Formuła 1  »  Aktualności F1  »  I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli

I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli

2013-02-23 - G. Filiks     Tagi: Barcelona, Testy F1, Opony, Pirelli, Catalunya
W tym tygodniu na hiszpańskim torze Catalunya przeprowadzono drugą turę zimowych testów Formuły 1 przed sezonem 2013. Czterodniowe jazdy pod Barceloną widziały debiut nowego bolidu Williamsa, tegorocznych opon deszczowych i przejściowych, a także powrót do królowej sportów motorowych po przeszło rocznej przerwie Adriana Sutila. Najlepszy czas całych testów samochodem McLarena uzyskał Sergio Perez, ale drugi Fernando Alonso (Ferrari) był wolniejszy o zaledwie 0.027 sekundy. Poniżej prezentujemy obszerne statystyki od Pirelli.FAKTY Z TESTÓW:
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Po pierwszym kontakcie z gamą ogumienia na sezon 2013 podczas pierwszych testów w Jerez, ponownie skupiono się na poszerzaniu wiedzy o nowej charakterystyce ogumienia oraz współpracy opon z nowymi samochodami. W Barcelonie po raz pierwszy na torze znalazły się wszystkie nowe auta.
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• Temperatura otoczenia i nawierzchni była ogólnie niska: pomiędzy 10 i 15 stopniami Celsjusza, czyli mniej niż podczas poprzedniej sesji w Jerez. Powodowało to ziarnienie ogumienia, do którego dochodzi w sytuacji uślizgu nierozgrzanej opony, gdy jej tarcie o nawierzchnię toru odrywa od bieżnika kuleczki lub wałeczki gumy.
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• Większość wstępnych prac nad nowymi samochodami została już wykonana w Jerez, zatem zespoły mogły się skupić na dłuższych przejazdach i symulacji wyścigu z różnym obciążeniem paliwem. W pierwszym wyścigu sezonu, w Australii, przewiduje się od dwóch do trzech pit stopów. Niektóre zespoły przy symulacji wyścigu w Barcelonie wykonywały cztery postoje i to pokazuje, że w bardziej typowych warunkach w Melbourne powyższe założenie powinno zostać spełnione.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Różnica w osiągach między mieszankami na suchy tor wynosiła około 0,5 sekundy na okrążeniu, ale niespotykane warunki atmosferyczne w Barcelonie sprawiają, że ta ocena nie jest jednoznacznie wiążąca.

• Najwięcej okrążeń w Barcelonie: Bottas (355 okr.); Alonso (283 okr.); Chilton (241 okr.).
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• W piątek zespoły po raz pierwszy sprawdziły przejściowe opony Cinturato „zielone” i deszczowe Cinturato „niebieskie”. Ogumienie na mokry tor ma zmienioną konstrukcję tylnych opon, co ma poprawić trakcję i zredukować ryzyko wystąpienia nagłej nadsterowności.
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• Najlepszy czas testów uzyskał drugiego dnia Sergio Perez (1.21,848), z łatwością poprawiając najlepszy czas ustanowiony w Barcelonie rok temu: 1.22,030, wykręcony przez Kimiego Raikkonena z Lotusa podczas ostatniej sesji testowej.

• Barcelona to bardzo techniczny tor, który sprawdza większość aspektów ogólnej formy samochodu. Na Circuit de Catalunya najbardziej obciążone są lewe opony.
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Barcelony: 407 kompletów, czyli 1628 opon:
◦ w tym supermiękkich: 24 komplety
◦ w tym miękkich: 87 kompletów
◦ w tym pośrednich: 132 komplety
◦ w tym twardych: 97 kompletów
◦ w tym przejściowych: 40 kompletów
◦ w tym deszczowych: 27 kompletów
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 303
◦ w tym supermiękkich: 5 kompletów
◦ w tym miękkich: 53 komplety
◦ w tym pośrednich: 127 kompletów
◦ w tym twardych: 84 komplety
◦ w tym przejściowych: 24 komplety
◦ w tym deszczowych: 10 kompletów
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
• Najdłuższe przejazdy:
- 24 okrążenia na twardej mieszance
- 36 okrążeń na pośredniej mieszance
- 31 okrążeń na miękkiej mieszance
- 16 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 29 okrążeń na oponach przejściowych
- 22 okrążenia na oponach deszczowych

• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 20°C (2. dzień) / 7°C (4. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 26°C (2. dzień) / 6°C (4. dzień)
I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki PirelliI testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli
CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1

1. Nico Rosberg (Mercedes)    1:22,616    pośrednie nowe
2. Kimi Raikkonen (Lotus)        1:22,623    pośrednie nowe
3. Fernando Alonso (Ferrari)   1:22,952    pośrednie nowe

Dzień 2

1. Sergio Perez (McLaren)        1:21,848    miękkie nowe
2. Sebastian Vettel (Red  Bull)  1:22,197    miękkie nowe
3. Kimi Raikkonen (Lotus)         1:22,697    pośrednie nowe

Dzień 3

1. Fernando Alonso (Ferrari)    1:21,875    miękkie nowe
2. Nico Hulkenberg (Sauber)     1:22,160    miękkie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus)      1:22,188    miękkie nowe

Dzień 4

1. Lewis Hamilton (Mercedes)       1;23,282    pośrednie nowe
2. Jenson Button (McLaren)          1:23,633    pośrednie nowe
3. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1:24,071    miękkie nowe



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

I testy F1 w Barcelonie 2013 - statystyki Pirelli