Formuła 1 » Kierowcy F1 » Karun Chandhok

Karierę rozpoczął, jak większość kierowców, od kartingu. Po zakończeniu kariery kartingowej, zadebiutował w Formule Asia, gdzie już w pierwszym sezonie startów sięgnął po tytuł.
Dobre wyniki zaowocowały testami z uznaną ekipą Carlin Motorsport, startującą w Brytyjskiej Formule 3. Pomyślne testy pozwoliły mu na starty w tej serii. Przez trzy lata startów osiągał ciągłą progresję wyników i zbierał doświadczenie. Największym jego sukcesem było 3. miejsce w "National Class".
W 2005 roku przeszedł do bardziej prestiżowej World Series by Renault, gdzie reprezentował barwy ekipy RC Motorsport. Niestety rozczarowujące wyniki zmusiły Karuna do zakończenia współpracy z zespołem. Poza tym startował również w A1 Grand Prix w barwach hinduskiego zespołu, jednak również bez sukcesu.
Po fatalnym sezonie w głównym serialu postanowił przenieść się do Azjatyckiej Formuły Renault V6. Decyzja okazała się trafna. Chandhok zdominował cały cykl, wygrywając siedem z dwunastu wyścigów.
Ten triumf otworzył mu drogę do bezpośredniego zaplecza F1 - GP2. Startował wówczas we włoskim teamie Durango. Po serii kiepskich wyników Hindus radził sobie coraz lepiej, dzięki czemu wygrał jeden wyścig w Belgii. Pomimo tego zdobył mniej punktów, niż partner z zespołu, Borja Garcia. Nie wpłynęło to jednak na decyzję mistrzowskiej iSport International, by zatrudnić go w roli etatowego kierowcy na starty w głównej i zimowej serii. Niestety oba seriale nie były zbytnio udane dla Chandhoka. Ukończył je odpowiednio na 13. i 10. miejscu w generalce, co w porównaniu do partnera z zespołu było kiepskim wynikiem. Łącznie stanął zaledwie cztery razy na podium, w tym raz zwyciężył, podczas gdy Bruno Senna walczył o tytuł.
Po wielu spekulacjach odnośnie ponownych startów w brytyjskiej ekipie, Hindus postanowił jednak zaangażować się w nowy zespół - Ocean Racing Technology - którego nowym właścicielem stał się były kierowca F1 - Tiago Monteiro. Był łączony również z ekipą Force India, w której miałby się ścigać w Formule 1. Ostatecznie jednak szef zespołu, Vijay Mallya zrezygnował z tego kroku, kierując się nie wystarczająco dobrymi rezultatami w GP2. Wyniki przez Niego uzyskiwane, na tle partnera, Alvaro Parente, ponownie okazały się niezbyt dobre. Zaledwie jedno podium, na torze w Wielkiej Brytanii oraz dziesięć punktów, dały mu odległą 18. pozycję, przy ósmej Portugalczyka.
Formuła 1
4 marca 2010 roku został ogłoszony jako etatowy kierowca Hispania Racing F1 Team. Był to najsłabszy zespół w stawce, więc wyniki Chandhoka również były słabe. Hindus startował regularnie do Grand Prix Wielkiej Brytanii - to był jego ostatni wyścig w tym sezonie. Jego najlepszym wynikiem było 14 miejsce.
Od sezonu 2011, Karun Chandhok jest kierowcą testowym zespołu Lotus.
Dobre wyniki zaowocowały testami z uznaną ekipą Carlin Motorsport, startującą w Brytyjskiej Formule 3. Pomyślne testy pozwoliły mu na starty w tej serii. Przez trzy lata startów osiągał ciągłą progresję wyników i zbierał doświadczenie. Największym jego sukcesem było 3. miejsce w "National Class".
W 2005 roku przeszedł do bardziej prestiżowej World Series by Renault, gdzie reprezentował barwy ekipy RC Motorsport. Niestety rozczarowujące wyniki zmusiły Karuna do zakończenia współpracy z zespołem. Poza tym startował również w A1 Grand Prix w barwach hinduskiego zespołu, jednak również bez sukcesu.
Po fatalnym sezonie w głównym serialu postanowił przenieść się do Azjatyckiej Formuły Renault V6. Decyzja okazała się trafna. Chandhok zdominował cały cykl, wygrywając siedem z dwunastu wyścigów.
Ten triumf otworzył mu drogę do bezpośredniego zaplecza F1 - GP2. Startował wówczas we włoskim teamie Durango. Po serii kiepskich wyników Hindus radził sobie coraz lepiej, dzięki czemu wygrał jeden wyścig w Belgii. Pomimo tego zdobył mniej punktów, niż partner z zespołu, Borja Garcia. Nie wpłynęło to jednak na decyzję mistrzowskiej iSport International, by zatrudnić go w roli etatowego kierowcy na starty w głównej i zimowej serii. Niestety oba seriale nie były zbytnio udane dla Chandhoka. Ukończył je odpowiednio na 13. i 10. miejscu w generalce, co w porównaniu do partnera z zespołu było kiepskim wynikiem. Łącznie stanął zaledwie cztery razy na podium, w tym raz zwyciężył, podczas gdy Bruno Senna walczył o tytuł.
Formuła 1
4 marca 2010 roku został ogłoszony jako etatowy kierowca Hispania Racing F1 Team. Był to najsłabszy zespół w stawce, więc wyniki Chandhoka również były słabe. Hindus startował regularnie do Grand Prix Wielkiej Brytanii - to był jego ostatni wyścig w tym sezonie. Jego najlepszym wynikiem było 14 miejsce.
Od sezonu 2011, Karun Chandhok jest kierowcą testowym zespołu Lotus.
Bio - Karun Chandhok | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 19 stycznia 1984, Madras |
Wzrost | 175 cm |
Waga | 69 kg |
Statystyki - Karun Chandhok | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 0 |
Wyścigi | 10 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 0 |
Debiut | GP Bahrajnu 2010 |
Najlepszy wynik | 14. miejsce |
Wyniki sezonu 2010 | |
Bahrajn | - |
Australia | 14 |
Malezja | 15 |
Chiny | 17 |
Hiszpania | - |
Monako | 14 |
Turcja | 20 |
Kanada | 18 |
Europa | 18 |
Wielka Brytania | 19 |
Suma punktów w 2010 | 0, 22. miejsce |
Kalendarium -Karun Chandhok | |
2000 | Formula Maruti , 1. miejsce |
2001 | Formula 2000 Asia, 1. miejsce |
2002 | British F3, 6. miejsce |
2003 | British F3, 3. miejsce |
2004 | British F3, 14. miejsce |
2005 | World Series by Renault A1 GP |
2006 | Asian Formula Renault V6, 1. miejsce |
2007 | GP2, 15 miejsce Red Bull Racing testy |
2008 | GP2 Asia, 15. miejsce GP2, 10. miejsce |
2009 | GP2, 18. miejsce |
2010 | Formuła 1, HRT, 0 punktów, 22. miejsce |
2011 | Formuła 1, Team Lotus - kierowca testowy |
wikipedia.org v10.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Karun Chandhok
Podobne: Karun Chandhok




Podobne galerie: Karun Chandhok


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit