Heidfeld najszybszy w deszczu
Nick Heidfeld był najszybszy podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez. W deszczowej pogodzie, która znacznie ograniczyła możliwość pracy na bolidem, wielu kierowców zdecydowała się przeprowadzić testy opon deszczowych.
Najszybszy dziś Nick Heidfeld pracował nad oponami przygotowanymi do radzenia sobie z ekstremalnie ciężkimi warunkami. Później pracował już nad normalnymi oponami deszczowymi, systemem kontroli trakcji i ustawieniami bolidu. Timo Glock w drugim BMW-Sauber do południa zaliczył trzeci czas dnia i po obiedzie zespół zaczął się pakować i przygotowywać do wyjazdu do Barcelony.
Alexander Wurz zakończył pierwszy tydzień testów nowego Williamsa FW29 w dobrym stylu - Austriak był drugi po 69 okrążeniach. Nico Rosberg był dziś szósty, jednak jego dzień zakończył się przedwcześnie, gdy jego bolid uległ awarii.
Kimi Raikkonen i Felipe Massa w dwóch Ferrari F2007 zakończyli dzień odpowiednio na czwartym i siódmym miejscu. Obaj kierowcy przez cały dzień pracowali nad ustawieniami bolidu na mokrym torze i bez problemów przejechali łącznie ponad 130 okrążeń.
Trzeci dzień testów był już lepszy dla zespołu Red Bull Renault, jednak obaj kierowcy po raz kolejny mieli problemy techniczne. David Coulthard był dziesiąty, Mark Weber jedenasty. Australijczyk kolejny dzień miał problemy z siedziskiem: „Nie mógłbym jutro jeździć, ale nie jestem bardzo posiniaczony.”
McLaren nie wyglądał dobrze na mokrym torze - Pedro de la Rosa był tylko dwunasty, a Fernando Alonso już po dziewięciu okrążeniach zrezygnował z jazdy.
Marco Andretti w Hondzie nie marnował czasu i w ciągu całego dnia przejechał 62 okrążenia. Po raz kolejny jego czasy były najsłabsze w stawce, ale biorąc pod uwagę ciężkie warunki na torze, było znacznie lepiej.
Zespół Renault całkowicie zrezygnował z testów z powodu deszczu.
„Wielka szkoda, że nie mogliśmy dziś jeździć, ale stwierdziliśmy, że to najlepsze rozwiązanie”, powiedział Christian Silk - główny inżynier zespołu testowego.
„W związku z deszczem postanowiliśmy dać okazję mechanikom przećwiczenia wszystkich procedur przed pierwszym wyścigiem. Żeby nadrobić stracony czas będziemy mieli sporo pracy w Barcelonie.”
Po tygodniu na torze Jerez wszystkie zespoły udają się do Barcelony, gdzie od poniedziałku do środy odbędzie się kolejny wielki test.
Jerez 08.02.2007: | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Ilość okrązeń | |
1. | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:29.486 | 35 |
2. | A.Wurz | Williams Toyota | 1:30.051 | 69 |
3. | T.Glock | BMW Sauber | 1:30.213 | 27 |
4. | K.Raikkonen | Ferrari | 1:30.628 | 89 |
5. | R.Barrichello | Honda | 1:30.684 | 64 |
6. | N.Rosberg | Williams Toyota | 1:30.684 | 47 |
7. | F.Massa | Ferrari | 1:30.746 | 44 |
8. | J.Trulli | Toyota | 1:30.981 | 89 |
9. | F.Montagny | Toyota | 1:31.027 | 75 |
10. | D.Coulthard | Red Bull Renault | 1:31.166 | 65 |
11. | M.Webber | Red Bull Renault | 1:31.405 | 68 |
12. | P.de la Rosa | McLaren Mercedes | 1:31.479 | 71 |
13. | F.Alonso | McLaren Mercedes | 1:31.573 | 9 |
14. | M.Andretti | Honda | 1:32.387 | 62 |
15. | R.Zonta | Renault | - | 2 |
16. | N.Piquet | Renault | - | 3 |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.