Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kubica: "Niewiele się zmieniło"
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Pomimo rozmów, których celem było oczyszczenie atmosfery w zespole, Robert Kubica nie ma złudzeń, że w tak krótkim czasie zespół nie był w stanie nic zmienić.
Po Grand Prix Belgii Kubica otwarcie wyraził swoje niezadowolenie z postawy zespołu i tempa rozwoju tegorocznego bolidu, które sprawiło, że po bardzo dobrym początku sezonu, w drugiej jego połowie kierowcy BMW Sauber mogli już walczyć tylko o miejsca za Ferrari i McLarenami. „Z mojego punktu widzenia niewiele się zmieniło”, powiedział Kubica w Singapurze. „Usiedliśmy do stołu, ale nie rozmawialiśmy o żadnych tajemnicach czy cudach. To była dobra rozmowa, ale sytuacja tak naprawdę niewiele się zmieniła.”
Robert nie kryje frustracji tym, że zespół przespał środkową część sezonu i zaczął go wspierać dopiero teraz, gdy strata do Ferrari i McLarena jest spora.
„Oczywiście jako kierowca zawsze chcesz maksimum - zawsze chcesz jeszcze lepszego i szybszego wozu”, powiedział. „Nawet jeśli wygrasz i tak znajdziesz kilka detali, które można by ulepszyć. Nie mam zamiaru robić tajemnicy z tego, że nie rozwinęliśmy wozu tak dobrze, jakbyśmy tego chcieli.”
	
	
	
	
						
„Nawet jeśli ostatnimi czasy nie poczyniliśmy oszałamiających postępów, stać nas było na całkiem niezłe wyniki. Gdyby nie problem na Spa podczas drugiego postoju, najprawdopodobniej stałbym na podium trzy razy z rzędu.”
„Jednak mimo to, biorąc pod uwagę nasze czasy okrążeń nie jesteśmy najszybsi, ale niezawodność jest naszą mocną stroną i stąd te dobre rezultaty.”
Robert przyznał, że jedną z przyczyn słabszej dyspozycji były nie do końca udane części, które na torze nie spisywały się tak jak podczas symulacji komputerowych i w tunelu aerodynamicznym.
„Popełniliśmy kilka błędów z doborem nowych części. Muszę jednak przyznać, że zespół doskonale zareagował na problemy.”
„Nie byliśmy jednak w stanie odpowiednio szybko rozwinąć bolidu, nie zdołaliśmy znaleźć tego czegoś, co dałoby nam więcej szybkości. Za każdym razem mieliśmy nowe części, ale nie zawsze uzyskiwaliśmy to, na co wskazywały wyniki symulacji czy badań w tunelu aerodynamicznym.”
„Ścigam się, aby wygrywać, ale ostatnio traciliśmy do rywali coraz więcej - Renault bardzo się zbliżyło, podobnie jak Toro Rosso. Nie chodzi tylko o wyścig na Monzy - już wcześniej byli równie mocni, a może nawet mocniejsi niż my. Musimy się skoncentrować i dać z siebie wszystko do samego końca.”
„Cały zespół jest bardzo zmotywowany i damy z siebie wszystko. Nie jest źle. Nasz wóz jest bardzo niezawodny w porównaniu z zeszłym sezonem - w tej kwestii poczyniliśmy ogromne postępy. Jednak aktualnie nie jesteśmy tak mocni jak na początku.”
„Ale takie właśnie już są wyścigi - taki właśnie jest sport.”
					
Po Grand Prix Belgii Kubica otwarcie wyraził swoje niezadowolenie z postawy zespołu i tempa rozwoju tegorocznego bolidu, które sprawiło, że po bardzo dobrym początku sezonu, w drugiej jego połowie kierowcy BMW Sauber mogli już walczyć tylko o miejsca za Ferrari i McLarenami. „Z mojego punktu widzenia niewiele się zmieniło”, powiedział Kubica w Singapurze. „Usiedliśmy do stołu, ale nie rozmawialiśmy o żadnych tajemnicach czy cudach. To była dobra rozmowa, ale sytuacja tak naprawdę niewiele się zmieniła.”
Robert nie kryje frustracji tym, że zespół przespał środkową część sezonu i zaczął go wspierać dopiero teraz, gdy strata do Ferrari i McLarena jest spora.
„Oczywiście jako kierowca zawsze chcesz maksimum - zawsze chcesz jeszcze lepszego i szybszego wozu”, powiedział. „Nawet jeśli wygrasz i tak znajdziesz kilka detali, które można by ulepszyć. Nie mam zamiaru robić tajemnicy z tego, że nie rozwinęliśmy wozu tak dobrze, jakbyśmy tego chcieli.”
„Jednak mimo to, biorąc pod uwagę nasze czasy okrążeń nie jesteśmy najszybsi, ale niezawodność jest naszą mocną stroną i stąd te dobre rezultaty.”
Robert przyznał, że jedną z przyczyn słabszej dyspozycji były nie do końca udane części, które na torze nie spisywały się tak jak podczas symulacji komputerowych i w tunelu aerodynamicznym.
„Popełniliśmy kilka błędów z doborem nowych części. Muszę jednak przyznać, że zespół doskonale zareagował na problemy.”
„Nie byliśmy jednak w stanie odpowiednio szybko rozwinąć bolidu, nie zdołaliśmy znaleźć tego czegoś, co dałoby nam więcej szybkości. Za każdym razem mieliśmy nowe części, ale nie zawsze uzyskiwaliśmy to, na co wskazywały wyniki symulacji czy badań w tunelu aerodynamicznym.”
„Ścigam się, aby wygrywać, ale ostatnio traciliśmy do rywali coraz więcej - Renault bardzo się zbliżyło, podobnie jak Toro Rosso. Nie chodzi tylko o wyścig na Monzy - już wcześniej byli równie mocni, a może nawet mocniejsi niż my. Musimy się skoncentrować i dać z siebie wszystko do samego końca.”
„Cały zespół jest bardzo zmotywowany i damy z siebie wszystko. Nie jest źle. Nasz wóz jest bardzo niezawodny w porównaniu z zeszłym sezonem - w tej kwestii poczyniliśmy ogromne postępy. Jednak aktualnie nie jesteśmy tak mocni jak na początku.”
„Ale takie właśnie już są wyścigi - taki właśnie jest sport.”
źródło: Autosport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kubica: "Niewiele się zmieniło"
Podobne: Kubica: "Niewiele się zmieniło"
				 Kubica w 2006 roku pokonał Villeneuve'a na testach? »
Kubica w 2006 roku pokonał Villeneuve'a na testach? »
					
					 Kubica wspomina pierwsze podium i zwycięstwo w F1 przed jubileuszowym startem Saubera »
Kubica wspomina pierwsze podium i zwycięstwo w F1 przed jubileuszowym startem Saubera »
					
					 Heidfeld: W BMW-Sauber Vettel był wolniejszy i ode mnie i od Kubicy »
Heidfeld: W BMW-Sauber Vettel był wolniejszy i ode mnie i od Kubicy »
					
					 Robert Kubica i jego zainteresowania. »
Robert Kubica i jego zainteresowania. »
					
				Podobne galerie: Kubica: "Niewiele się zmieniło"
				 Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
					
					 Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
					
					 GP Bahrajnu - Sakhir - Wyścig »
GP Bahrajnu - Sakhir - Wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit BMW
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Robert Kubica nie ma złudzeń: na tym etapie sezonu już niewiele może się zmienić
Robert Kubica nie ma złudzeń: na tym etapie sezonu już niewiele może się zmienić 
						
						 
						
						 Tapety BMW
						
						Tapety BMW  Chevrolet Camaro Convertible od NCE
Chevrolet Camaro Convertible od NCE  Porsche Panamera - galeria zdjęć
Porsche Panamera - galeria zdjęć  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Tapety Saturn
Tapety Saturn  
 
			
 
 
			