Modyfikacje Circuit de Catalunya
Przed sezonem 2007 tor w Barcelonie został poddany modyfikacjom mającym na celu zwiększenie bezpieczeństwa - podwójny prawy zakręt New Holland został przedzielony nową szykaną Europcar.
Lokalizacja nowego kompleksu zakrętów umożliwi znaczne zwiększenie bezpieczeństwa w trzech sekcjach - w pierwszym zakręcie New Holland, przy wjeździe do boksów i w drugim zakręcie New Holland prowadzącym na prostą startową. Znaczne zmniejszenie prędkości w tej części toru zdecydowanie ułatwi wyprzedzanie na końcu ponad kilometrowej prostej - dotychczas bolid jadący z tyłu miał poważne problemy z utrzymaniem się w niewielkiej odległości za innym bolidem podczas pokonywania dwóch ostatnich zakrętów toru.
Dodatkowo wprowadzono liczne ułatwienia dla kibiców i zespołów - wybudowano dwa nowe mostki prowadzące do głównych trybun (2a i 2b) oraz zmodernizowano boksy (3a i 3b).
Przez lata New Holland był wyzwaniem dla kierowców i bolidów - dwa bardzo szybkie prawe zakręty pokonywane były przez bolidy Formuły 1 z prędkościami przekraczającymi 230 km/h i kilkukrotnie dochodziło na nich do bardzo groźnie wyglądających wypadków.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Modyfikacje Circuit de Catalunya


