Mario Theissen - list do fanów
Szef zespołu BMW Sauber - Mario Theissen - podzielił się z kibicami własnymi opiniami
na temat modelu F1.09, pracy kierowców oraz oczekiwaniach w dalszej części tegorocznego sezonu.
"Drodzy entuzjaści sportów motorowych.
To oczywiste, że liczyliśmy na zupełnie inne rezultaty naszego domowego wyścigu na torze Nurburgring. W porównaniu z Silverstone, dziesiąta i czternasta
pozycja stanowiły niewielką poprawę, ale nie możemy
sobie pozwolić na takie podejście.
W połowie sezonu jedna sprawa jest oczywista: F1.09 nie jest
wystarczająco szybki. Staliśmy się niekonkurencyjni, gdy FIA
zalegalizowała podwójny dyfuzor. Od tamtej pory próbujemy odrobić
straty związane z niewystarczającą siłą docisku. Nie jesteśmy też w stanie wykorzystać pełnego potencjału opon,
zwłaszcza w niskich temperaturach, co było widać w Silverstone i na
Nurburgringu.
Kierowcy nie ponoszą za taki stan rzeczy żadnej winy. Jeżeli
dostarczymy im samochody, którymi będą w stanie rywalizować z
najlepszymi, to oni z pewnością znowu to zrobią. Udowodnili to już
wielokrotnie w przeszłości. Zarówno Nick, jak i Robert zachowują się w
tej sytuacji bardzo profesjonalnie. Intensywnie pracują wspólnie z
inżynierami, próbując rozwiązać nasze problemy i starają się sprawić, aby nasz zespół ponownie znalazł się
wśród najlepszych.
Inżynierowie z Monachium i Hinwil stoją przed największym wyzwaniem. W
poprzednich sezonach nasz zespół z Niemiec i Szwajcarii pokazał, że
potrafi działać nawet pod dużą presją. W końcu przez trzy ostatnie lata osiągaliśmy nasze cele, ciągle się
poprawiając. Nieustanne przebywanie na szczycie nie jest
możliwe. Co jakiś czas każdego dotyka obniżka formy. Najważniejsze jest
wówczas to, aby zachować spokój, konsekwentnie analizować błędy i
wprowadzać odpowiednie poprawki. Jestem pewien,
że pracując razem, możemy ponownie znaleźć
się wśród najlepszych zespołów.
Rozpoczęliśmy już prace nad przyszłorocznym F1.10, co jest
normalne o tej porze roku. Będziemy je prowadzili równolegle z dalszym
rozwojem aktualnego samochodu. F1.09 będzie rozwijany nadal, ponieważ
zmiany w regulacjach aerodynamicznych w 2010 roku są jedynie
kosmetyczne, a to oznacza, że możemy przenieść doświadczenia, które
obecnie gromadzimy i użyć je w F1.10. To nasze podstawowe zadanie w
drugiej połowie sezonu."
Mario Theissen
źródło: BMW Sauber F1
Mario Theissen - list do fanów
Rubinio 2009-07-14 17:28
heh...z takiej maki (gadania i pisania) to chleba nie bedzie. Jakoś inni pracują skuteczniej..włącznie z Force India.
Mario Theissen - list do fanów
Arrczi 2009-07-14 18:01
Witam. Jak się pracowało prawie rok nad bolidem w innej specyfikacji "KERS, brak podwójnego dyfuzora" to nie ma co oczekiwać cudów od tego modelu. Życzę powodzenia nad pracami do przyszłego sezonu. Pozdrawiam
Mario Theissen - list do fanów
Mati1C 2009-07-14 19:42
No cóż, w tym sezonie powstały trzy bolidy:z KERS, bez niego i z podwójnym dyfuzorem i jeszcze te, które posiadają to wszystko(czyli cztery).Do tego dochodzi to, że wszystkie dużo się od siebie różnią w osiągach.I to jest cały problem.
Mario Theissen - list do fanów
szurmen 2009-07-14 20:47
No i po co ten list? Nie widzę żadnego sensu.
Mario Theissen - list do fanów
Gregor 2009-07-14 21:23
Dziękujemy ci Mario, że tak dbasz o doinformowanie nas kibiców, dziękujemy, ale mnie bardziej interesuje czy tamtego mechanika od opon wysłaliście do szkoły, żeby sobie przypomniał, która to LEWA a która PRAWA ;-) i czy już zmieniliście ten zepsuty ciśnieniomierz i w ogóle kto jest odpowiedzialny imiennie za przygotowanie opon w czasie całego weekendu. To byłby jakiś konkret, to co napisałeś każdy fan wie od dawna :-(
Mario Theissen - list do fanów
lysy1971 2009-07-14 21:59
Panowie !!! Zachowujecie się jak dzieci ! Sezon już jest przegrany ale taki jest sport! Ktoś musi przegrać żeby ktoś mógł wygrać ! Gdy walczyli w F1 tacy kierowcy jak Ayrton Senna, Alain Prost, Nigel Mansell był świetnie ale potem nadszedł czas dominacji Ferrari i Michaela z przebłyskami Miki Hakkinena to słyszałem głosy że wieje nudą potem gdy Schumi odszedł dalej była ogromna przewaga Ferrari i Mclarena dalej narzekano że nuda! Teraz kto inny wygrywa też wam nie pasuje !!! Jeśli zbudowali lepszy samochód chwała im! Natomiast zupełnie inną rzeczą jest zachowanie zespołu BMW jako takiego! Bezgraniczna wiara że KERS pomoże im w cuglach wygrać mistrzostwo była śmieszna. Skoro waga systemu wynosi ok 30 kg to generuje stratę na okrążeniu ok 0,3 sek co daje na przestrzeni wyścigu ok 20 sek straty w wyścigu czyli jedna wizyta w boksie !!! Niewiele pomoże 6 sek wzrost mocy o 60 KM bo jak wiadomo nie tak łatwo wyprzedzić w F1! Tym bardziej że lżejsze bolidy zużywają mniej paliwa, mają lepsze przyspieszenie etc. Wszystko zależy od ludzi Ross Brawn okazał się po raz kolejny mistrzem strategii a ludzie w BMW maszynkami do wykonywania poleceń szefa bez żadnego polotu. A wracając do Roberta cenię go za szczerość i znawstwo techniczne ale jak widać nie przekłada się to na wyniki zespołu który go nie słucha! Może więc odejść lub zostać i próbować zmienić sposób działania zespołu BMW pozdro dla wszystkich miłośników F1
Mario Theissen - list do fanów
bobo 2009-07-15 13:33
"Staliśmy się niekonkurencyjni, gdy FIA zalegalizowała podwójny dyfuzor" - hehe nie za bardzo rozumiem te jego wywody..tzn ze w melbourne brawny, toyoty i wiliamsy jechaly bez dyfuzorow i dlatego bmw sauber bylo konkurencyjne??? bo z tego jego gadania albo to wlasnie wynika albo komus nie chcialo sie dokladnie przetlumaczyc :/
Mario Theissen - list do fanów
Pioykowsky 2009-07-15 17:00
"F1.09 będzie rozwijany nadal, ponieważ zmiany w regulacjach aerodynamicznych w 2010 roku są jedynie kosmetyczne, a to oznacza, że możemy przenieść doświadczenia, które obecnie gromadzimy i użyć je w F1.10." I tego się boję, że będzie tak samo padaczny...