Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton rozbity zużyciem opon
Hamilton rozbity zużyciem opon

Hamilton rozbity zużyciem opon

2013-07-07 - G. Filiks     Tagi: Nurburgring, Hamilton, Opony, Pirelli, Mercedes, Niemcy
Lewis Hamilton po GP Niemiec zastanawiał się, jak opisać to, co myśli o oponach Pirelli, a jednocześnie zachować kulturę. Przez problemy z nimi były mistrz świata drugi raz z rzędu mimo startu z pole position nie stanął na podium.

Tydzien temu w domowym Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone Hamiltonowi rozerwała się opona, dzisiaj nowa wersja ogumienia z oplotem kevlarowym zamiast stalowego nie strzeliła nikomu, ale bolidy Mercedesa znów zaczęły pożerać "czarne złoto Formuły 1".
Hamilton rozbity zużyciem oponHamilton rozbity zużyciem opon
Hamilton na Nurburgringu finiszował piąty, prawie 27 sekund za zwycięzcą Sebastianem Vettelem. Gdyby nie mocna końcówka Brytyjczyka, byłoby jeszcze gorzej.

„Muszę się powstrzymywać, bo nie mam do powiedzenia o tych oponach nic dobrego". - mówił Lewis dziennikarzom. „Nie rozumiem, dlaczego mieliśmy na nich takie kłopoty. Ale to motorsport. Jedynym pozytywem dzisiaj jest to, że przynajmniej zdobyliśmy jakieś punkty.
Hamilton rozbity zużyciem oponHamilton rozbity zużyciem opon
„Szkoda, ponieważ zespół pracuje bardzo ciężko, robi naprawdę dobrą robotę. Bez wątpienia mamy szybki wóz, ale z jakiegoś powodu po prostu nie funkcjonuje na tym ogumieniu".


Na następny wyścig Pireli wprowadzi jeszcze inne opony. Zespoły wypróbują je za nieco ponad tydzień podczas testów dla młodych kierowców, lecz Mercedesa odsunięto od tych zajęć za potajemne testy z Pirelli tegorocznym bolidem na torze Catalunya w maju.
„Opuszczenie nadchodzących testów nie pomoże, ale tak to już jest". - dodał Hamilton.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Hamilton rozbity zużyciem opon

Hamilton rozbity zużyciem opon
Skoczek120 2013-07-07 18:37
Winny wszystkiemu jest Ross Brawn. Mógł zachować się sportowo i użyć W02, a nie szukać nielegalnego rozwiązania. Karę dostali marną - sami ją zaproponowali co ciekawe - ale tu się nadziali, bowiem testy dla młodych będą testem nowych opon. Obawiałem się, że wiele zyskali na tych testach, trochę naiwnie. Wyciągnęli wnioski z Hiszpanii, bowiem wiedzieli, jak zmniejszyć degradację. Zakazano jednak zamiany opon na tylnej osi, więc problem powrócił. A to właśnie ten fakt zminimalizował problem w Wielkiej Brytanii. Sami są sobie przede wszystkim winni z punktu widzenia konstrukcji - zbudowali bolid szybki, zwłaszcza na jednym kółku, dzięki szybkiemu ich dogrzaniu. Wynika z tego jednak inny problem - przegrzewają te opony. I tak na prawdę rozwiązanie tych kłopotów będzie się wiązać z pójściem drogą innych ekip np. Lotusa. Choć pamiętajmy, iż w przyszłym sezonie będziemy mieli nowe konstrukcje (nowe sekcje boczne i monokok dostosowany do cięższego silnika V6), a opony będą bardziej konserwatywne. Coś na wzór tych z 2011r. Zobaczymy... :-)
Hamilton rozbity zużyciem opon
adrian1313 2013-07-07 22:45
Skoczek - nuda!!!
Hamilton rozbity zużyciem opon
panafinea 2013-07-08 13:09
Przewodność cieplna kevlaru jest kilkaset razy mniejsza od przewodności cieplnej stali. Oplot z kevlaru działa jak izolator termiczny w porównaniu z oplotem stalowym.