Formuła 1  »  Aktualności F1  »  KERS problemem dla cięższych kierowców
Robert Kubica

KERS problemem dla cięższych kierowców

2008-11-15 - P. Kątski     Tagi: Kubica, Webber, KERS
Ciężsi kierowcy którzy zasiadają w bolidach F1 obawiają się skutków wprowadzenia KERS w nowym sezonie.

Mierzący 185 centymetrów wzrostu Mark Webber, ujawnił w tym tygodniu, że zawodnicy których waga przekracza 70 kilogramów, mogą odczuć jej negatywne skutki na osiągach swoich bolidów. Wiąże się to z tym, że wraz z wprowadzeniem ciężkiego mechanizmu systemu do bolidu, nie została podniesiona jego waga minimalna, co oznacza że mniejsi, a przez to lżejsi kierowcy, będą mogli łatwiej rozkładać balast w swoim bolidzie.

Problem ten może dotknąć również Roberta Kubicę, który również mierzy 185 centymetrów. Kierowca BMW ubiegłej zimy poddał się drastycznej diecie, aby zrównać się wagą ze swoim kolegą z zespołu Nickiem Heidfeldem.

Pomimo wysiłków, waga Polaka w dalszym ciągu utrzymuje się powyżej 70 kilogramów. Jak sam powiedział oficjalnej stronie F1: "problem z KERS tyczy się wszystkich cięższych kierowców w tym także i mnie."



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Komentowanie zostało zamknięte.
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
15

Komentarze do:

KERS problemem dla cięższych kierowców

KERS problemem dla cięższych kierowców
k4f 2008-11-15 15:59
mysle ze to juz bedzie wiadomo czy KERS tak bardzo przeszkadza czy nie w fazie testow przedsezonowych lub moze nawet tych co teraz sie maja zaczac w poniedzialek. Gdyby sie okazalo ze Robert traci jakies 0,2 sec w stosuku do nicka przez swoja wage (a o odchudzaniu u Roberta chyba mowy byc nie moze bo juz wyglada niczym Sven Hannawald) to kierownice w 2 bmw powinien dostac klien. Robert by zostal kierowca testowym np. do konca sezonu 2009 i gdyby nie zmienili przepisow (a raczej tego nie zrobia bo 35 kilo dokladaja teraz i skoro potrzeby na zmiany wagi bolidu nie dostrzegaja to trudno sadzic ze za 2 lata zobaczą) przesiasc sie do jakiegos WRC. Uwazam ze to jest jawna dyskryminacja i bolid by mogl spokojnie byc te 5kg ciezszy i nikt by z tego tytulu nie umarl ale jak narazie to tylko pobozne zyczenia... Fakt faktem ze Robert jest niewymiarowy jak na F1.....popatrzcie na Alonso, Masse, Hamiltona, Vettela, Barichello....tak powinien wygladac kierowca F1 (podobnie wygladaja piloci mysliwcow ^^) A co do tego ze BMW zaprojektuje bolid majac na wzledzie wzrost i wage Roberta to chyba tylko skonczony inteligent by uwierzyl... Niemcom sie marzy powrót Qucik Nicka i zaprawdę powiadam wam tak bedzie (i wcale nie dlatego ze ten zarośniety i zarozumialy platfus jest lepszy - to mnie najbardziej boli ;/)
KERS problemem dla cięższych kierowców
adamsky 2008-11-15 19:28
k4f, tak mówisz jakbyś był wszystkiego pewien, a ja wiem jedno, że w F1 pewnym nie można być niczego, a nowy sezon jest taaaką zagadką jakiej jeszcze nie było; Nicka to ja bym się nie obawiał, bo nawet jak sobie poustawia te 5, czy 7 kilo balastu to nie będzie szybszy od Roberta;
KERS problemem dla cięższych kierowców
zetu 2008-11-15 19:47
Najlepiej jakby bmw zrobiło 2 bolidy jeden bez KERS tak jak McLaren no ale nie wiem czy ich na to stać. Myślę, ze nie jest tak ze Heidfeld ma lepiej oni wiedza ze tylko z Robertem mogą wygrywać bo Nick jest dobrym kierowca ale stać go na takie wyniki jak Kubice. BMW za bardzo się skupia na tym systemie oby za to nie zapłacili wysokiej ceny bo i tak większość zespołów ma wielkie problemy z KERS-em i moze wcale go nie wprowadzić w 2009 roku.
KERS problemem dla cięższych kierowców
bobo 2008-11-15 21:10
będzie źle jak w regulaminie nie zwiększą minimalnej masy bolidu, a na to się, z tego co wiem, nie zanosi ://
KERS problemem dla cięższych kierowców
czyzyk1802 2008-11-16 07:13
K4f ale ty głupoty piazesz...zal niewiesz o czym piszesz a problem w KERS polega na czyms innym co jest zwiazane z waga kierowcy...
KERS problemem dla cięższych kierowców
czyzyk1802 2008-11-16 07:15
a 0.2 sec co to jest skoro Robert w tym seznie bił Nicka czesem o pol sekundy...
KERS problemem dla cięższych kierowców
falth 2008-11-16 09:51
Trzeba myśleć pozytywnie, wierzę że BMW sobie poradzi i świetnie przygotuje bolid Robertowi. Biorąc po uwagę sytuację jaka miała miejsce w tym sezonie, tzn. Robert miał świetnie przygotowany bolid a Nick miał problemy z ustawieniem bolidu chociaż jest lżejszy od Roberta i teoretycznie miał większe pole manewru jeśli chodzi o rozkład balastu. Czyli sytuacja będzie analogiczna, Robert znów będzie miał mniej kombinacji, w których można rozłożyć obciążenie bolidu, niż Nick, na tym polu nic się nie zmieni. Nie wiem skąd ten pesymizm u Was. Poza tym IMO KERS będzie na rękę Robertowi z powodu jego stylu jazdy, tzn. Robert jeździ agresywnie, hamując w ostatniej chwili przed zakrętem, więc skoro KERS ma magazynować energię z hamowania to Robert nie powinien z tym problemu, tylko Nick ze swoim łagodnym stylem jazdy.
KERS problemem dla cięższych kierowców
k4f 2008-11-16 11:41
czyzyk1802 masz jakis problem? - chyba zle zrozumiales to co napisalem ;/ a co ty w ogole napisales? to jest dopiero zal jak sie Ciebie czyta :{{{ "co to jest 0,2!!!" OMG "jak robert byl szybszy o 0,5" co to w ogole za argument jest!??! ;/ w normalnych okolicznosciach w takim samym samochodzie roznice 0,5 sa po prostu niemozliwe (chyba ze porownamy takiego Fonso vs Piquet ^^) Wszyscy widzielismy jake problemy z balensem (i ze wszystkim) mial Robert w koncowce sezonu, teraz zakres mozliwosci ustawienia auta mi sie dramatycznie zmniejszy wiec sa duze podstawy do obaw. Nowe BMW bedzie budowane przede wszystkim z mysla o nicku - robert moze dostanie jakis minimalnie wiekszy/wygodniejszy dla siebie kokpit, ale rozklad mas itd itp bedzie pod nicka (ktory ma gabaryty typowe jak na kierowce f1 czyli metr piec w kapeluszu i wage winnej latorosli ^^) Nie wierze zeby BMW sie tym problemem interesowalo (bo by musialy powstac w sumie 2 rozne auta) - bedzie taki scenariusz - zbudowaliśmy samochod w ktorym Nick pieknie smiga to Robert jest fatalny...bo jest ciezki i wielki. DR.T bedize mowil ze Robert ma taki sam "low" jak rok temu Nick i trudno ale cieszy sie z sukcesow Nicka dzieki ktoremu BMW znow potwierdza ze jest w czołówce... i to jest dopiero zal. Mam jednak nadzieje ze to czarnowidztwo moje sie nie sprawdzi (niczego sobie, ani nam wszystkim, bardziej nie zycze) - zobaczymy jutro jak bedzie na testach (wiadomo ze sa niemiarodajne) ale moze Robert cos powie...I na koniec - skonczmy z takimi tekstami ad personam "k4f ale ty pier$$$ od rzeczy az zal (_|_) sciska jak sie tego slcha....." masz inny poglad to go wyraz i powiedz o ci ci chodzi i czemu tak a nie inaczej. Pozdro
KERS problemem dla cięższych kierowców
Rubinio 2008-11-16 14:00
k4f daruj sobie. Gdyby KERS miał całkowicie determinowac sytuacje w F1 na torze to w takim razie na poczatku sezonu 2009 tytuł mistrza powinien otrzymac kierowca nie najszybszy i najlepszy tylko najnizszy i najlzejszy. Zastan ow sie w ogóle co i po co piszesz te swoje dywagacje. R.K. na testowego z powrotem i potem do WRC!?!? Upiłeś sie?
KERS problemem dla cięższych kierowców
falth 2008-11-16 14:45
"Nowe BMW bedzie budowane przede wszystkim z mysla o nicku - robert moze dostanie jakis minimalnie wiekszy/wygodniejszy dla siebie kokpit, ale rozklad mas itd itp bedzie pod nicka (...) Nie wierze zeby BMW sie tym problemem interesowalo (bo by musialy powstac w sumie 2 rozne auta) - bedzie taki scenariusz - zbudowaliśmy samochod w ktorym Nick pieknie smiga to Robert jest fatalny...bo jest ciezki i wielki" co za brednie! w takim razie powiedz mi @k4f dlaczego, jeżeli BMW buduje bolidy pod Nicka a Robertowi zmieniają jedynie fotel, to jakim cudem Robert przez prawie cały ten sezon był szybszy od niego!! Nick jeżdżąc bolidem ustawionym pod siebie był wolniejszy od Roberta, który jeździł w bolidzie ustawionym pod Nicka?! O_o co za dyrdymały! widać że nie masz zielonego pojęcia na temat formuły 1 bo wypisujesz takie herezje. I jeszcze to żeby Kubica został kierowcą testowym....
KERS problemem dla cięższych kierowców
falth 2008-11-16 16:15
a teraz dla poprawienia humorów wrzucę to co mi brat przed chwilą wysłał na gg: W walce o przyszłoroczne mistrzostwo świata Formuły 1 Robertowi Kubicy pomoże nowy superkomputer Albert 3, który jest czterokrotnie wydajniejszy niż jego poprzednik Albert 2. W ciągu sekundy może przeprowadzić 50 700 mld operacji! Poprzednia informatyczna maszyna BMW Sauber wykonywała w tym czasie "tylko" 12 288 mld operacji... Albert 3 to m.in.: 4224 rdzenie, 8448 gigabajtów pamięci, a szybkość przetwarzania to 50,7 teraflopów na sekundę. Maszyna potrafi utworzyć symulację zachowania całego samochodu podczas jazdy. Albert 3 będzie teraz najlepszym komputerem w F1 - dotychczasowy "lider", Xtreme-X2 zespołu Renault, ma szybkość przetwarzania sięgającą "tylko" 36 teraflopów na sekundę.
KERS problemem dla cięższych kierowców
k4f 2008-11-16 17:07
falth chyba ty wypisujesz brednie...... jak widze. Nick mial wielkie problemy przez pol sezonu a Robert nie (i dobrze ze chociaz on ich nie mial) - rzecz nie ulega dyskusji. Auto projektuje sie z mysla o takim "typowym" kierowcy (Robert jest zwyczajnie za duzy, pewnie nawet nikt nie pamieta ze byly obawy czy Robert da rade wyjsc w 7 sekund z bolidu jak nakazuje regulamin) Czy ja napisalem (falth - ty....taki o owaki) ze bolid jest "ustawiony" pod kogos"? albo ze Robert jezdzi autem ustawionym pod Nicka czy odwrotnie? I jeden i durgi sam sobie ustawia (sprawa oczywista) ale projekt samochodu, jego "mysl przewodnia" raczej nie wpisuje sie w dinozaura co ma prawie 190 cm - tu jest ten pies pogrzebany. I co bys zrobil jako szef zespolu nawet majac super kierowce jakim jest kubica ktory PO PROSTU nie jest w stanie jechac tak szybko jak by mogl bo jest za ciezki... i nie moze ustawic dobrze auta (tak MOZE byc ale nie musi i daj boze zeby nie bylo). Wyobrazasz sobie gdyby w calym 2009 Robert jezdzil niczym Nick z poczatku sezonu 2008? - nie lepiej dac klienowi wtedy? [ludzie, szegolnie angole, by go tak wzieli na jezyki ze szkoda gadac.......zjedli by go ;/] Co do wypowiedzi Rubinio - sadze ze wlasnie najmniejszy i najlzejszy kierowca w dobrym aucie (czyli felipe) ma najwieksze szanse na WDC (przynajmniej teoretyczne, chyba ze bedzie padalo^^) oczywiscie zdecydowana wiekszosc kierowcow tez jest stosunkowo "niewielka" ^^ ale webber i Robert moga (jak sadze) cierpiec z powodu KERS- chciaz ofc mi sie to nie usmiecha. Jest to dosc wyolbrzymione ale, niestety, mozliwe. Tak prosilem zeby sie nie wyzywac od kretynow itd itp :{ ale widze ze sie nie da :{ na ten temat juz nic wiecej nie pisze bye bye dear ;*
KERS problemem dla cięższych kierowców
84did 2008-11-17 09:19
k4f strasznie przesadzasz... robisz z tego wszystkiego horror jak w wenezuelskim serislu... KERS bedzie uzyty tylko raz podczas okrazenia... polowa teamow w ogole nie bedzie go miec, to nie moze miec tak drastycznego wplywu na wyniki w przyszlym sezonie... moze za dwa lata jak technologia pojdzie do przodu... mysle ze wiekszym problemem niektorych stajni bedzie zwiekszenie zywotnosci silnika... poki co nic nie wiadomo i niema sensu nawet spekulowac... trzeba poczekac na pierwsze fakty, czyli pierwsze 3 wyscigi bo teraz kazdy bedzie robil propagande i prawda wyjdzie dopiero podczas wyscigow
KERS problemem dla cięższych kierowców
bobo 2008-11-17 10:00
k4f - tak zdominowales ten "subject" ze odnosze wrazenie ze Tobie to juz dawno kers zamontowali...i jakos nie zauwazylem zeby Cie tu ktos od kretynow wyzywal albo kazal Ci spi...ć wiec nie lecz tu swoich kompleksow i czytaj co pisza inni a przede wszystkim przeczytaj 3 x to co Ty napisales i masz zamiar zaraz wyslac. pzdr :-)
KERS problemem dla cięższych kierowców
Tomek 2008-11-17 17:35
Panowie, proszę zapoznać się z regulaminem! Jeśli nie potraficie dyskutować jak dorośli, kulturalni ludzie i koniecznie chcecie się kłócić, róbcie to poza forum, na privie. Szanujmy się nawzajem, nie każdy musi mieć takie same poglądy jak inni. Wątek zostaje zamknięty.