Formuła 1  »  Aktualności F1  »  I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki

I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki

2014-02-23 - G. Filiks     Tagi: Sakhir, Testy F1, Bahrajn, Statystyki
Za nami druga tura zimowych testów Formuły 1 przed sezonem 2014. Czterodniowe zajęcia na torze Sakhir w Bahrajnie wyłoniły najszybszy z nowych bolidów.Mercedes, który na pierwszych testach w Jerez imponował niezawodnością, wiedzie prym także jeśli chodzi o tempo. Nico Rosberg ćwicząc pod Manamą przejazdy kwalifikacyjne zupełnie uciekł reszcie stawki i zbliżył na mniej niż sekundę do czasu, jakim zdobył tutaj pole position ubiegłego roku. Obawy, że nowe samochody będą wolne, okazały się niepotrzebne.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystykiI testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
Mercedes pojechał ponad półtorej sekundy szybciej niż McLaren, wyrastający na drugą siłę w stawce, i przeszło 3 sekundy szybciej niż reszta wyścigówek teamów, które mogły już powoli zacząć pracować nad osiągami - Force India, Ferrari, Williamsa oraz Saubera. Przewaga modelu W05 w rzeczywistości pewnie nie jest tak ogromna, ale trudno sobie wyobrazić, by aktualnie ktoś mógł zagrozić Rosbergowi i Lewisowi Hamiltonowi.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystykiI testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - najlepsze czasy okrążeń poszczególnych bolidów

Bolid (Silnik)
Kierowca
CzasStrata
1. Mercedes (Mercedes)
Nico Rosberg
1:33.283-
2. McLaren (Mercedes)
Kevin Magussen
1:34.9101.627
3.
Force India (Mercedes)
Nico Hulkenberg
1:36.4453.162
4. Ferrari (Ferrari)
Fernando Alonso
1:36.5163.233
5. Williams (Mercedes)
Felipe Massa
1:37.0663.783
6.
Sauber (Ferrari)
Esteban Gutierrez
1:37.1803.897
7. Lotus (Renault)
Pastor Maldonado
1:38.7075.424
8. Toro Rosso (Renault)
Daniił Kwiat
1:38.9745.691
9.Red Bull (Renault)
Daniel Ricciardo
1:39.8376.554
10.Caterham (Renault)
Kamui Kobayashi
1:39.8556.572
11.Marussia (Ferrari)
Max Chilton
1:42.5119.228
Jak widzimy, wszystkie zespoły używające nowego silnika V6 turbo od Mercedesa są w czołówce i na ten moment wmieszać się między nie potrafi chyba tylko stajnia Ferrari. Prawdopodobne, że czerwony bolid jest w stanie powalczyć nawet z McLarenem.
Natomiast teamy korzystające z jednostki napędowej Renault póki co zdecydowanie odstają - zarówno osiągami, jak i niezawodnością. Motor Francuzów wciąż absolutnie nie pozwala bezpiecznie pokonać dystansu wyścigu.

Nawet jeśli mistrzowski zespół Red Bull Racing ma konkurencyjny bolid, na zamontowanym do niego silniku w tej chwili się nie liczy.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystykiI testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
Przed Czerwonymi Bykami widzi siebie nawet Lotus, którego nowe auto zdaje się lepiej dopasowane do czułego na wysokie temperatury produktu Renault. Mimo, że model E22 nie pokonał w Bahrajnie więcej okrażeń niż RB10.

Najwięcej kółek zaliczył tym razem nie Mercedes, a Williams. Srebrna Strzała miała kilka awarii, bo Rosberg z Hamiltonem już testowali żywotność jej podzespołów.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystykiI testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - przejechany dystans przez bolidy poszczególnych zespołów

BolidOkrążeniaKilometry
1. Williams
323
1748
2. Mercedes
315
1705
3.
McLaren
296
1602
4. Ferrari
287
1553
5. Caterham
253
1369
6.
Sauber
240
1299
7. Force India
214
1158
8. Toro Rosso
139
752
9.Red Bull
116
628
10.Lotus
111
601
11.Marussia
29
157
Na silniku Renault pokonano w Bahrajnie dłuższy dystans niż na motorze Ferrari, ale pamiętajmy, że licznik francuskiej jednostki nabijają cztery bolidy, a włoskiej trzy.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystykiI testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki
Statystyki motoru Ferrari popsuła Marussia, która nękana rozmaitymi usterkami, przejechała przez cztery dni zaledwie 29 okrążeń. Z tego też powodu nie można przywiązywać wagi do fatalnego czasu Maxa Chiltona.
I testy F1 w Bahrajnie 2014 - pokonany dystans przez silniki V6 turbo poszczególnych producentów

SilnikOkrążeniaKilometry
1. Mercedes
1148
6213
2. Renault
619
3350
3.
Ferrari
556
3009
Ostatnia tura testów zostanie zorganizowana w dniach 27 lutego - 2 marca, również na Sakhir.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

I testy F1 w Bahrajnie 2014 - statystyki