Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)
Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa

Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)

2016-08-27 - G. Filiks     Tagi: Opony, Spa, Formuła 1, Belgia
Kierowcy Formuły 1 zmagają się z dużą degradacją opon na torze Spa-Francorchamps, na którym supermiękka mieszanka przestaje zapewniać maksymalną przyczepność nawet zanim przejedzie się na niej jedno pomiarowe okrążenie.Pirelli pierwszy raz odważyło się dostarczyć na GP Belgii ogumienie oznaczone czerwonym kolorem i akurat na tę okoliczność zapanowały wyjątkowo upalne warunki pogodowe. Podczas piątkowych treningów temperatura powietrza sięgała 35 stopni Celsjusza, zaś asfalt rozgrzał się do 44 stopni.
Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na SpaKierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa
„Jest naprawdę trudno przy takich temperaturach". - komentował Valtteri Bottas. „Na tego typu torze, na którym opona jest tak bardzo obciążana, supermiękka mieszanka jest dobra na jeden sektor, może na dwa, a potem się kończy".

„Nawet jeśli chodzi o miękkie ogumienie, trzeba niewiarygodnie o nie dbać na długim przejeździe. Zwłaszcza z takimi ciśnieniami, jakie mamy".
Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na SpaKierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa
Wysokie ciśnienia opon narzucane przez Pirelli są kolejnym problemem zawodników.

„Szczerze powiedziawszy w całej karierze nie jeździłem na tak wysokich ciśnieniach. Są trochę żartem".
- powiedział Felipe Massa.

„Znajdujesz się w połowie zakrętu i nagle opony się poddają, przód i tył. To nie jest zbyt zabawne". - mówił Romain Grosjean. „Ale każdy ma tak samo, więc trzeba znaleźć na to receptę i być szybszym od innych".

Pascal Wehrlein żalił się: „Nie możesz cisnąć dwa okrążenia z rzędu. Trzeba w międzyczasie wykonać wolne kółko. Zwłaszcza tylne ogumienie bardzo szybko się przegrzewa".

Daniel Ricciardo dodał: „Zdecydowanie jest bardzo trudno na supermiękkich. Ciężko utrzymać je przy życiu przez całe okrążenie... Wytrzymują, ale pod koniec kółka już nie dają dużo więcej przyczepności".
„Będzie ciężko jechać na nich z dużym ładunkiem paliwa
(na starcie wyścigu - red.). Zrobiłem parę okrążeń, lecz bardzo się ślizgałem. Spodziewaliśmy się tego, ale będzie ciekawiej w niedzielę ze strategią i wszystkim innym".

Najszybsi kierowcy mogą próbować przejść z Q2 do Q3 na miękkich oponach, aby zaczynać na nich zawody.
Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na SpaKierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa
Aczkolwiek w niedzielę ma być już chłodniej. Może nawet spaść deszcz.

Jednocześnie Pirelli bierze pod uwagę zmniejszenie ciśnień.

AKTUALIZACJA:
Pirelli ostatecznie jednak nie zmieniło wytycznych ws. ciśnień.



źródło: motorsport.com, crash.net

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)

Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)
ekwador15 2016-08-27 09:28
To Mercedes mądrze wybrał biorąc najmniej supermiękkich. Nico będzie Q1 i Q2 atakował na miękkich, a tylko w Q3 użyją supermiękkich. U Lewisa nie ma to sensu, bo i tak pewnie nie wyjedzie na kwali bo z tymi karami i tak koniec stawki.
Podobne: Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)
Podobne galerie: Kierowcy F1 mają problemy z szybkim zużywaniem się opon na Spa (aktualizacja)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit