Formuła 1 » Aktualności F1 » Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
2012-08-22 - . Tagi: Button, Peter Sauber, Kobayashi, Sauber, Helmut Marko, Perez, Monisha Kaltenborn
Coraz częściej i głośniej mówi się, że bolid Saubera na sezon 2012 jest konkurencyjny zdecydowanie bardziej, niż pokazują to wyniki kierowców nim jeżdżących. Chociaż podczas tegorocznej kampanii Kamui Kobayashi i Sergio Perez osiągają rezultaty wyższe od tych, jakie zdobywali w poprzedniej edycji mistrzostw, wielu twierdzi, iż meksykańsko-japoński duet powinien zgarniać jeszcze dużo więcej punktów, ponieważ skonstruowany przez Jamesa Keya model C31 ma ogromny potencjał.
„Być może to najlepszy wóz w stawce". - ocenił odważnie Helmut Marko z Red Bull Racing.
Według Jensona Buttona jedną z głównych zalet wyścigówki Saubera jest bardzo powolne zużywanie opon Pirelli, z którymi większość stawki ma ogromne problemy. Podczas wyścigu Perez często wykonuje mniej pit-stopów od innych kierowców, ale jak twierdzi Button, Meksykanin wcale nie jest „zaklinaczem opon". „Tu chodzi o samochód. Gdyby mój prowadził w taki sposób, jak swój, to niszczyłby ogumienie bardzo szybko". - przekonywał reprezentant McLarena.
To, że potencjał C31 jest marnowany, przyznał nawet szef i właściciel Saubera - Peter Sauber. „Mamy bardzo szybki bolid, funkcjonujący znakomicie prawie na każdym torze. Dysponujemy osiągami pozwalającymi zwyciężać. Powinniśmy byli wywalczyć znacznie więcej punktów". - powiedział Szwajcar.
Inaczej na sprawę patrzy natomiast dyrektor wykonawcza oraz udziałowczyni stajni z Hinwil - Monisha Kaltenborn. Zdaniem Hinduski nie ma co rozpaczać nad straconymi szansami, a cieszyć się sukcesami, które jej zespół będzie ponoć świętował także w drugiej połowie sezonu 2012. Podczas ubiegłorocznej kampanii ze względu na porzucenie rozwoju techonologii nadmuchu dyfuzora po wakacyjnej przerwie Sauber złapał zadyszkę, lecz teraz ma utrzymać formę.„W zeszłym roku zadawano nam podobne pytania; czy żałujemy zrezygnowania z prac nad dmuchanym dyfuzorem. Jednak nie sądzę, by w tym roku nasze wyniki znów się pogorszyły". - powiedziała Kaltenborn. „Nie spodziewam się, że w drugiej połowie sezonu ujawni się jakaś podobna sytuacja techniczna i naprawdę nie żałuję tego, co przeszło nam koło nosa. Pracowaliśmy nad naszymi szansami i wiele z nich nam się należało.„Najważniejsze, iż wiemy, co trzeba poprawić - wydajność. Zdajemy sobie sprawę, że w każdych zawodach możemy zdobywać sporo punktów. Musimy się na tym skupiać i pracować w tym kierunku". - dodała.
Po 11. z 20. Grand Prix sezonu 2012, Sauber ma 80 punktów i okupuje 6. pozycję w klasyfikacji konstruktorów, do piątego Mercedesa tracąc 26 oczek. W tabeli kierowców Perez jest dziewiąty, Kobayashi dziesiąty, sporo w tyle za czołową ósemką. Meksykanin dwukrotnie stawał na podium, Japończyk jeszcze ani razu nie dostąpił tego zaszczytu.
Według Jensona Buttona jedną z głównych zalet wyścigówki Saubera jest bardzo powolne zużywanie opon Pirelli, z którymi większość stawki ma ogromne problemy. Podczas wyścigu Perez często wykonuje mniej pit-stopów od innych kierowców, ale jak twierdzi Button, Meksykanin wcale nie jest „zaklinaczem opon". „Tu chodzi o samochód. Gdyby mój prowadził w taki sposób, jak swój, to niszczyłby ogumienie bardzo szybko". - przekonywał reprezentant McLarena.
To, że potencjał C31 jest marnowany, przyznał nawet szef i właściciel Saubera - Peter Sauber. „Mamy bardzo szybki bolid, funkcjonujący znakomicie prawie na każdym torze. Dysponujemy osiągami pozwalającymi zwyciężać. Powinniśmy byli wywalczyć znacznie więcej punktów". - powiedział Szwajcar.
Po 11. z 20. Grand Prix sezonu 2012, Sauber ma 80 punktów i okupuje 6. pozycję w klasyfikacji konstruktorów, do piątego Mercedesa tracąc 26 oczek. W tabeli kierowców Perez jest dziewiąty, Kobayashi dziesiąty, sporo w tyle za czołową ósemką. Meksykanin dwukrotnie stawał na podium, Japończyk jeszcze ani razu nie dostąpił tego zaszczytu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
meamea 2012-08-23 09:54
a mnie sie wydaje ze poprostu sa gdzie są i jest to odpowiednie miejsce, to ze zawsze mają strategię na jeden pitstop mniej niz wszyscy inni pozwala im byc czasem w punktowanych pozycjach i tylko dzieki temu zdobywają punkty a nie dlatego że bolid jest dobry, skoro perez jest przymierzany doferrari i jest uważany za talent wsród młodych kierowców t znaczy ze isnie z bolidu ile sie da, i ze nie da się wiecej nic zrobić, pozatem nie ma wielkiej róznicy miedzy nim a kobayasim wiec jest jak jest, równie dobrze mozna powiedziec ze ercedes też marnuje optencjał bolidu, i ze nie ma dobrych kierowców. tak naprawde w bezposredniej rwalizacji z czołowymi zespołami są wolni ale oszczedni w oponach ale to sie nie przekłada na wynik
Podobne: Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
Sauber: Wszystko jest możliwe, nawet zwycięstwo »
Peter Sauber wzniebowzięty, Kobayashi i Perez czują niedosyt »
Sauber: Tegoroczny model C31 najlepszym bolidem w historii zespołu »
Sauber: Podium Pereza przyciągnie nowych sponsorów »
Podobne galerie: Kobayashi i Perez marnują potencjał bolidu Saubera? Marko:To być może najlepszy wóz w stawce
Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
Prezentacja bolidu Sauber C29 na torze w Walencji »
Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Seksowne dziewczyny z Suzuki Rizla pokazują swoje wdzięki [17]
Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder [48]
Newsletter