Formuła 1 » Aktualności F1 » Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda

Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
2008-09-09 - W. Nogalski Tagi: Kubica, Monza, BMW Sauber, Heidfeld
Mistrzostwa F1 wpadają na ostatnią prostą - już w najbliższy weekend odbędzie się ostatni wyścig europejskiej części sezonu i to nie gdzie indziej, jak w na włoskim torze Monza.
Po przebudowie Hockenheim nigdzie indziej kierowcy nie mają obecnie szans przekroczyć magicznej granicy 350 km/h. Wszystko to nie tylko dzięki długim prostym, ale także specjalnie przygotowanym pakietom aerodynamicznym i silnikom, które na Monzy poddawane są największym obciążeniom. Ogromne znaczenie mają również hamulce, które pomagają zatrzymać pędzące bolidy przed ciasnymi szykanami, ale także stabilność bolidu - zarówno podczas hamowania jak i jazdy po wysokich krawężnikach.
W ramach przygotowań do Grand Prix Włoch kierowcy BMW Sauber wzięli udział w trzydniowej sesji testowej na Monzy: Nick Heidfeld testował bolid BMW Sauber F1.08 przez dwa dni, a Robert Kubica jeden.
Przed rokiem kierowcy BMW Sauber minęli linię mety na czwartej i piątej pozycji. Chociaż Heidfeld był lepszym z nich, do Kubicy należał rekord prędkości podczas wyścigu - 351.7 km/h!
„Monza to jeden z najbardziej wymagających torów dla wozów, ponieważ obecnie w kalendarzu nie ma już innego wyścigu, podczas którego korzystamy ze specjalnych pakietów aerodynamicznych przygotowanych z myślą o osiąganiu maksymalnych prędkości”, powiedział Robert Kubica, który właśnie na Monzy po raz pierwszy stanął na podium.
„Kluczowym elementem na Monzy jest niewielki docisk i opór powietrza, który umożliwia nam osiąganie jak największych prędkości bez zbyt sporej straty docisku. Stabilność podczas hamowania jest również bardzo pożądana.”
„To unikalny tor, ponieważ na długich prostych z łatwością przekraczamy barierę 300 km/h. Poza tym Monza składa się z tak legendarnych zakrętów jak Parabolica, Ascari i Lesmo, które są zdecydowanie szybsze niż pierwsze dwie ciasne szykany. Mimo to przed każdym z nich trzeba bardzo mocno hamować.”
Robert dodał, że Monza jest dla niego niemal drugim domowym wyścigiem w kalendarzu i właśnie dlatego przygotował dla kibiców niespodziankę - nowe malowanie kasku.
„Monza jest dla mnie wyjątkowym miejscem, ponieważ właśnie tu już w trzecim wyścigu w karierze stanąłem na podium. To był bardzo ważny punkt w mojej karierze i właśnie dlatego i tym razem wystąpię w specjalnie malowanym kasku.”
„Dorastałem we Włoszech, mam tu bardzo wielu znajomych i kibiców. Z pewnością na trybunach zasiądzie również wielu kibiców z Polski. Właśnie dlatego z wielką niecierpliwością oczekuję tego weekendu.”
„Prędkość maksymalna to główny temat na Monzy”, dodał Nick Heidfeld. „W Formule 1 aktualnie nie ma toru, na którym możemy przełamać barierę 350 km/h. Kolejną ważną kwestią jest jazda po wysokich krawężnikach.”
„Prędkość i tradycja to słowa, które najlepiej określają ten tor. Niestety w pozostałych kwestiach Monza jest już trochę przestarzała. Jednak włoscy kibice zawsze tworzą zupełnie wyjątkową atmosferę.”
„Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to kluczowe znaczenie ma dobry pakiet aerodynamiczny, który nie generuje zbyt dużych oporów powietrza. Nigdzie indziej nie używamy tak niewielkich spojlerów, a nasz zespół zawsze przygotowywał naprawdę dobre specjalne pakiety aerodynamiczne.”
„Test na Monzy był bardzo obiecujący, dlatego już nie mogę się doczekać Grand Prix Włoch.”
