Formuła 1 » Aktualności F1 » Heidfeld: Nowe opony stanowią największe wyzwanie

Heidfeld: Nowe opony stanowią największe wyzwanie
2008-12-12 - W. Nogalski Tagi: BMW Sauber, Heidfeld, Bridgestone
Nick Heidfeld podkreślił, że nowe gładkie opony przygotowane przez Bridgestone będą miały największy wpływ na ustawienie bolidu w przyszłym sezonie.
Nowe opony mają dokładnie takie same wymiary jak dotychczasowe ogumienie z tą różnicą, że pozbawione są rowków, co oznacza zdecydowanie większą przyczepność. Mimo, że dotychczas przede wszystkim mówiło się o radykalnych zmianach w aerodynamice, Heidfeld twierdzi, że pozornie niewielkie zmiany w ogumieniu będą miały największy wpływ na przyszłoroczne zmagania.
„Są pewne różnice w ustawieniu bolidów, ale głównie ze względu na opony, a nie aerodynamikę”, powiedział Heidfeld. „Wszyscy zdążyli się już przekonać, że tylne opony ścierają się jak szalone i to główna kwestia, na której musimy się skupić.”
W zeszłym miesiącu podczas testów w Barcelonie kierowcy mieli spore problemy z rozgrzaniem nowych opon, a po teście w Jerez Heidfeld z kolei zdradził, że miał poważne kłopoty ze zbyt szybko zużywającymi się tylnymi oponami.
„Tylne opony zbyt szybko się zużywają”, powiedział. „Sytuacja była zgoła różna od tej podczas testu w Barcelonie, gdy nikt nie był w stanie ich rozgrzać.”
„Głównym problemem jest zużycie opon. Jest ciężko, ale przynajmniej wszyscy są w tej samej sytuacji.”
Mimo pierwszych obaw Heidfeld jest przekonany, że w przyszłym sezonie nie powtórzą się problemy, które zrujnowały mu pierwszą połowę tego roku.
„Po testach na dwóch różnych torach zaczynam rozumieć zachowanie opon, więc podobne problemy jak z początku tego sezonu nie powinny się powtórzyć”, powiedział. „Myślę, że łatwiej i szybciej udało mi się zrozumieć przyszłoroczne opony niż te, którymi dysponowaliśmy dotychczas.”
Nowe opony mają dokładnie takie same wymiary jak dotychczasowe ogumienie z tą różnicą, że pozbawione są rowków, co oznacza zdecydowanie większą przyczepność. Mimo, że dotychczas przede wszystkim mówiło się o radykalnych zmianach w aerodynamice, Heidfeld twierdzi, że pozornie niewielkie zmiany w ogumieniu będą miały największy wpływ na przyszłoroczne zmagania.
„Są pewne różnice w ustawieniu bolidów, ale głównie ze względu na opony, a nie aerodynamikę”, powiedział Heidfeld. „Wszyscy zdążyli się już przekonać, że tylne opony ścierają się jak szalone i to główna kwestia, na której musimy się skupić.”
W zeszłym miesiącu podczas testów w Barcelonie kierowcy mieli spore problemy z rozgrzaniem nowych opon, a po teście w Jerez Heidfeld z kolei zdradził, że miał poważne kłopoty ze zbyt szybko zużywającymi się tylnymi oponami.
„Tylne opony zbyt szybko się zużywają”, powiedział. „Sytuacja była zgoła różna od tej podczas testu w Barcelonie, gdy nikt nie był w stanie ich rozgrzać.”
Mimo pierwszych obaw Heidfeld jest przekonany, że w przyszłym sezonie nie powtórzą się problemy, które zrujnowały mu pierwszą połowę tego roku.
„Po testach na dwóch różnych torach zaczynam rozumieć zachowanie opon, więc podobne problemy jak z początku tego sezonu nie powinny się powtórzyć”, powiedział. „Myślę, że łatwiej i szybciej udało mi się zrozumieć przyszłoroczne opony niż te, którymi dysponowaliśmy dotychczas.”
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Heidfeld: Nowe opony stanowią największe wyzwanie
Podobne: Heidfeld: Nowe opony stanowią największe wyzwanie




Podobne galerie: Heidfeld: Nowe opony stanowią największe wyzwanie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć


Newsletter