Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin

Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
Czołowi kierowcy Formuły 1 mogą być zmuszeni zjechać na pit-stop w nadchodzącym GP Chin już w trakcie pierwszych pięciu okrążeń, przewiduje szef techniczny Mercedesa - Paddy Lowe.
W rezultacie zmiany zasad wyboru opon na sezon 2016, Pirelli pierwszy raz w historii przywiezie zawodnikom supermiękką mieszankę na tor Shanghai International Circuit. Zgodnie z przepisami, wystartują na niej wszyscy uczestnicy finałowej części kwalifikacji. Chyba, że ktoś awansuje do Q3 na innym ogumieniu, co jest mało prawdopodobne.
Według Lowe'a opony oznaczone czerwonym kolorem przypuszczalnie trzeba będzie niemal od razu wymienić.
„Tor w Szanghaju jest zupełnie innym obciążeniem dla opon od obiektów w Melbourne i Bahrajnie". - tłumaczy Brytyjczyk. „(...) Pierwsza raz użyjemy na tej pętli mieszanki supermiękkiej, (...) co prawdopodobnie poskutkuje jeszcze bardziej ekstremalnymi przykładami sytuacji, jakie widzieliśmy w Bahrajnie".
„Opony najlepsze na kwalifikacje raczej nie będą wspaniałe na wyścig, a każdy będzie chciał kwalifikować się na supermiękkich. Jeżeli będą granulkować w zawodach, możemy zobaczyć bolidy zjeżdżające na postój w trakcie pierwszych pięciu okrążeń".
Zobacz także: Kierowcy Mercedesa w Chinach znów z różnymi zestawami opon »„W piątek czeka nas mnóstwo analiz i możemy zobaczyć ciekawe decyzje strategiczne w kwalifikacjach oraz wyścigu. Sprawę dodatkowo utrudniają nieprzewidywalne warunki pogodowe. W Szanghaju może być dosyć ciepło, ale też chłodno jak w Belgii".„Nieobliczalność aury może przysporzyć kłopotów w pracach i nad strategią, i nad ustawieniami bolidu. Tak więc w Chinach zawsze jest wymagające Grand Prix".
„Jednak lubimy udawać się do Szanghaju. To zwykle jeden z korzystniejszych torów dla nas. W czterech poprzednich latach czterokrotnie zdobywaliśmy na nim pole position i trzy razy wygraliśmy wyścig". - dodał.Mercedes zamówił Nico Rosbergowi i Lewisowi Hamiltonowi tylko po pięć kompletów supermiękkich opon na GP Chin. Mniej otrzymają jedynie kierowcy Saubera oraz Manora, którzy nie mają realnych szans awansować do Q3.
W rezultacie zmiany zasad wyboru opon na sezon 2016, Pirelli pierwszy raz w historii przywiezie zawodnikom supermiękką mieszankę na tor Shanghai International Circuit. Zgodnie z przepisami, wystartują na niej wszyscy uczestnicy finałowej części kwalifikacji. Chyba, że ktoś awansuje do Q3 na innym ogumieniu, co jest mało prawdopodobne.
Według Lowe'a opony oznaczone czerwonym kolorem przypuszczalnie trzeba będzie niemal od razu wymienić.
„Tor w Szanghaju jest zupełnie innym obciążeniem dla opon od obiektów w Melbourne i Bahrajnie". - tłumaczy Brytyjczyk. „(...) Pierwsza raz użyjemy na tej pętli mieszanki supermiękkiej, (...) co prawdopodobnie poskutkuje jeszcze bardziej ekstremalnymi przykładami sytuacji, jakie widzieliśmy w Bahrajnie".
„Opony najlepsze na kwalifikacje raczej nie będą wspaniałe na wyścig, a każdy będzie chciał kwalifikować się na supermiękkich. Jeżeli będą granulkować w zawodach, możemy zobaczyć bolidy zjeżdżające na postój w trakcie pierwszych pięciu okrążeń".
Zobacz także: Kierowcy Mercedesa w Chinach znów z różnymi zestawami opon »
„Jednak lubimy udawać się do Szanghaju. To zwykle jeden z korzystniejszych torów dla nas. W czterech poprzednich latach czterokrotnie zdobywaliśmy na nim pole position i trzy razy wygraliśmy wyścig". - dodał.Mercedes zamówił Nico Rosbergowi i Lewisowi Hamiltonowi tylko po pięć kompletów supermiękkich opon na GP Chin. Mniej otrzymają jedynie kierowcy Saubera oraz Manora, którzy nie mają realnych szans awansować do Q3.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
Dawido920 2016-04-11 16:59
Widać że Merc chce zmylić wszystkich.Bez przesady , chyba te opony wytrzymaja więcej niż 5 okrążeń
Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
fi 2016-04-11 17:31
Opony są po kwalifikacjach. Czyli conajmniej 3 okrążenia (wyjazdowe, kwalifikacyjne i zjazdowe), później przed wyścigiem wyjazdowe, formujace. to już daje 5 kółek. Wiec zjeżdżając na 5, opony będą po 10 kolkach, co przy charakterystyce tego toru mocno je obciąża, zwłaszcza ze to komplet supermiekkich. Trzeba jeszcze uwzględnić agresywna jazdę po starcie
Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
haha 2016-04-11 17:39
czyli najlepsze będą miejsca od 9-12
Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
Fan Lotusa 2016-04-11 19:06
@fi nie do końca, bo na okrążeniach wyjazdowych a już na pewno zjazdowych nie jadą na maxa. W sumei na formującym też nie.
Podobne: Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin



Podobne galerie: Mercedes spodziewa się pit-stopów już na pierwszych 5 okrążeniach w GP Chin
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter