2007
F2007 to pięćdziesiąty trzeci bolid zbudowany przez Ferrari na potrzeby wyścigów Formuły 1.
Całe nadwozie zostało gruntownie przeprojektowane w porównaniu z 248 F1, głównie ze względu na całkiem nowe przednie zawieszenie, które stanowi duży krok głównie ze względu na aerodynamikę. Boki bolidu również zostały przeprojektowane co miało związek z nowym systemem chłodzenia. Bolid ma również większy rozstał kół od swojego poprzednika.
Tył bolidu jest o wiele węższy dzięki bardziej kompaktowej skrzyni biegów. Sama skrzynia biegów opiera się na innowacyjnym systemie quick-shift, który umożliwia przekazywanie mocy nawet podczas zmiany biegów. Tylne zawieszenie jest podobne do zastosowanego w 248 F1, jednak w trakcie sezonu planowane jest gruntowne przebudowanie tej właśnie częsci bolidu na podstawie doświadczeń z nowymi oponami. Cała aerodynamika zmieni się jeszcze całkowicie przed rozpoczęciem sezonu. Nie zmieniła się natomiast lokalizacja lusterek i układ wydechowy.
W związku z nowymi przepisami silnik pozostał bez zmian. Wprowadzono jedynie następujące drobne modyfikacje mające na celu optymalizację momentu obrotowego przy ograniczeniu prędkości obrotowej silnika do 19 000 obrotów na minutę:
- optymalizacja zaworów, wtryskiwaczy, komory spalania i tłoków
- zmiany związane z przeprojektowaniem systemu chłodzenia
Nadwozie
Carbon-fibre and honeycomb composite structure
Ferrari longitudinal gearbox
Limited-slip differential
Semiautomatic sequential electronically
controlled gearbox - quick shift
Number of gears: 7 +Reverse
Ventilated carbon-fibre disc brakes
Independent suspension, push-rod activated torsion springs front and rear
Width: 1796 mm
Height: 959 mm
Wheelbase: 3135 mm
Front track: 1470 mm
Rear track: 1405 mm
Weight with water, lubricant and driver: 600 kg
Wheels (front and rear): 13"
Silnik
Type: 056
Number of cylinders: 8
Cylinder block in cast aluminium: V 90°
Number of valves: 32 Pneumatic distribution
Total displacement: 2398 cm3
Piston bore: 98 mm
Weight: > 95 kg
Magneti Marelli digital electronic injection
Magneti Marelli static electronic ignition
Fuel: Shell V-Power ULG 62
Lubricant: Shell SL-0977
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Nowy bolid F1 - Ferrari F2007


