Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola

Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola

2012-05-12 - G. Filiks     Tagi: Barcelona, Hamilton, Catalunya, Hiszpania
Lewis Hamilton został wykluczony z wyników kwalifikacji do GP Hiszpanii, które wygrał. Zamiast na pierwszym, Brytyjczyk ustawi jutro swojego McLarena na ostatnim polu startowym.

Przyczyną podjęcia przez sędziów szokującej decyzji jest zatrzymanie się Hamiltona na torze zaraz po tym, jak uzyskał swój rekordowy czas. Były mistrz świata wraz z końcem kwalifikacji powinien wrócić do alei serwisowej, mając w baku co najmniej jeden litr paliwa. Lewis nie zrobił tego, ponieważ dostał polecenie natychmiastowego zatrzymania wozu od zespołu, który na finałowy przejazd zalał mu zbyt mało paliwa.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego polaHamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
McLaren próbował tłumaczyć, że niewystarczająca ilość paliwa była efektem problemu technicznego, ale FIA nie dała wiary tym zapewnieniom.

Za sprawą przesunięcia Hamiltona na ostatnią pozycję, do wyścigu z pole position ruszy Pastor Maldonado. Obok siebie Wenezuelczyk będzie miał czerwone Ferrari z Fernando Alonso za kierownicą.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
25

Komentarze do:

Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola

Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Szymon_sc 2012-05-12 20:36
Żal odbierają zdobyte fair pole zawodnikowi ,za to że chciał zachować 1l paliwa na próbkę .Dziwi mnie to,ze inni też tak robili i nic a jak Hamilton.To zabija ducha rywalizacji ;/Widać,ze nie lubią Lewisa;/
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
WWW 2012-05-12 20:49
Nie jestem jakims super fanem Lewisa ale chciałbym wyrazić swoją opinię na temat tej decyzji. CO TO K*** JEST ?
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Zafero 2012-05-12 20:51
OMG WTF !? A tak apropo Maldonado wystartuje z PP.Zaliczą mu to do statystyk że zdobył te PP ?
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Jacobek 2012-05-12 20:52
Panowie, jaki macie z tym problem? Ja się bardzo cieszę, tak jest zapisane w regulaminie i nigdy nie powinno się dopuścić do takiej sytuacji. W wyścigu nei ma takiej koniecznośći, tutaj natomiast tak i jest to w pełni uzasadniona decyzja.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
F1 Driver 2012-05-12 21:11
Jacobek puknij sie w leb,to jest nie normalne mozna zrozumiec przesuniecie 5,10 pozycji ale nie na ostatnie,ty mowisz o regulaminie?a rosberg to co zrobil w bahrajnie on powinien dostac kare za to co zrobil hamiltonowi i alonso,FIA sobie kpi z kierowcow wyscigowych i zabija ten sport.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
olejem 2012-05-12 21:14
@Jacobek W pełni popieram, po wyścigu mogą parkować gdzie chcą... W qualach ma dojechać i mieć litr - proste. Nie kryje, że nie jestem fanem HAMa ale mam szacunek do jego umiejętności i myślę, że dałby radę albo byłby drugi bez bezczelnej kombinacji teamu. Zepsuli mu wyścig...
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
1franz 2012-05-12 21:31
Jak ta decyzja wpływa na typowanie w lidze? :-|:
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
W to mi graj 2012-05-12 21:46
@olejem - mylisz się. Po wyścigu również w bolidzie musi zostać 1L paliwa do kontroli. I tu regulamin FIA jest popieprzony, bo w kwalifikacjach bolidu po przejechaniu okrążenia nie może się zatrzymać, a w wyścigu może. Bardzo dobrze, że tak ukarano Hamiltona, bo jak dla mnie nie uko}cyz kwalifikacji! W wyścigu powinno być tak samo. Jeśli przekroczysz bolidem metę to powinieneś mieć obowiązek dojechania do pitu. Koniec i kropka. Jak dla mnie każdy kierowca, który przekroczy metę i zatrzyma się gdziekolwiek za nią powinien być nieklasyfikowany!!! Proste zasady dla wszystkich!
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
sphinxxx 2012-05-12 21:50
Sędziowie coś ostatnio lecą w kulki z tymi decyzjami. Nie spełnił regulaminu - ok, cofnąć, ale na 10 pole, w końcu zakwalifikował się do Q3
slawex1983
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
slawex1983 2012-05-12 22:20
@ w to mi graj Końcem wyścigu jest meta, a nie miejsce w garażach. Przepisy są złe. Szkoda Hama.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
bełcik 2012-05-12 22:39
Hamilton sapał do sędziów i się dosapał :-P Jak sie poyskuje tak sie konczy i bardzo dobrze
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Dzejk 2012-05-12 22:51
Co to ma być? Przecież to jest niesprawiedliwe! Nie przepadam zbytnio za Hamiltonem, ale uważam, że to czyste chamstwo ze strony FIA.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
W to mi graj 2012-05-12 23:28
@slawex1983 - Spoko znam przepisy, ale osobiście uważam, że każdy bolid skoro do wyścigu rusza z boksu o "własnych siłach" to powinien o łasnych siłach powrócić, a nie po przejechaniu linii mety zatrzymywać się "gdzie popadnie". Jest to nie fer w stosunku do bolidów, które bez najmniejszych problemów przejechały po wyścigu okrążemie zjazdowe i nadal przeszły kontrolę paliwa po wyścigu mimo, że przejechały około 3-4km więcej. Co do Hamiltona to zgadzam się z sphinxxx, że powinni go cofnąć na koniec stawki Q3, bo poprzednie sesje ukończył bez problemu.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
olejem 2012-05-12 23:36
@W to mi graj Masz rację. Musi zostać litr również po wyścigu. Zgadzam się też że powinni go przesunąć na max p10. Pozdro.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
zzon 2012-05-12 23:59
Na miejscu hamiltona zrezygnowałbym z wyścigu to by dało im do myślenia.
SARTO
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
SARTO 2012-05-13 00:02
Buahahaha... W F1 cieszą mnie dwie rzeczy - sukcesy Kubicy i porażki Hamiltona :-D
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Skoczek120 2012-05-13 00:59
Kara, choc surowa, jest jednak słuszna. Zespół zaryzykował i wlał mu zbyt mało paliwa. Okazało się, iż w jego baku zostało 1,3 litra. Oznacza to, iż po dojechaniu do boksów nie byłoby wymaganej ilości benzyny do badań! Przepis jest jasny - obowiązkiem kierowcy jest przejechac okrążenie wyjazdowe, pomiarowe oraz zjazdowe do boksów. Jeżeli tego nie zrobi, oznacza to, że nie spełnił regulaminu. Nie każdy to wie, ale właśnie Hamilton incydentem w Kandzie w 2010 roku doprowadził do zaostrzenia przepisów w tej kwestii. Wówczas kary nie było, ale teraz tak jakby tamten incydent zemścił się podwójnie! Surowośc kary jest nie do podważenia. Można to jednak tłumaczyc tym, iż stewardzi nie wiedzą, czy przypadkiem w paliwie nie znajdowały się niedozwolone substancje?? A niemożnośc sprawdzenia tego z winy oskarżonego, działa na jego niekorzyśc. Stąd dyskwalifikacja. W dodatku szefostwo tłumaczyło ten incydent problemami technicznymi, co okazało się kłamstwem. McLaren jest wszystkiemu winny i choc bardzo i ich szanuje, w tym roku zawalają na całej linii. ;]
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Skoczek120 2012-05-13 01:02
A co do porównań z wyścigiem - akurat w wyścigu można stawiac bolid w każdym miejscu, gdyż zużycie paliwa może zmieniac się w trakcie wyścigu, co nie zawsze jest zależne od ekipy. W kwalifikacjach jest to absolutnie do skontrolowania. Do próbki badań potrzebny jest jedynie jeden litr! Zespół nie może aż tak ryzykowac... ;]
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Tony Montana 2012-05-13 01:45
Ukaranie sprawiedliwe, lecz powinno być do 10 pola, bo to wywalczył zgodnie z regulaminem. Tak czy siak, wyścig i tak skończy w pierwszej piątce.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
pietrek 28 2012-05-13 07:43
co to za kara , rozumie regulamin złamany wina mclarena ale nie na koniec stawki jestm w szoku.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
W to mi graj 2012-05-13 08:49
@Skoczek120 - "A co do porównań z wyścigiem - akurat w wyścigu można stawiac bolid w każdym miejscu, gdyż zużycie paliwa może zmieniac się w trakcie wyścigu, co nie zawsze jest zależne od ekipy.". Mylisz się. Zużycie paliwa w F1 zawsze jest zależne od ekipy!!! W dzisiejszej F1 ekipa wie dokładnie ile paliwa znajduje się w bolidzie . A to jak ustawione jest mapowanie silnika i związane z tym spalanie też zależy od ekipy. Lejesz więcej, jesteś cięższy, ale masz możliwość "agresywnej" pracy silnika, albo lejesz mniej i dokładnie kontrolujesz ustawienia mapowania!!! W obu przypadkach paliwa Ci wystarcza. A nie lejesz mało jedziesz agresywnie i stajesz za linią mety bo Ci "zupy" w baku nie starczy. Paranoja. Jeszcze raz! Jak dla mnie wszystkie auta które po wyścigu nie zaliczą okrążenia zjazdowego i o własnych siłach nie dojadą na pit lane powinny być dyskwalifikowane!!!
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
FAN KUBICY 2012-05-13 10:00
KRÓTKO I NA TEMAT NIE JESTEM ANI ZA HAMILTONEM ANI ZA ALOZO ALE ALOZO JEST NA SWOIM PODWÓRKU I MUSI WYGRAĆ BO WSZYSCY STAWIAJ TAM LICZY SIĘ KASA A ALOZO TO ZROBI JEŚLI WSZYSTKO ZADZIAŁA
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Hamilton 2 2012-05-13 10:04
po co to ogladac nie ma komu kibicowac na alfonso zarozumialego nie lubia hamiltona i tyle ty fan schumachera gdzie twój idol nie potrafi nawet w pierwszej 5 dojechac i co mu po 7 tytułach osmiesza sie dziadek do zetora team powinien isc
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
LLams 2012-05-13 11:42
między innymi do Skoczek120: po zatrzymaniu bolidu w baku zostało 1,3 l więc sędziowie gdyby chcieli mogliby pobrać próbki. Gdyby sędziowie byli obiektywni to zauważyliby, iż tak jak dużo z Was pisało Hamilton dotarł do Q3 i powinien zostać zdegradowany co najwyżej do 10 pozycji, gdyż przekroczył linię start/meta jako jeden z ostatnich i nie stanowił zagrożenia na torze. Nie zatrzymał tego bolidu na okrążeniu pomiarowym tylko po. Nie mówiąc o tym, że jego czas to prawie ,05s różnicy.
Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Cossi 2012-05-13 13:15
Chciałbym zauważyć tylko jedną rzecz - skoro Hamiltonowi nie starczyło paliwa na dotarcie do boksów po skończeniu pomiarowego kółka (najszybszego), to znaczy że miał lżejszy bolid od reszty stawki min. od Maldonado, który spokojnie dojechał do Pit-stopów. W ten sposób miał przewagę w osiągach nad resztą, która dała mu pierwsze miejsce (wiem że 0,5 sekundy to dużo, nawet jak na pustki w baku, ale jednak), więc sędziowie musieli zareagować. Przecież Maldonado mógł zrobić to samo i być może to on wykręciłby rekordowy czas. Myślę, że gdyby Hamilton zaliczył powiedzmy 4-5 czas sędziowie może by to przeoczyli, ale gdy chodzi o pierwsze miejsce startowe, to stawka powinna być wyrównana i Lewis powinien mieć podobną ilość paliwa do Pastora, aby wyniki były obiektywne. Aczkolwiek zgadzam się, że przesunięcie na koniec stawki jest zbyt ostrą karą. Myślę że 10 miejsce, lub start z Pit lane byłby bardziej odpowiedni.
Podobne: Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Podobne galerie: Hamilton stracił pole position! Wystartuje z ostatniego pola
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit