Formuła 1 » Kierowcy F1 » Lucas di Grassi

Lucas di Grassi swoją karierę rozpoczął w 2002 roku w brazylijskiej edycji Formuły Renault, zajmując tam 2. miejsce. Rok później startował już w południowoamerykańskiej Formule 3 w zespole Avallone Motorsport. Także tam zajął drugie miejsce, wygrywając 3 z 12 wyścigów. W tym samym sezonie wystartował także w czterech wyścigach Formuły 3 Euro Series, nie odnosząc jednak tam sukcesów, zajmując w klasyfikacji końcowej 21. miejsce. Kolejny sezon to starty w kolejnej edycji F3, tym razem Brytyjskiej. W klasyfikacji generalnej zajął 8. miejsce, wygrywając 2 z 24 wyścigów. Sezon 2005 to kolejna próba sił w europejskim cyklu. Tym razem Brazylijczyk zajął 3. miejsce na koniec sezonu, jednakże z dużą stratą do dominującego duetu ASM Formule 3.
GP2
W roku 2006 zadebiutował w przedsionku Formuły 1 - GP2. Pierwszy sezon startów nie był jednak udany dla Brazylijczyka, który w klasyfikacji generalnej zajął odległą 17. lokatę. Zdecydowanie inaczej ułożył się drugi rok startów, kiedy to reprezentował już mistrzowski team ART Grand Prix. Zdobył wówczas tytuł wicemistrzowski, przegrywając nieznacznie walkę z Timo Glockiem. W roku 2008 Lucas dzielił starty w GP2 z obowiązkami kierowcy testowego Renault F1 i pomimo opuszczenia trzech pierwszych rund sezonu zdołał zająć 3. miejsce w mistrzostwach, ze stratą jednego punktu do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2009 reprezentował barwy hiszpańskiej ekipy Racing Engineering, a więc zespołu, w którym jeździł ubiegłoroczny triumfator - Giorgio Pantano. Mimo dużych nadziei rok ten nie należał do najlepszych i di Grassi ponownie musiał zadowolić się 3. pozycją w końcowej klasyfikacji. Głównym tego powodem była słabsza forma bolidu oraz wiele nie zawinionych kolizji.
Formuła 1
Di Grassi trafił do Formuły Jeden pod koniec 2009 roku. Brazylijczyk podpisał kontrakt z ekipą Virgin Racing. Bolid ekipy okazał się być awaryjny i niekonkurencyjny, a sam di Grassi prezentował się przeciętnie. Poskutkowało to tym, że szefostwo stajni nie przedłużyło z nim umowy na kolejny rok. Najlepszy wynik di Grassiego to 14 miejsce.
GP2
W roku 2006 zadebiutował w przedsionku Formuły 1 - GP2. Pierwszy sezon startów nie był jednak udany dla Brazylijczyka, który w klasyfikacji generalnej zajął odległą 17. lokatę. Zdecydowanie inaczej ułożył się drugi rok startów, kiedy to reprezentował już mistrzowski team ART Grand Prix. Zdobył wówczas tytuł wicemistrzowski, przegrywając nieznacznie walkę z Timo Glockiem. W roku 2008 Lucas dzielił starty w GP2 z obowiązkami kierowcy testowego Renault F1 i pomimo opuszczenia trzech pierwszych rund sezonu zdołał zająć 3. miejsce w mistrzostwach, ze stratą jednego punktu do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2009 reprezentował barwy hiszpańskiej ekipy Racing Engineering, a więc zespołu, w którym jeździł ubiegłoroczny triumfator - Giorgio Pantano. Mimo dużych nadziei rok ten nie należał do najlepszych i di Grassi ponownie musiał zadowolić się 3. pozycją w końcowej klasyfikacji. Głównym tego powodem była słabsza forma bolidu oraz wiele nie zawinionych kolizji.
Formuła 1
Di Grassi trafił do Formuły Jeden pod koniec 2009 roku. Brazylijczyk podpisał kontrakt z ekipą Virgin Racing. Bolid ekipy okazał się być awaryjny i niekonkurencyjny, a sam di Grassi prezentował się przeciętnie. Poskutkowało to tym, że szefostwo stajni nie przedłużyło z nim umowy na kolejny rok. Najlepszy wynik di Grassiego to 14 miejsce.
Bio - Lucas di Grassi | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 11 sierpnia 1984, Sao Paulo |
Wzrost | 181 cm |
Waga | 65 kg |
Statystyki - Lucas di Grassi | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 0 |
Wyścigi | 18 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 0 |
Debiut | GP Bahrajnu 2010 |
Najlepszy wynik | 14. miejsce |
Wyniki sezonu 2010 | |
Bahrajn | - |
Australia | - |
Malezja | 14 |
Chiny | - |
Hiszpania | 19 |
Monako | - |
Turcja | 19 |
Kanada | 19 |
Europa | 17 |
Wielka Brytania | - |
Niemcy | - |
Węgry | 18 |
Belgia | 17 |
Włochy | 20 |
Singapur | 15 |
Japonia | - |
Korea Południowa | - |
Brazylia | - |
Abu Zabi | 18 |
Suma punktów w 2010 | 0, 24. miejsce |
Kalendarium -Lucas di Grassi | |
2003 | South American F3, 2. miejsce |
2004 | British F3, 8. miejsce |
2005 | F3 Euroseries, 3. miejsce Macau F3, 1. miejsce Fomuła 1, testy dla Renault |
2006 | GP2, 17. miejsce |
2007 | GP2, 2. miejsce |
2008 | GP2, 3. miejsce Formuła 1, Renault, kierowca rezerwowy |
2009 | GP2, 3. miejsce Formuła 1, Renault, kierowca rezerwowy |
2010 | Formuła 1, Virgin Racing, 0 punktów, 24. miejsce |
wikipedia.org v10.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lucas di Grassi
Podobne: Lucas di Grassi



Podobne galerie: Lucas di Grassi



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