Po przebudowie Hockenheim nigdzie indziej kierowcy nie mają obecnie szans przekroczyć magicznej granicy 350 km/h. Wszystko to nie tylko dzięki długim prostym, ale także specjalnie przygotowanym pakietom aerodynamicznym i silnikom, które na Monzy poddawane są największym obciążeniom. Ogromne znaczenie mają również hamulce, które pomagają zatrzymać pędzące bolidy przed ciasnymi szykanami, ale także stabilność bolidu - zarówno podczas hamowania jak i jazdy po wysokich krawężnikach.
W ramach przygotowań do Grand Prix Włoch kierowcy BMW Sauber wzięli udział w trzydniowej sesji testowej na Monzy: Nick Heidfeld testował bolid BMW Sauber F1.08 przez dwa dni, a Robert Kubica jeden.
Przed rokiem kierowcy BMW Sauber minęli linię mety na czwartej i piątej pozycji. Chociaż Heidfeld był lepszym z nich, do Kubicy należał rekord prędkości podczas wyścigu - 351.7 km/h!
„Monza to jeden z najbardziej wymagających torów dla wozów, ponieważ obecnie w kalendarzu nie ma już innego wyścigu, podczas którego korzystamy ze specjalnych pakietów aerodynamicznych przygotowanych z myślą o osiąganiu maksymalnych prędkości”, powiedział Robert Kubica, który właśnie na Monzy po raz pierwszy stanął na podium.
„To unikalny tor, ponieważ na długich prostych z łatwością przekraczamy barierę 300 km/h. Poza tym Monza składa się z tak legendarnych zakrętów jak Parabolica, Ascari i Lesmo, które są zdecydowanie szybsze niż pierwsze dwie ciasne szykany. Mimo to przed każdym z nich trzeba bardzo mocno hamować.”
Robert dodał, że Monza jest dla niego niemal drugim domowym wyścigiem w kalendarzu i właśnie dlatego przygotował dla kibiców niespodziankę - nowe malowanie kasku.
„Monza jest dla mnie wyjątkowym miejscem, ponieważ właśnie tu już w trzecim wyścigu w karierze stanąłem na podium. To był bardzo ważny punkt w mojej karierze i właśnie dlatego i tym razem wystąpię w specjalnie malowanym kasku.”
„Dorastałem we Włoszech, mam tu bardzo wielu znajomych i kibiców. Z pewnością na trybunach zasiądzie również wielu kibiców z Polski. Właśnie dlatego z wielką niecierpliwością oczekuję tego weekendu.”
„Prędkość maksymalna to główny temat na Monzy”, dodał Nick Heidfeld. „W Formule 1 aktualnie nie ma toru, na którym możemy przełamać barierę 350 km/h. Kolejną ważną kwestią jest jazda po wysokich krawężnikach.”
„Prędkość i tradycja to słowa, które najlepiej określają ten tor. Niestety w pozostałych kwestiach Monza jest już trochę przestarzała. Jednak włoscy kibice zawsze tworzą zupełnie wyjątkową atmosferę.”
„Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to kluczowe znaczenie ma dobry pakiet aerodynamiczny, który nie generuje zbyt dużych oporów powietrza. Nigdzie indziej nie używamy tak niewielkich spojlerów, a nasz zespół zawsze przygotowywał naprawdę dobre specjalne pakiety aerodynamiczne.”
„Test na Monzy był bardzo obiecujący, dlatego już nie mogę się doczekać Grand Prix Włoch.”
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
12
Komentarze do:
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
karol56 2008-09-09 14:16
To wszystko, co mówią kierowcy BMW brzmi bardzo optymistycznie. Jestem pewien, że za chwilę usłyszymy podobne wypowiedzi z innych zespołów. Osobiście życzę Robertowi 0 wypraw do "swoich" mechaników, chociaż jest to ze względów formalnych niemożliwe. Już mocno zaciska kciuki. Robert - pokaż co potrafisz (niezależnie od mechaników i przeciętnego wozu)!!!
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
traktorek1970 2008-09-09 15:41
karol56 świete słowa !! Robert dowal im :-))

Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
phoros 2008-09-09 15:52
Będzie specjalny kask, będą niezapomniane wspomnienia, będą życzliwe trybuny, będzie sportowa złość, będzie nowy pakiet aero, będzie dobrze. :-)

Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
plastic 2008-09-09 16:31
Robert wychowal sie we Wloszech. Wlosi kochaja jego a on ich. Moze na Monza powinien w pitach zjechac do wloskich mechanikowi? ;-)
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
michu_znajomy 2008-09-09 17:25
2 dni testów Nicka i 1 dzien Roberta - na siłe ratują Nicka. MARIO - z gówna bata nie ukręcisz, wbij to sobie w końcu do głowy!!!
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
falth 2008-09-09 17:34
@michu_znajomy, daruj sobie takie komentarze
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
k4f 2008-09-09 18:21
Robert bedzie mial nowy silnik wiec powinien w qualu byc wyzej niz heidfeld, poza tym po fali krytyki po belgii bmw mysle rzuci nam ochlapa i dobrze ustawi robertowi auto zeby mogl pojechac jak potrafi. Mam nadzieje ze heidfeld nie ukonczy.... wiem ze to niesportowe ale ja go po prostu niecierpie.....tyle
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
slakoz 2008-09-09 22:11
w telewizji po ostatnim gp, tata roberta powiedział znamienne słowa. Zientarski spytał go, czy heidfeld pożegna się z bmw po tym sezonie, tata roberta miał powiedzieć, że heidfeld na pewno nie... do tego nie ustają plotki o kontrakcie alonso z bmw. jak bmw zostawi nicka i alonso to sobie dopiero gola strzelą. tylko gdzie się wtedy podzieje robert na jeden sezon?
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
finarfin 2008-09-09 23:24
slakoz: w FSO Polonez F1 Team
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
Roch Kowalski 2008-09-10 12:02
Witam, drodzy moi STR (dla mnie świetny zespól z przyszłością Berger wie co robi) szuka kierowców (tam Robert byłby no1)
być może RedBull ? chociaż tam jest komplet ale wiedząc że to jeden w zasadzie zespół to może być różnie. Honda też by była happy, ale nie życzę hondy Robertowi, na Monza Robert dokopie wszystkim złość sportowa + 'jego' tor to jest to - będzie dobrze jestem przekonany że przy braku 'wpadek' podium murowane , nie chce zapeszać ale stać Roberta przy dobrym ustawieniu bolidu na zwycięstwo. POWODZENIA ROBERT !!

Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
rogerus72 2008-09-10 13:36
"Z pewnością na trybunach zasiądzie również wielu kibiców z Polski" - oczywiście Robert :-))) będzie tam na pewno rejmont :-))) dla wyjaśnienia - to ZWYCIĘZCA pierwszej edycji Ligi Typerów ;-) rejmont, strzelaj foty na Monzy. a co do samego GP - jestem ciekaw tego pakietu aero BMW. martwi mnie ciągle ta różnica w speed max bolidów teamu Roberta... a na Monzy ma to znaczenie...
Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda
Wisnia 2008-09-11 14:27
do rogerus72: no niby martwi ale jednak w zeszłym roku martwiła mnie bardziej a prosze... rekord prędkości u Roberta.
do falth: komentarz michu_znajomy był jak najbardziej fajnym komentarzem.
do phoros: nieźle się uśmiałem jak przeczytałem twój komentarz... mistrzostwo:]
Podobne: Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda




Podobne galerie: Monza: Dobry tor dla Kubicy i Heidfelda



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter