Formuła 1 » Aktualności F1 » I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli

I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
W tym tygodniu na hiszpańskim torze Catalunya przeprowadzono drugą turę zimowych testów Formuły 1 przed sezonem 2013. Czterodniowe jazdy pod Barceloną widziały debiut nowego bolidu Williamsa, tegorocznych opon deszczowych i przejściowych, a także powrót do królowej sportów motorowych po przeszło rocznej przerwie Adriana Sutila. Najlepszy czas całych testów samochodem McLarena uzyskał Sergio Perez, ale drugi Fernando Alonso (Ferrari) był wolniejszy o zaledwie 0.027 sekundy. Poniżej prezentujemy obszerne statystyki od Pirelli.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów na torze Catalunya »FAKTY Z TESTÓW:
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Po pierwszym kontakcie z gamą ogumienia na sezon 2013 podczas pierwszych testów w Jerez, ponownie skupiono się na poszerzaniu wiedzy o nowej charakterystyce ogumienia oraz współpracy opon z nowymi samochodami. W Barcelonie po raz pierwszy na torze znalazły się wszystkie nowe auta. • Temperatura otoczenia i nawierzchni była ogólnie niska: pomiędzy 10 i 15 stopniami Celsjusza, czyli mniej niż podczas poprzedniej sesji w Jerez. Powodowało to ziarnienie ogumienia, do którego dochodzi w sytuacji uślizgu nierozgrzanej opony, gdy jej tarcie o nawierzchnię toru odrywa od bieżnika kuleczki lub wałeczki gumy. • Większość wstępnych prac nad nowymi samochodami została już wykonana w Jerez, zatem zespoły mogły się skupić na dłuższych przejazdach i symulacji wyścigu z różnym obciążeniem paliwem. W pierwszym wyścigu sezonu, w Australii, przewiduje się od dwóch do trzech pit stopów. Niektóre zespoły przy symulacji wyścigu w Barcelonie wykonywały cztery postoje i to pokazuje, że w bardziej typowych warunkach w Melbourne powyższe założenie powinno zostać spełnione.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Różnica w osiągach między mieszankami na suchy tor wynosiła około 0,5 sekundy na okrążeniu, ale niespotykane warunki atmosferyczne w Barcelonie sprawiają, że ta ocena nie jest jednoznacznie wiążąca.
• Najwięcej okrążeń w Barcelonie: Bottas (355 okr.); Alonso (283 okr.); Chilton (241 okr.).• W piątek zespoły po raz pierwszy sprawdziły przejściowe opony Cinturato „zielone” i deszczowe Cinturato „niebieskie”. Ogumienie na mokry tor ma zmienioną konstrukcję tylnych opon, co ma poprawić trakcję i zredukować ryzyko wystąpienia nagłej nadsterowności.• Najlepszy czas testów uzyskał drugiego dnia Sergio Perez (1.21,848), z łatwością poprawiając najlepszy czas ustanowiony w Barcelonie rok temu: 1.22,030, wykręcony przez Kimiego Raikkonena z Lotusa podczas ostatniej sesji testowej.
• Barcelona to bardzo techniczny tor, który sprawdza większość aspektów ogólnej formy samochodu. Na Circuit de Catalunya najbardziej obciążone są lewe opony.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Barcelony: 407 kompletów, czyli 1628 opon:
◦ w tym supermiękkich: 24 komplety
◦ w tym miękkich: 87 kompletów
◦ w tym pośrednich: 132 komplety
◦ w tym twardych: 97 kompletów
◦ w tym przejściowych: 40 kompletów
◦ w tym deszczowych: 27 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 303
◦ w tym supermiękkich: 5 kompletów
◦ w tym miękkich: 53 komplety
◦ w tym pośrednich: 127 kompletów
◦ w tym twardych: 84 komplety
◦ w tym przejściowych: 24 komplety
◦ w tym deszczowych: 10 kompletów• Najdłuższe przejazdy:
- 24 okrążenia na twardej mieszance
- 36 okrążeń na pośredniej mieszance
- 31 okrążeń na miękkiej mieszance
- 16 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 29 okrążeń na oponach przejściowych
- 22 okrążenia na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 20°C (2. dzień) / 7°C (4. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 26°C (2. dzień) / 6°C (4. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:22,616 pośrednie nowe
2. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:22,623 pośrednie nowe
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1:22,952 pośrednie nowe
Dzień 2
1. Sergio Perez (McLaren) 1:21,848 miękkie nowe
2. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:22,197 miękkie nowe
3. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:22,697 pośrednie nowe
Dzień 3
1. Fernando Alonso (Ferrari) 1:21,875 miękkie nowe
2. Nico Hulkenberg (Sauber) 1:22,160 miękkie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:22,188 miękkie nowe
