Formuła 1  »  Kierowcy F1  »  Lucas di Grassi
Lucas di Grassi

Lucas di Grassi

2010-03-14 - J. Rutkowski     Tagi: di Grassi
Lucas di Grassi swoją karierę rozpoczął w 2002 roku w brazylijskiej edycji Formuły Renault, zajmując tam 2. miejsce. Rok później startował już w południowoamerykańskiej Formule 3 w zespole Avallone Motorsport. Także tam zajął drugie miejsce, wygrywając 3 z 12 wyścigów. W tym samym sezonie wystartował także w czterech wyścigach Formuły 3 Euro Series, nie odnosząc jednak tam sukcesów, zajmując w klasyfikacji końcowej 21. miejsce. Kolejny sezon to starty w kolejnej edycji F3, tym razem Brytyjskiej. W klasyfikacji generalnej zajął 8. miejsce, wygrywając 2 z 24 wyścigów. Sezon 2005 to kolejna próba sił w europejskim cyklu. Tym razem Brazylijczyk zajął 3. miejsce na koniec sezonu, jednakże z dużą stratą do dominującego duetu ASM Formule 3.

GP2
W roku 2006 zadebiutował w przedsionku Formuły 1 - GP2. Pierwszy sezon startów nie był jednak udany dla Brazylijczyka, który w klasyfikacji generalnej zajął odległą 17. lokatę. Zdecydowanie inaczej ułożył się drugi rok startów, kiedy to reprezentował już mistrzowski team ART Grand Prix. Zdobył wówczas tytuł wicemistrzowski, przegrywając nieznacznie walkę z Timo Glockiem. W roku 2008 Lucas dzielił starty w GP2 z obowiązkami kierowcy testowego Renault F1 i pomimo opuszczenia trzech pierwszych rund sezonu zdołał zająć 3. miejsce w mistrzostwach, ze stratą jednego punktu do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2009 reprezentował barwy hiszpańskiej ekipy Racing Engineering, a więc zespołu, w którym jeździł ubiegłoroczny triumfator - Giorgio Pantano. Mimo dużych nadziei rok ten nie należał do najlepszych i di Grassi ponownie musiał zadowolić się 3. pozycją w końcowej klasyfikacji. Głównym tego powodem była słabsza forma bolidu oraz wiele nie zawinionych kolizji.

Formuła 1

Di Grassi trafił do Formuły Jeden pod koniec 2009 roku. Brazylijczyk podpisał kontrakt z ekipą Virgin Racing. Bolid ekipy okazał się być awaryjny i niekonkurencyjny, a sam di Grassi prezentował się przeciętnie. Poskutkowało to tym, że szefostwo stajni nie przedłużyło z nim umowy na kolejny rok. Najlepszy wynik di Grassiego to 14 miejsce.
Bio - Lucas di Grassi
Data i miejsce urodzenia11 sierpnia 1984,  Sao Paulo
Wzrost181 cm
Waga65 kg
Statystyki - Lucas di Grassi
Zwycięstwa0
Punkty0
Wyścigi
18
Pierwsze pola startowe
0
Podia
0
Debiut
GP Bahrajnu 2010
Najlepszy wynik14. miejsce
Wyniki sezonu 2010
Bahrajn-
Australia-
Malezja14
Chiny-
Hiszpania19
Monako-
Turcja19
Kanada19
Europa17
Wielka Brytania-
Niemcy-
Węgry18
Belgia17
Włochy20
Singapur15
Japonia-
Korea Południowa-
Brazylia-
Abu Zabi
18
Suma punktów w 2010
0, 24. miejsce
Kalendarium -Lucas di Grassi
2003South American F3, 2. miejsce
2004British F3, 8. miejsce
2005F3 Euroseries, 3. miejsce
Macau F3, 1. miejsce
Fomuła 1, testy dla Renault
2006GP2, 17. miejsce
2007GP2, 2. miejsce
2008GP2, 3. miejsce
Formuła 1, Renault, kierowca rezerwowy
2009GP2, 3. miejsce
Formuła 1, Renault, kierowca rezerwowy
2010Formuła 1, Virgin Racing, 0 punktów, 24. miejsce



wikipedia.org v10.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Lucas di Grassi