Formuła 1 » Aktualności F1 » Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
2018-04-12 - G. Filiks Tagi: Martin Brundle, Shanghai, Chiny, Formuła 1, Bolid F1
Kierowcy Formuły 1 mają przeżywać przeciążenia na poziomie 7G w trakcie dohamowania po przeszło kilometrowej prostej w Chinach. Martin Brundle poprzez ciekawe porównania wskazał, jak ogromna to siła i jak wielki progres zachodzi w królowej sportów motorowych.
Długa prosta na torze w Szanghaju kończy się hamowaniem do zakrętu pokonywanego na drugim biegu. Zawodnik zwalnia w tym miejscu z około 330 do 70 km/h. W 2-3 sekundy. Brundle interesująco skomentował to na Twitterze.
„McLaren wylicza, że na hamowaniu do nawrotu w Szanghaju będzie wytwarzać się siła 7G. W dawnych czasach musiałem uderzyć w ścianę, by zwolnić tak bardzo". - napisał Brytyjczyk, który startował. w F1 w latach 80. i 90., a obecnie komentuje wyścigi w telewizji.
„Dzisiejsze bolidy zwalniają szybciej, gdy kierowca po prostu przestaje wciskać gaz i hamuje go opór powietrza, aniżeli wielki Sir Stirling Moss gdy wciskał hamulce. To się nazywa postęp". - dodał.
Moss ścigał się w F1 w latach 1951-1961.
Długa prosta na torze w Szanghaju kończy się hamowaniem do zakrętu pokonywanego na drugim biegu. Zawodnik zwalnia w tym miejscu z około 330 do 70 km/h. W 2-3 sekundy. Brundle interesująco skomentował to na Twitterze.
„McLaren wylicza, że na hamowaniu do nawrotu w Szanghaju będzie wytwarzać się siła 7G. W dawnych czasach musiałem uderzyć w ścianę, by zwolnić tak bardzo". - napisał Brytyjczyk, który startował. w F1 w latach 80. i 90., a obecnie komentuje wyścigi w telewizji.
„Dzisiejsze bolidy zwalniają szybciej, gdy kierowca po prostu przestaje wciskać gaz i hamuje go opór powietrza, aniżeli wielki Sir Stirling Moss gdy wciskał hamulce. To się nazywa postęp". - dodał.
Moss ścigał się w F1 w latach 1951-1961.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Humonguos 2018-04-12 10:33
McLaren wylicza... no tak, dobra bajka nie jest zła. To tak jak z bajeczkami że bolid taki a taki albo hypercar taki a taki mógłby jezdzić po suficie taki ma dociek, tylko nikt tego nie sprawdził... bajeczki. Jak nie chce bajeczek to obejrzyjcie sobie oficjalne filmy z treningów pilotów USA na yotubie, zobaczcie co robi 7G (najbardzie podobają mi się te filmy z 9G, to już są jakieś ludzkie terminatory by to wytrzać). Piloci przechodzą specjalne kursy gdzie odpowieenio dawkuje się przeciążenia, odpowiednio stymuluje ciało, uczy się specjalnych technik oddychania i dotleniania organizmu a tu jakieś "cześki z formuły 1 hop siup i sobie strzelą 7G". Baju baju, w takie baje to tylko dzieci uwierzą, chociaż... 90% czytelników tefo portalu to smarkacze, oni w każdą bajkę uwierzą.
Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Humonogeju 2018-04-12 13:01
7G ciągłe a chwilowe to chyba spora różnica, co myślisz?
Podobne: Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Liga Typerów - GP Chin 2018 »
Liga Typerów - GP Chin 2017 »
Liga Typerów - GP Chin 2015 »
Liga Typerów - GP Chin 2014 »
Podobne galerie: Kierowcy F1 mają doznawać przeciążenia 7G na dohamowaniu po długiej prostej w Szanghaju
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Volvo FE: uniwersalny i oszczędny profesjonalista [44]
Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes [33]
Newsletter