Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kierowcy F1 akceptują kasowanie czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor
			
			
			
			 
									
					
					Kierowcy F1 akceptują kasowanie czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor
							2016-07-09 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Alonso, Hulkenberg, Wielka Brytania, Silverstone
						
						
						Kierowcy Formuły 1 nie mają pretensji o kasowanie im czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor w kwalifikacjach Formuły 1 do GP Wielkiej Brytanii na Silverstone.
Sędziowie anulowali dzisiaj wiele rezultatów, w tym czasy Lewisa Hamiltona, Maxa Verstappena, Fernando Alonso oraz Nico Hulkenberga w Q3. Hamilton i tak zdobył pole position, nic nie stracił też Verstappen, ale Alonso spadł o dwie pozycje, a Hulkenberg o jedną. Nie tolerowano opuszczania trasy wszystkimi kołami na zakrętach Copse, Stowe i Club. Kierowca mógł zyskać ułamki sekundy, gdy się na nich nie zmieścił.
„Myślę, że sędziowie wykonali świetną robotę". - powiedział Hamilton. „Ich decyzje to dla mnie nie problem".
Alonso i Hulkenberg też przyjęli je z pokorą.
„Widzieliśmy wiele incydentów dzisiaj". - mówił Alonso. „Niestety jeden miałem ja w Q3. Tak bywa".
„Jak poprawić sytuację? Nie mam pojęcia. Towarzyszy nam ten problem już od paru lat, był w Austrii, a teraz tutaj. Tak to jest".
	
	
	
	
						„(...) Czasami skończysz wyścig i znasz wyniki dopiero po 4-5 godzinach, gdy sędziowie podejmą jakąś decyzję. To Formuła 1".
Hulkenberg tłumaczył: „Sądzę, że sędziowie mają rację obstając przy przestrzeganiu granic toru. Omawialiśmy to wczoraj na odprawie kierowców, więc trzeba zaakceptować karę".
„Moja sytuacja w Copse była na styku, wiedziałem o tym. Liczyłem, że nie zostanę przyłapany!"
Daniił Kwiat cieszy się, że kierowcy tracą uzyskane czasy okrążeń, a nie uszkadzają bolidy na krawężnikach, jak było tydzień temu na Red Bull Ringu.
„Powinno być zero tolerancji". - mówił Rosjanin. „To, co działo się w Austrii, to był żart. Choć tarki tutaj też są dziwne, rozsądnie postawiono na zero tolerancji".
„Popieram to. Jesteśmy profesjonalnymi kierowcami i powinniśmy wiedzieć, jak szybko możemy jechać".
„(...) Położyć prawdziwą trawę za tarką, a dopiero potem asfalt. Musi być coś, na czym będziemy wystarczająco tracić przyczepność - albo wąski pas żwiru. Wtedy nie będziemy wyjeżdżać z toru. Jeżeli natomiast masz głupi, 5-centymetrowy krawężnik jak w Austrii, myślisz, że przejedziesz po nim i ci się upiecze - ale wtedy moje zawieszenie się łamie i jestem w wielkim g***ie". - dodał.
W wyścigu sędziowie zamierzają reagować na wypadanie z Copse, Stowe i Club tylko jeżeli kierowca zyska w ten sposób "jasną i trwałą" przewagę. Czyli prawdopodobnie jedynie gdy dopuści się owego przewinienia w trakcie bezpośredniej walki z rywalem. Może wtedy otrzymać karę czasową, albo wezwanie do oddania pozycji.
					
Sędziowie anulowali dzisiaj wiele rezultatów, w tym czasy Lewisa Hamiltona, Maxa Verstappena, Fernando Alonso oraz Nico Hulkenberga w Q3. Hamilton i tak zdobył pole position, nic nie stracił też Verstappen, ale Alonso spadł o dwie pozycje, a Hulkenberg o jedną. Nie tolerowano opuszczania trasy wszystkimi kołami na zakrętach Copse, Stowe i Club. Kierowca mógł zyskać ułamki sekundy, gdy się na nich nie zmieścił.
„Myślę, że sędziowie wykonali świetną robotę". - powiedział Hamilton. „Ich decyzje to dla mnie nie problem".
Alonso i Hulkenberg też przyjęli je z pokorą.
„Widzieliśmy wiele incydentów dzisiaj". - mówił Alonso. „Niestety jeden miałem ja w Q3. Tak bywa".
„Jak poprawić sytuację? Nie mam pojęcia. Towarzyszy nam ten problem już od paru lat, był w Austrii, a teraz tutaj. Tak to jest".
Hulkenberg tłumaczył: „Sądzę, że sędziowie mają rację obstając przy przestrzeganiu granic toru. Omawialiśmy to wczoraj na odprawie kierowców, więc trzeba zaakceptować karę".
„Moja sytuacja w Copse była na styku, wiedziałem o tym. Liczyłem, że nie zostanę przyłapany!"
Daniił Kwiat cieszy się, że kierowcy tracą uzyskane czasy okrążeń, a nie uszkadzają bolidy na krawężnikach, jak było tydzień temu na Red Bull Ringu.
„Powinno być zero tolerancji". - mówił Rosjanin. „To, co działo się w Austrii, to był żart. Choć tarki tutaj też są dziwne, rozsądnie postawiono na zero tolerancji".
„Popieram to. Jesteśmy profesjonalnymi kierowcami i powinniśmy wiedzieć, jak szybko możemy jechać".
„(...) Położyć prawdziwą trawę za tarką, a dopiero potem asfalt. Musi być coś, na czym będziemy wystarczająco tracić przyczepność - albo wąski pas żwiru. Wtedy nie będziemy wyjeżdżać z toru. Jeżeli natomiast masz głupi, 5-centymetrowy krawężnik jak w Austrii, myślisz, że przejedziesz po nim i ci się upiecze - ale wtedy moje zawieszenie się łamie i jestem w wielkim g***ie". - dodał.
W wyścigu sędziowie zamierzają reagować na wypadanie z Copse, Stowe i Club tylko jeżeli kierowca zyska w ten sposób "jasną i trwałą" przewagę. Czyli prawdopodobnie jedynie gdy dopuści się owego przewinienia w trakcie bezpośredniej walki z rywalem. Może wtedy otrzymać karę czasową, albo wezwanie do oddania pozycji.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kierowcy F1 akceptują kasowanie czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor
Podobne: Kierowcy F1 akceptują kasowanie czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor
				 Hamilton krytykuje nowy asfalt na Silverstone: Jest bardziej nierówno niż na Nordschleife »
Hamilton krytykuje nowy asfalt na Silverstone: Jest bardziej nierówno niż na Nordschleife »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2017 - ustawienie na starcie wyścigu »
GP Wielkiej Brytanii 2017 - ustawienie na starcie wyścigu »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
					
				Podobne galerie: Kierowcy F1 akceptują kasowanie czasów okrążeń za wyjeżdżanie poza tor
				 GP Wielkiej Brytanii 2014 - wyścig »
GP Wielkiej Brytanii 2014 - wyścig »
					
					 Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2018 - wyścig »
GP Wielkiej Brytanii 2018 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Honda
Tapety Honda  Honda CR-Z AMS - prawie sportowo
Honda CR-Z AMS - prawie sportowo  Bugatti Veyron Super Sport na torze Laguna Seca
Bugatti Veyron Super Sport na torze Laguna Seca  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec 
 
			
 
 
			