Formuła 1 » Aktualności F1 » Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1

Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1
Honda postanowiła ograniczyć pomoc zewnętrznych partnerów w pracach nad udoskonalaniem swojego silnika w Formule 1, donosi niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild.
Japoński producent, którego jednostka napędowa od 2019 roku będzie używana już nie tylko przez Toro Rosso, ale i przez seniorski zespół Red Bulla, wstrzymał współpracę z austriacką firmą AVL. Jednocześnie zmniejsza kooperację z Mario Illienem. AVL to największa niezależna firma zajmująca się rozwojem układów napędowych z silnikami spalinowymi. Wytwarza też silniki elektryczne. Honda używała jej sprzętu, aby poprawiać swoją hybrydę. Jednak inżynierowie koncernu z Tokio podobno popadli w konflikt z osobą pełniącą funkcję lidera projektu w przedsiębiorstwie z Grazu.
Co ciekawe, ponoć w podobnych okolicznościach AVL wcześniej rozstało się z Ferrari. Warto jeszcze wspomnieć, że w przeszłości firma współpracowała również z Red Bullem. Jeśli chodzi o Illiena, uznany szwajcarski ekspert został wynajęty przez Hondę, aby pomógł zwalczyć silne wibracje jej silnika spalinowego. Ale jak twierdzi Auto Bild, najwyraźniej nie miał dobrego pomysłu jak to zrobić. Dlatego Honda teraz chce zająć się problemem na własną rękę.
„W tym celu podjęto odpowiednie środki". - cytuje Auto Bild konsultanta Red Bulla w F1, Helmuta Marko.
Austriak cały czas wierzy, że zmiana dostawcy silników z Renault na Hondę okaże się dobrym posunięciem jego zespołu.
„Honda już wyprzedziła Renault, a w sezonie 2019 będzie jeszcze lepsza". - powiedział.
Japoński producent, którego jednostka napędowa od 2019 roku będzie używana już nie tylko przez Toro Rosso, ale i przez seniorski zespół Red Bulla, wstrzymał współpracę z austriacką firmą AVL. Jednocześnie zmniejsza kooperację z Mario Illienem. AVL to największa niezależna firma zajmująca się rozwojem układów napędowych z silnikami spalinowymi. Wytwarza też silniki elektryczne. Honda używała jej sprzętu, aby poprawiać swoją hybrydę. Jednak inżynierowie koncernu z Tokio podobno popadli w konflikt z osobą pełniącą funkcję lidera projektu w przedsiębiorstwie z Grazu.
Co ciekawe, ponoć w podobnych okolicznościach AVL wcześniej rozstało się z Ferrari. Warto jeszcze wspomnieć, że w przeszłości firma współpracowała również z Red Bullem. Jeśli chodzi o Illiena, uznany szwajcarski ekspert został wynajęty przez Hondę, aby pomógł zwalczyć silne wibracje jej silnika spalinowego. Ale jak twierdzi Auto Bild, najwyraźniej nie miał dobrego pomysłu jak to zrobić. Dlatego Honda teraz chce zająć się problemem na własną rękę.
Austriak cały czas wierzy, że zmiana dostawcy silników z Renault na Hondę okaże się dobrym posunięciem jego zespołu.
„Honda już wyprzedziła Renault, a w sezonie 2019 będzie jeszcze lepsza". - powiedział.
źródło: autobild.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1
Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1
hges 2019-01-08 16:58
mam wrazenie ze honda mocno przegra w tym roku z reno,i kto wie czy ricardo nie postapil slusznie.helmut bedzie bardzo plakal wraz ze swoim maxiem
Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1
pat83 2019-01-08 20:12
moze i masz racje reno nie spi
Podobne: Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1




Podobne galerie: Honda ogranicza współpracę z zewnętrznymi partnerami przy rozwoju swojego silnika F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter