Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Heidfeld: Kubica wykonał w Monako solidną robotę
			
			
			
			 
									
					
					Heidfeld: Kubica wykonał w Monako solidną robotę
							2011-05-26 - P. Pokwicki     Tagi: Kubica, Monte Carlo, Heidfeld, Monako
						
						
						Nick Heidfeld w rozmowie z dziennikarzami w Monako przyznał, że rok temu Robert Kubica wykonał solidną robotę na torze Monte Carlo. Przypomnijmy, że Polak był drugi w kwalifikacjach oraz trzeci w wyścigu.
Nick, byłeś tutaj drugi w 2005 roku. Renault twierdzi, że zespół spisywał się tutaj zawsze przyzwoicie. Jakie są Twoje przemyślenia na temat tego zbliżającego się wyścigu?
"Zdecydowanie nie mogę się już go doczekać. Renault było tutaj mocne przez kilka ostatnich lat. Robert (Kubica) wykonał tutaj solidną robotę w ubiegłym roku, zajmując drugie miejsce w kwalifikacjach i finiszując na podium. Oczywiście będzie to dla mnie pierwszy raz tutaj w tym bolidzie. Wygląda na to, że nasz bolid dobrze sprawuje się na wyboistej nawierzchni, którą zawsze mamy tutaj w Monako, więc będzie ciekawie". Ukończyłeś dziewięć z Twoich dziesięciu Grand Prix Monako. Co jest tajemnicą takiego wyniku?
"Nie rozbicie bolidu na barierkach! Nie wiedziałem o tym. Sądzę, że to dosyć wysoki poziom finiszów i być może właśnie dlatego nawet w słabym bolidzie można zdobyć tutaj punkty, więc oczywiście to dosyć ważne". W tym roku twierdzisz, że kluczowe będą opony.
"Cóż, opony w tym roku były bardzo ważne w każdym wyścigu. Po raz pierwszy w tym roku korzystamy z supermiękkich opon. Używaliśmy ich podczas testów, ale to było dosyć dawno temu, a kluczowe i dosyć interesujące będzie to, aby zobaczyć jak zachowują się opony. Postaramy się wykorzystać pierwszy i drugi trening, aby dobrze zrozumieć ich zachowanie".
	
	
	
	
						Monako jest również wyjątkowe, ponieważ nie jeździcie w piątek. Czy podoba Ci się to i czy masz jakieś plany na piątek?
"Tak samo, wolałbym jeździć w piątek. Tak jak jest teraz, mamy pewne spotkania z inżynierami, trochę pracy PR do wykonania, ale generalnie myślisz tylko o następnym dniu i chcesz wsiąść do bolidu".Wydaje się, że kwalifikacje są najbardziej ekscytujące, ale nie tak ważne. Czy zasugerowałbyś ponowną zmianę systemu i może powrót do systemu sprzed kilku lat z tylko jednym okrążeniem, aby sprawić by było bardziej ekscytująco?
"Cóż, powód, który sprawia, że kwalifikacje mogą nie być tak ważne, jak były w przeszłości, nie ma nic wspólnego z obecnym przebiegiem kwalifikacji, w trzech sesjach. Dzieje się tak z powodu opon, dlatego niektóre zespoły w kilku ostatnich wyścigach starały się zaoszczędzić trochę opon. Sądzę, że kwalifikacje takie jak są teraz z trzema sesjami, gdzie na koniec zostanie dziesięć bolidów, są dobre, ale musimy zobaczyć czy chcemy, aby było dalej tak jak jest teraz, że ludzie nie decydują się na wybór szybszych opon".Nie wiem, czy jesteś świadomy, że był olbrzymi pożar ciężarówki w nocy z wtorku na środę w pierwszym zakręcie i była tam konieczność wymiany dużej sekcji asfaltu przed wierzchołkiem zakrętu i w strefie dohamowania. Zastanawiam się, czy byliście tam i widzieliście to wszystko, a jeśli nie, to co o tym myślicie i jak niebezpiecznie może to być.
"Cóż, nie wiem czy to prawda, ale z tego co słyszałem było to niebezpieczne ze strony faceta, który palił i jednocześnie tankował samochód. Nie wiem czy to jest prawdziwy powód, ale tylko taki do mnie dotarł! Wcześniej obszedłem tor i wyglądało w porządku, wyglądało na to, że wykonano dobrą robotę".Wiemy, że teraz wyprzedzanie jest możliwe; chciałbym wiedzieć co sądzisz o wyprzedzaniu tutaj na tak wąskim torze w Monako? Co się wydarzy?
"Myślę, że dotychczas wszędzie widzieliśmy znacznie więcej wyprzedzania, ale sądzę, że w Monako pozostanie tak jak było i nie będzie więcej manewrów wyprzedzania niż w przeszłości, chociaż będziemy mogli używać DRS na prostej start-meta. Przede wszystkim, strefa jest bardzo krótka, ma około 350 metrów - cała prosta - a poprzednio mieliśmy około 800 metrów. Ponadto, nawet jeśli wykorzystasz DRS, to nie masz którędy pojechać, ponieważ bolid przed Tobą jedzie prostą linią, pokonuje zakręt w prawo, a Ty jesteś po wewnętrznej. Nie możesz zjechać na lewo, ponieważ nie ma możliwości, aby tamtędy wyprzedzić, więc prawdę mówiąc uważam, że używanie tutaj DRS jest trochę bezużyteczne, ale zamierzamy go używać. Czy zobaczymy więcej wyprzedzania? Może być więcej z powodu opon, ale jak mówiliśmy wcześniej, wciąż musimy ustalić jak duże różnice są pomiędzy miękką i supermiękką mieszanką oraz jak długo wytrzymają opony".
					
Nick, byłeś tutaj drugi w 2005 roku. Renault twierdzi, że zespół spisywał się tutaj zawsze przyzwoicie. Jakie są Twoje przemyślenia na temat tego zbliżającego się wyścigu?
"Zdecydowanie nie mogę się już go doczekać. Renault było tutaj mocne przez kilka ostatnich lat. Robert (Kubica) wykonał tutaj solidną robotę w ubiegłym roku, zajmując drugie miejsce w kwalifikacjach i finiszując na podium. Oczywiście będzie to dla mnie pierwszy raz tutaj w tym bolidzie. Wygląda na to, że nasz bolid dobrze sprawuje się na wyboistej nawierzchni, którą zawsze mamy tutaj w Monako, więc będzie ciekawie". Ukończyłeś dziewięć z Twoich dziesięciu Grand Prix Monako. Co jest tajemnicą takiego wyniku?
"Nie rozbicie bolidu na barierkach! Nie wiedziałem o tym. Sądzę, że to dosyć wysoki poziom finiszów i być może właśnie dlatego nawet w słabym bolidzie można zdobyć tutaj punkty, więc oczywiście to dosyć ważne". W tym roku twierdzisz, że kluczowe będą opony.
"Cóż, opony w tym roku były bardzo ważne w każdym wyścigu. Po raz pierwszy w tym roku korzystamy z supermiękkich opon. Używaliśmy ich podczas testów, ale to było dosyć dawno temu, a kluczowe i dosyć interesujące będzie to, aby zobaczyć jak zachowują się opony. Postaramy się wykorzystać pierwszy i drugi trening, aby dobrze zrozumieć ich zachowanie".
"Tak samo, wolałbym jeździć w piątek. Tak jak jest teraz, mamy pewne spotkania z inżynierami, trochę pracy PR do wykonania, ale generalnie myślisz tylko o następnym dniu i chcesz wsiąść do bolidu".Wydaje się, że kwalifikacje są najbardziej ekscytujące, ale nie tak ważne. Czy zasugerowałbyś ponowną zmianę systemu i może powrót do systemu sprzed kilku lat z tylko jednym okrążeniem, aby sprawić by było bardziej ekscytująco?
"Cóż, powód, który sprawia, że kwalifikacje mogą nie być tak ważne, jak były w przeszłości, nie ma nic wspólnego z obecnym przebiegiem kwalifikacji, w trzech sesjach. Dzieje się tak z powodu opon, dlatego niektóre zespoły w kilku ostatnich wyścigach starały się zaoszczędzić trochę opon. Sądzę, że kwalifikacje takie jak są teraz z trzema sesjami, gdzie na koniec zostanie dziesięć bolidów, są dobre, ale musimy zobaczyć czy chcemy, aby było dalej tak jak jest teraz, że ludzie nie decydują się na wybór szybszych opon".Nie wiem, czy jesteś świadomy, że był olbrzymi pożar ciężarówki w nocy z wtorku na środę w pierwszym zakręcie i była tam konieczność wymiany dużej sekcji asfaltu przed wierzchołkiem zakrętu i w strefie dohamowania. Zastanawiam się, czy byliście tam i widzieliście to wszystko, a jeśli nie, to co o tym myślicie i jak niebezpiecznie może to być.
"Cóż, nie wiem czy to prawda, ale z tego co słyszałem było to niebezpieczne ze strony faceta, który palił i jednocześnie tankował samochód. Nie wiem czy to jest prawdziwy powód, ale tylko taki do mnie dotarł! Wcześniej obszedłem tor i wyglądało w porządku, wyglądało na to, że wykonano dobrą robotę".Wiemy, że teraz wyprzedzanie jest możliwe; chciałbym wiedzieć co sądzisz o wyprzedzaniu tutaj na tak wąskim torze w Monako? Co się wydarzy?
"Myślę, że dotychczas wszędzie widzieliśmy znacznie więcej wyprzedzania, ale sądzę, że w Monako pozostanie tak jak było i nie będzie więcej manewrów wyprzedzania niż w przeszłości, chociaż będziemy mogli używać DRS na prostej start-meta. Przede wszystkim, strefa jest bardzo krótka, ma około 350 metrów - cała prosta - a poprzednio mieliśmy około 800 metrów. Ponadto, nawet jeśli wykorzystasz DRS, to nie masz którędy pojechać, ponieważ bolid przed Tobą jedzie prostą linią, pokonuje zakręt w prawo, a Ty jesteś po wewnętrznej. Nie możesz zjechać na lewo, ponieważ nie ma możliwości, aby tamtędy wyprzedzić, więc prawdę mówiąc uważam, że używanie tutaj DRS jest trochę bezużyteczne, ale zamierzamy go używać. Czy zobaczymy więcej wyprzedzania? Może być więcej z powodu opon, ale jak mówiliśmy wcześniej, wciąż musimy ustalić jak duże różnice są pomiędzy miękką i supermiękką mieszanką oraz jak długo wytrzymają opony".
źródło: lotusrenaultgp.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Heidfeld: Kubica wykonał w Monako solidną robotę
Podobne: Heidfeld: Kubica wykonał w Monako solidną robotę
				 Liga Typerów - GP Monako 2018 »
Liga Typerów - GP Monako 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Monako 2017 »
Liga Typerów - GP Monako 2017 »
					
					 Liga Typerów - GP Monako 2016 »
Liga Typerów - GP Monako 2016 »
					
					Podobne galerie: Heidfeld: Kubica wykonał w Monako solidną robotę
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld Nick Heidfeld
Nick Heidfeld


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lancia
Tapety Lancia  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nowe Mini Coupe Concept
Nowe Mini Coupe Concept  Porsche Panamera - galeria zdjęć
Porsche Panamera - galeria zdjęć  
 
			
 
 
			