Dzień 4
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1;23,282 pośrednie nowe
2. Jenson Button (McLaren) 1:23,633 pośrednie nowe
3. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1:24,071 miękkie nowe
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów na torze Catalunya »
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Po pierwszym kontakcie z gamą ogumienia na sezon 2013 podczas pierwszych testów w Jerez, ponownie skupiono się na poszerzaniu wiedzy o nowej charakterystyce ogumienia oraz współpracy opon z nowymi samochodami. W Barcelonie po raz pierwszy na torze znalazły się wszystkie nowe auta. • Temperatura otoczenia i nawierzchni była ogólnie niska: pomiędzy 10 i 15 stopniami Celsjusza, czyli mniej niż podczas poprzedniej sesji w Jerez. Powodowało to ziarnienie ogumienia, do którego dochodzi w sytuacji uślizgu nierozgrzanej opony, gdy jej tarcie o nawierzchnię toru odrywa od bieżnika kuleczki lub wałeczki gumy. • Większość wstępnych prac nad nowymi samochodami została już wykonana w Jerez, zatem zespoły mogły się skupić na dłuższych przejazdach i symulacji wyścigu z różnym obciążeniem paliwem. W pierwszym wyścigu sezonu, w Australii, przewiduje się od dwóch do trzech pit stopów. Niektóre zespoły przy symulacji wyścigu w Barcelonie wykonywały cztery postoje i to pokazuje, że w bardziej typowych warunkach w Melbourne powyższe założenie powinno zostać spełnione.
• Różnica w osiągach między mieszankami na suchy tor wynosiła około 0,5 sekundy na okrążeniu, ale niespotykane warunki atmosferyczne w Barcelonie sprawiają, że ta ocena nie jest jednoznacznie wiążąca.
• Najwięcej okrążeń w Barcelonie: Bottas (355 okr.); Alonso (283 okr.); Chilton (241 okr.).• W piątek zespoły po raz pierwszy sprawdziły przejściowe opony Cinturato „zielone” i deszczowe Cinturato „niebieskie”. Ogumienie na mokry tor ma zmienioną konstrukcję tylnych opon, co ma poprawić trakcję i zredukować ryzyko wystąpienia nagłej nadsterowności.• Najlepszy czas testów uzyskał drugiego dnia Sergio Perez (1.21,848), z łatwością poprawiając najlepszy czas ustanowiony w Barcelonie rok temu: 1.22,030, wykręcony przez Kimiego Raikkonena z Lotusa podczas ostatniej sesji testowej.
• Barcelona to bardzo techniczny tor, który sprawdza większość aspektów ogólnej formy samochodu. Na Circuit de Catalunya najbardziej obciążone są lewe opony.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Barcelony: 407 kompletów, czyli 1628 opon:
◦ w tym supermiękkich: 24 komplety
◦ w tym miękkich: 87 kompletów
◦ w tym pośrednich: 132 komplety
◦ w tym twardych: 97 kompletów
◦ w tym przejściowych: 40 kompletów
◦ w tym deszczowych: 27 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 303
◦ w tym supermiękkich: 5 kompletów
◦ w tym miękkich: 53 komplety
◦ w tym pośrednich: 127 kompletów
◦ w tym twardych: 84 komplety
◦ w tym przejściowych: 24 komplety
◦ w tym deszczowych: 10 kompletów• Najdłuższe przejazdy:
- 24 okrążenia na twardej mieszance
- 36 okrążeń na pośredniej mieszance
- 31 okrążeń na miękkiej mieszance
- 16 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 29 okrążeń na oponach przejściowych
- 22 okrążenia na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 20°C (2. dzień) / 7°C (4. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 26°C (2. dzień) / 6°C (4. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:22,616 pośrednie nowe
2. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:22,623 pośrednie nowe
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1:22,952 pośrednie nowe
Dzień 2
1. Sergio Perez (McLaren) 1:21,848 miękkie nowe
2. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:22,197 miękkie nowe
3. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:22,697 pośrednie nowe
Dzień 3
1. Fernando Alonso (Ferrari) 1:21,875 miękkie nowe
2. Nico Hulkenberg (Sauber) 1:22,160 miękkie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:22,188 miękkie nowe
Dzień 4
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1;23,282 pośrednie nowe
2. Jenson Button (McLaren) 1:23,633 pośrednie nowe
3. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1:24,071 miękkie nowe
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
Podobne: I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli



Podobne galerie: I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter