Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie

Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie

2014-05-16 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Lotus, Silniki, V6 turbo
Niektórzy zawodnicy Formuły 1 używający silnika V6 turbo od Renault mogą nie zmieścić się w nowym limicie tylko pięciu jednostek napędowych na sezon, wyznał francuski koncern.

Motor Renault ma duży deficyt mocy, a początkowo był też potężnie awaryjny i usilnie ulepszając go teamom, dostawca znad Sekwany wymieniał w kolejnych bolidach poszczególne podzespoły silnika na nowe wersje. Nowa jednostka napędowa w F1 posiada dwa generatory do odzyskiwania energii, baterię do magazynowania jej, turbinę oraz elektroniczny układ sterujący i według przepisów wszystkie te elementy podobnie jak sam silnik nie mogą zostać wymienione podczas sezonu więcej niż pięć razy. Zamontowanie szóstego egzemplarza którejkolwiek części oznacza automatyczną karę cofnięcia kierowcy na starcie najbliższego wyścigu. Renault obawia się, że pod koniec sezonu takie kary dla zawodników jeżdżących na ich motorze będą nieuniknione.

„W bolidach pewnych stajni zużyliśmy więcej egzemplarzy wybranych podzespołów silnika niż planowaliśmy".
- przyznał Rob White, zastępca dyrektora zarządzającego Renault Sport F1.
„(...) Niektórym może więc być ciężko zmieścić się w limicie pięciu silników na sezon". - dodał.

Według niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, w najgorszej sytuacji są kierowcy Lotusa - Romain Grosjean i Pastor Maldonado, ale problem ma także mistrz świata Sebastian Vettel. Choć rozegrano dopiero 5 z 19 wyścigów, zawodnik Red Bulla dostał już trzeci elektroniczny układ sterujący.
Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonieKierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie

Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
korba 2014-05-16 14:32
Nie tylko słaba moc silnika Renault i jego słabych osiągów jest przeszkodą do zdobywania większej ilości punktów,ale kary przez które teamy które mają ten silnik stracą sporo z powodu cofnięcia ich na starcie z powodu wymiany podzespołów.
Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
adrianV6 2014-05-16 16:08
korba- napisałes to samo co było w newsie
Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
m@rq$ 2014-05-16 17:27
Tak, bo korba to mistrz oczywistych oczywistości;-)
Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
Krytyk Nowej F1 2014-05-17 19:36
I właśnie przez takie chore przepisy coraz mniej interesuje mnie F1. Oglądam ten sezon wyścigów i jest wg. mnie przewidywalny, przez większość czasu nudny (stagnacja przez limity), a nawet trochę irytujący. Co mi jako fanowi/kibicowi po takich wyścigach? Limit spalania paliwa wymyślony dla pseudo ekologów, wyciskających kasę w bogaczy to jedna z największych porażek tego sezonu. Ograniczanie mocy silnika i przez zmniejszenie obrotów jest irytujące. Niech przejdą na jakieś TDIki czy inne CDIki z normalnych aut, to będą mieli "ekologię". Kolejna sprawa, kto normalny daje taki limit na silniki w sezonie, gdzie pojawiają się nowe jednostki?! Żeby jeszcze można je było naprawić, gdy silnik ulegnie awarii, jego osprzęt, bebechy, bez kary (tylko pod warunkiem, że ulegnie uszkodzeniu podczas wyścigu lub kwalifikacji), ale nie! Lepiej walić wszystkim kary. Pomijam dźwięk nowych silników. Opony zeszły na drugi plan, bo jak widać silniki blokują możliwość ich pełnego wykorzystania, chociaż i tak są z nimi problemy, niszczą się, granulkują, itd. Ograniczenie modyfikacji przełożeń skrzyni biegów do 2 na sezon również jest ekhmm... idiotyczne. Gdyby nowe bolidy nie były w pewnym stopniu hybrydami, to GP2 już dawno by wyprzedziła F1. :/ I jeszcze te punkty karne, podwójne punkty na ostatnie GP, kary za byle co, już w zeszłym sezonie pojawiło się kilka nie jasnych decyzji sędziów, a w tym pewnie będzie ich jeszcze więcej. Jak tak dalej pójdzie, to będę czytał tylko newsy o F1, bo na "wyścigi" nie będę mógł patrzeć. :-D
Podobne: Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
Podobne galerie: Kierowcy F1 z silnikiem Renault narażeni na kary za przekroczenie limitu 5 jednostek w sezonie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault