Formuła 1 » Aktualności F1 » James Allison: Na Hungaroring o wszystkim zadecyduja kwalifikacje

James Allison: Na Hungaroring o wszystkim zadecyduja kwalifikacje
2011-07-28 - P. Pokwicki Tagi: Hungaroring, James Allison, Lotus Renault
Według dyrektora technicznego zespołu Lotus Renault w GP Węgier decydujące będą kwalifikacje. Tor Hungaroring oferuje niewiele możliwości wyprzedzania i James Allison wyjaśnia, dlaczego kwalifikacje odgrywają kluczową rolę w Budapeszcie.
Jakie wyzwanie stawia przed zawodnikami tor Hungaroring?
"Podobnie jak w Monako, na torze Hungaroring o wszystkim decydują kwalifikacje. DRS nieco to zmieni, ale nadal będzie bardzo ciężko wyprzedzać. Uzyskanie dobrego czasu w kwalifikacjach będzie wymagało precyzyjnego ustawienia samochodu z dużą siłą docisku, która pomoże pokonać garby na torze". Czy ten tor odpowiada R31?
"W Monako nie poszło nam w tym roku najlepiej, a to też jest tor wymagający dużego docisku, ale myślę że rozwiązaliśmy kilka problemów, które nam tam przeszkadzały i że na Węgrzech uzyskamy lepszy wynik".
Nawierzchnia tego toru zawsze bardzo się zmienia - czy ciężko jest pracować w tak zmieniających się warunkach ?
"Jest to trudne i dla inżynierów i dla kierowców. Zmiany ustawienia pozwalają zwykle poprawić wynik o 0,1 sekundy na okrążenie, ale przy zmiennych warunkach na torze może to być ponad 1 sekunda na każdym okrążeniu. Ale to powiedziawszy, wszystkie teamy stoją przed tym samym wyzwaniem". Jesteśmy w drugiej połowie sezonu - jakie macie plany na rozwój i jakie środki chcecie przeznaczyć na R32?
"Przewidujemy dużo ulepszeń w najbliższych pięciu wyścigach. Są one owocem prac badawczych, które właśnie zakończyliśmy. Pozostaje nam tylko zaprojektowanie części i ich wyprodukowanie, aby móc je wykorzystać podczas wyścigu. Poza zakończeniu letniej przerwy, większość naszych zasobów badawczych i około połowy mocy produkcyjnej zostanie przerzucona do prac na przyszłorocznym samochodem".
Zbliża się sierpniowa przerwa - czy zamknięcie zakładu na letnią przerwę jest frustrujące i czy podczas wakacyjnych kąpieli będziesz rozmyślał na nowymi koncepcjami i rozwiązaniami?
"Przepisy zakazujące pracy w tym okresie są dość ostre, ale nie zabraniają medytacji w kąpieli - należałoby nawet wprowadzić dwa tygodnie ciągłych kąpieli! Wakacyjna przerwa jest frustrująca z jednej strony, ale teraz jest już częścią tego sportu i pozwala teamom na dwa tygodnie ciężko zasłużonego wypoczynku".
Jakie wyzwanie stawia przed zawodnikami tor Hungaroring?
"Podobnie jak w Monako, na torze Hungaroring o wszystkim decydują kwalifikacje. DRS nieco to zmieni, ale nadal będzie bardzo ciężko wyprzedzać. Uzyskanie dobrego czasu w kwalifikacjach będzie wymagało precyzyjnego ustawienia samochodu z dużą siłą docisku, która pomoże pokonać garby na torze". Czy ten tor odpowiada R31?
"W Monako nie poszło nam w tym roku najlepiej, a to też jest tor wymagający dużego docisku, ale myślę że rozwiązaliśmy kilka problemów, które nam tam przeszkadzały i że na Węgrzech uzyskamy lepszy wynik".
Nawierzchnia tego toru zawsze bardzo się zmienia - czy ciężko jest pracować w tak zmieniających się warunkach ?
"Jest to trudne i dla inżynierów i dla kierowców. Zmiany ustawienia pozwalają zwykle poprawić wynik o 0,1 sekundy na okrążenie, ale przy zmiennych warunkach na torze może to być ponad 1 sekunda na każdym okrążeniu. Ale to powiedziawszy, wszystkie teamy stoją przed tym samym wyzwaniem". Jesteśmy w drugiej połowie sezonu - jakie macie plany na rozwój i jakie środki chcecie przeznaczyć na R32?
"Przewidujemy dużo ulepszeń w najbliższych pięciu wyścigach. Są one owocem prac badawczych, które właśnie zakończyliśmy. Pozostaje nam tylko zaprojektowanie części i ich wyprodukowanie, aby móc je wykorzystać podczas wyścigu. Poza zakończeniu letniej przerwy, większość naszych zasobów badawczych i około połowy mocy produkcyjnej zostanie przerzucona do prac na przyszłorocznym samochodem".
"Przepisy zakazujące pracy w tym okresie są dość ostre, ale nie zabraniają medytacji w kąpieli - należałoby nawet wprowadzić dwa tygodnie ciągłych kąpieli! Wakacyjna przerwa jest frustrująca z jednej strony, ale teraz jest już częścią tego sportu i pozwala teamom na dwa tygodnie ciężko zasłużonego wypoczynku".
źródło: Lotus Renault GP
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
James Allison: Na Hungaroring o wszystkim zadecyduja kwalifikacje
Podobne: James Allison: Na Hungaroring o wszystkim zadecyduja kwalifikacje



Podobne galerie: James Allison: Na Hungaroring o wszystkim zadecyduja kwalifikacje
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć