Formuła 1 » Aktualności F1 » Jak ustawić bolid Formuły 1 na torze Silverstone?

Jak ustawić bolid Formuły 1 na torze Silverstone?
2011-07-06 - P. Pokwicki Tagi: Silverstone, Lotus Renault
"Tor Silverstone to jeden z klasyków Formuły 1. W porównaniu z kilkoma poprzednimi wyścigami tutaj mamy dużo więcej rodzajów trudnych zakrętów - od niezwykle szybkich do dosyć wolnych i technicznych. Przy tak ogromnej różnicy pomiędzy najszybszym i najwolniejszym miejscem na torze zarówno kierowca, jak i jego inżynier wyścigowy stoją przed trudnym zadaniem wydobycia z bolidu maksymalnych osiągów" - mówi dyrektor techniczny zespołu Lotus Renault, James Allison.
Ustawienia na Silverstone
Silnik
Układ toru Silverstone jest dla silnika dosyć wymagający ze względu na wysoką średnią obrotów na okrążeniu. Ma to wpływ na zużycie paliwa, ale akurat w tej dziedzinie silnik Renault V8 jest bardzo dobry.
Hamulce
Pod względem hamulców Silverstone jest zupełnym przeciwieństwem Montrealu czy Walencji - tam walczymy z temperaturą, a tu ją podtrzymujemy. Duża liczba szybkich wiraży powoduje małą intensywność użycia hamulców. Jednak kiedy faktycznie trzeba ich użyć, to mogą być niedogrzane i dlatego trzeba dbać o utrzymanie wystarczającej temperatury hamulców, żeby funkcjonowały poprawnie. Zawieszenie
Mamy nowe zawieszenie przednie do wypróbowania i zamierzamy to zrobić w piątek na jednym z bolidów. Na tym torze nie ma zbyt dużo jazdy po krawężnikach, ani innych elementów jazdy, które zależałyby jakoś szczególnie od zawieszenia - tutaj liczy się przede wszystkim sprawność aerodynamiczna samochodu. Bolid musi być przede wszystkim stabilny w pokonywanych z wielką prędkością wirażach Copse, Maggots, Becketts i Chapel, a to się osiąga poprzez odpowiednie połączenie balansu aerodynamicznego i ustawień zawieszenia.
Tylne skrzydło
Po poprzednich trzech wyścigach ulicznych wracamy w Silverstone do nieco niższych poziomów siły docisku i do maksymalnych wymagań wobec wydajności aerodynamicznej. W Walencji nasze tylne skrzydło z DRSem sprawdziło się dobrze, więc mamy nadzieję, że tak będzie i w Silverstone.Opony
Tor Silverstone jest dosyć wymagający wobec opon ze względu na szybkie zakręty i pod tym względem nie różni się wiele od Barcelony. Organizatorzy położyli trochę nowej nawierzchni na wirażu Copse, który stanowi najszybszą część toru, co może wpłynąć na zużycie opon. W Pirelli zdecydowano o zastosowaniu opon z mieszanką miękką i twardą.Przednie skrzydło
Przednie skrzydło bywa tu nieco większe, niż gdzie indziej, żeby utrzymać równowagę bolidu w szybkich zakrętach. Dzięki temu minimalizuje się też podsterowność w zakrętach Brooklands i Luffield, bez czego nie ma mowy o osiągnięciu dobrej prędkości na początku znajdującej się za nimi prostej, a dalej w zakręcie Copse i serii Becketts.
Silnik
Układ toru Silverstone jest dla silnika dosyć wymagający ze względu na wysoką średnią obrotów na okrążeniu. Ma to wpływ na zużycie paliwa, ale akurat w tej dziedzinie silnik Renault V8 jest bardzo dobry.
Hamulce
Pod względem hamulców Silverstone jest zupełnym przeciwieństwem Montrealu czy Walencji - tam walczymy z temperaturą, a tu ją podtrzymujemy. Duża liczba szybkich wiraży powoduje małą intensywność użycia hamulców. Jednak kiedy faktycznie trzeba ich użyć, to mogą być niedogrzane i dlatego trzeba dbać o utrzymanie wystarczającej temperatury hamulców, żeby funkcjonowały poprawnie. Zawieszenie
Mamy nowe zawieszenie przednie do wypróbowania i zamierzamy to zrobić w piątek na jednym z bolidów. Na tym torze nie ma zbyt dużo jazdy po krawężnikach, ani innych elementów jazdy, które zależałyby jakoś szczególnie od zawieszenia - tutaj liczy się przede wszystkim sprawność aerodynamiczna samochodu. Bolid musi być przede wszystkim stabilny w pokonywanych z wielką prędkością wirażach Copse, Maggots, Becketts i Chapel, a to się osiąga poprzez odpowiednie połączenie balansu aerodynamicznego i ustawień zawieszenia.
Po poprzednich trzech wyścigach ulicznych wracamy w Silverstone do nieco niższych poziomów siły docisku i do maksymalnych wymagań wobec wydajności aerodynamicznej. W Walencji nasze tylne skrzydło z DRSem sprawdziło się dobrze, więc mamy nadzieję, że tak będzie i w Silverstone.Opony
Tor Silverstone jest dosyć wymagający wobec opon ze względu na szybkie zakręty i pod tym względem nie różni się wiele od Barcelony. Organizatorzy położyli trochę nowej nawierzchni na wirażu Copse, który stanowi najszybszą część toru, co może wpłynąć na zużycie opon. W Pirelli zdecydowano o zastosowaniu opon z mieszanką miękką i twardą.Przednie skrzydło
Przednie skrzydło bywa tu nieco większe, niż gdzie indziej, żeby utrzymać równowagę bolidu w szybkich zakrętach. Dzięki temu minimalizuje się też podsterowność w zakrętach Brooklands i Luffield, bez czego nie ma mowy o osiągnięciu dobrej prędkości na początku znajdującej się za nimi prostej, a dalej w zakręcie Copse i serii Becketts.
źródło: lotusrenaultgp.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jak ustawić bolid Formuły 1 na torze Silverstone?
Podobne: Jak ustawić bolid Formuły 1 na torze Silverstone?



Podobne galerie: Jak ustawić bolid Formuły 1 na torze Silverstone?



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć