Formuła 1  »  Aktualności F1  »  McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"
McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod

McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"

2013-01-31 - G. Filiks     Tagi: Button, Prezentacje F1, Martin Whitmarsh, McLaren, Jonathan Neale
Zaprezentowany dzisiaj bolid McLarena na sezon 2013 to ewolucja zeszłorocznej maszyny, mająca jednak kilka znaczących zmian. Dyrektor zarządzający zespołu Jonathan Neale określił model MP4-28 jako „ambitny" projekt, posiadający duży potencjał do rozwoju.

„Kiedy przepisy nie zmieniają się w dużym stopniu, konstruujesz coś konserwatywnego, czy bardziej ambitnego? My tym razem wybraliśmy tę drugą opcję". - tłumaczył. „Wierzymy, że na półmetku sezonu zamiast wystrzelać się z pomysłów, jak przyśpieszyć samochód, będziemy mieli większe pole do popisu". Najważniejszą widoczną gołym okiem nowością w odsłoniętej czwartkowego południa wyścigówce brytyjskiej stajni względem jej poprzedniczki jest przednie zawieszenie wleczone (z ang. "pull-rod"). To śmiałe rozwiązanie wróciło do Formuły 1 po dziesięciu latach przerwy w ubiegłorocznym bolidzie Ferrari. Wzrok przykuwają również oryginalnie ukształtowane boczne wloty powietrza. Wóz McLarena na nadchodzący sezon posiada dodatkowo załamany nos, który wygładzono wizualnie panelem laminatowym. Tylna sekcja ma nawiązywać do myśli technicznej Red Bulla. „Zeszły rok zakończyliśmy z niewątpliwie najszybszym bolidem. Mogliśmy po prostu tylko rozwinąć tamto auto. Wprowadzając zmiany, nieuchronnie czynisz krok w tył, ale nasz nowy pojazd już jest szybszy od ubiegłorocznego z końcówki sezonu". - mówił szef ekipy Martin Whitmarsh. „Wszystko co w tym bolidzie sprawdzamy, reaguje bardzo dobrze. Teraz nie widzimy rywali i nie można wykluczyć, że znajdą jakieś przełomowe rozwiązanie, lecz jesteśmy usatysfakcjonowani tym, jak szybki jest dziś nasz wóz. Tuż przed sezonem będzie jeszcze wyglądał inaczej".
Jenson Button dodał: „Widziałem, jak cały personel pilnie pracował nad tym bolidem. Myślę, że mamy podstawy do zaliczenia bardzo mocnego sezonu. „Tegoroczne auto jest najlepsze, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy - wiem, że inżynierowie dopieścili każdy szczegół, wydobywając cały potencjał z wszystkich obszarów".
McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rodMcLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"

McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"
dami 2013-01-31 16:15
kurcze nie moge sie dopatrzec tego panelu ukrywajacego schodek hmm.. jak oni to zrobili ze go wogole nie widac
McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"
meamea 2013-01-31 17:16
ich nos wygląda dokładnie jak ten początkowy z sezonu 2012 co oznaa ze jak inne zespoły wprowadzą też te panele to naprawde ładnie bedą wyglądać
Podobne: McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"
Podobne galerie: McLaren MP4-28 ze schowanym schodkiem na nosie i przednim zawieszeniem pull-rod. "To ambitny projekt"
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mercedes