Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes wzywa F1 do uporządkowania procedury sprawdzania opon
Mercedes wzywa F1 do uporządkowania procedury sprawdzania opon
Mercedes nawołuje Formułę 1 do poprawienia zasad kontrolowania opon w bolidach, po zamieszaniu wokół Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga we wczorajszym GP Włoch.
Hamilton wygrał na torze Monza, ale niektórzy spodziewali się zdyskwalifikowania mistrza świata, ponieważ jemu i Rosbergowi wykryto niższe ciśnienie w tylnej lewej oponie na starcie wyścigu od minimalnej wartości wskazanej zespołom przez Pirelli. Ostatecznie sędziowie FIA nie ukarali kierowców Mercedesa ustalając, że ciśnienia były w normie w momencie zakładania kół do samochodów. Zmierzono je później i zanim to uczyniono, ciśnienia miały spaść przez obniżenie się temperatury ogumienia na skutek odłączenia koców grzewczych.
Christian 'Toto' Wolff kierujący Mercedesem w F1 wezwał, aby na przyszłość kontrolowano opony profesjonalniej.
„Chodzi o procedurę". - mówił. „My sprawdzamy opony, gdy zakładamy je do bolidu. „Można spytać, kiedy jest właściwy moment na skontrolowanie ciśnień - pięć, albo osiem minut wcześniej?
„Trzeba na przyszłość uzgodnić, w której chwili ogumienie jest sprawdzane, aby było tak samo dla wszystkich".
Wolff zdecydowanie zaprzeczył, by Mercedes umyślnie doprowadził do spadku ciśnień poniżej dolnego progu, gdy koła już zostały założone, dla zyskania przewagi nad rywalami.
„Mogę absolutnie to wykluczyć". - powiedział boss Mercedesa.
„Po Spa cały tydzień pracowaliśmy z Pirelli, aby opony były bezpieczne. W dużej mierze uczestniczyliśmy w skłanianiu Pirelli do ustalenia minimalnego ciśnienia i kąta nachylenia kół. Już stosowaliśmy się do tego na Spa.„Mogę wykluczyć, że próbowalibyśmy zyskać przewagę w sposób, który jest nieracjonalny i nieprzewidywalny.
„Jak zmierzyć, o ile obniży się ciśnienie, gdy odłączysz koce grzewcze? Albo dlaczego ciśnienie spadło tylko w jednej oponie w bolidzie i o inną wartość w obu samochodach?"
Opona Hamiltona miała ciśnienie niższe o 0,3 psi (0,02 bara), zaś Rosberga o 1,1 psi (0,075 bara). Minimum Pirelli wynosiło 19,5 psi (1,34 bara).
Hamilton wygrał na torze Monza, ale niektórzy spodziewali się zdyskwalifikowania mistrza świata, ponieważ jemu i Rosbergowi wykryto niższe ciśnienie w tylnej lewej oponie na starcie wyścigu od minimalnej wartości wskazanej zespołom przez Pirelli. Ostatecznie sędziowie FIA nie ukarali kierowców Mercedesa ustalając, że ciśnienia były w normie w momencie zakładania kół do samochodów. Zmierzono je później i zanim to uczyniono, ciśnienia miały spaść przez obniżenie się temperatury ogumienia na skutek odłączenia koców grzewczych.
Christian 'Toto' Wolff kierujący Mercedesem w F1 wezwał, aby na przyszłość kontrolowano opony profesjonalniej.
„Chodzi o procedurę". - mówił. „My sprawdzamy opony, gdy zakładamy je do bolidu. „Można spytać, kiedy jest właściwy moment na skontrolowanie ciśnień - pięć, albo osiem minut wcześniej?
„Trzeba na przyszłość uzgodnić, w której chwili ogumienie jest sprawdzane, aby było tak samo dla wszystkich".
Wolff zdecydowanie zaprzeczył, by Mercedes umyślnie doprowadził do spadku ciśnień poniżej dolnego progu, gdy koła już zostały założone, dla zyskania przewagi nad rywalami.
„Po Spa cały tydzień pracowaliśmy z Pirelli, aby opony były bezpieczne. W dużej mierze uczestniczyliśmy w skłanianiu Pirelli do ustalenia minimalnego ciśnienia i kąta nachylenia kół. Już stosowaliśmy się do tego na Spa.„Mogę wykluczyć, że próbowalibyśmy zyskać przewagę w sposób, który jest nieracjonalny i nieprzewidywalny.
„Jak zmierzyć, o ile obniży się ciśnienie, gdy odłączysz koce grzewcze? Albo dlaczego ciśnienie spadło tylko w jednej oponie w bolidzie i o inną wartość w obu samochodach?"
Opona Hamiltona miała ciśnienie niższe o 0,3 psi (0,02 bara), zaś Rosberga o 1,1 psi (0,075 bara). Minimum Pirelli wynosiło 19,5 psi (1,34 bara).
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes wzywa F1 do uporządkowania procedury sprawdzania opon
Podobne: Mercedes wzywa F1 do uporządkowania procedury sprawdzania opon
Liga Typerów - GP Włoch 2018 »
Liga Typerów - GP Włoch 2017 »
Liga Typerów - GP Włoch 2016 »
Liga Typerów - GP Włoch 2015 »
Podobne galerie: Mercedes wzywa F1 do uporządkowania procedury sprawdzania opon
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Pagani
Galerie zdjęć
Newsletter