Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton: Donington Park ma lepsze zakręty niż jakikolwiek tor F1
			
			
			
			 
									
					
					Hamilton: Donington Park ma lepsze zakręty niż jakikolwiek tor F1
							2018-01-15 - G. Filiks     Tagi: Tor F1, Austin, Donington Park, Formuła 1, Hamilton, Circuit of the Americas, COTA
						
						
						Lewis Hamilton kręci nosem na łatwość jeżdżenia po dzisiejszych torach Formuły Jeden. Według mistrza świata żaden nie ma tak wymagających zakrętów, jakie można znaleźć na przykład na brytyjskiej pętli Donington Park.
„Uwielbiałem Oulton Park i Donington. Zakręt Old Hairpin na Donington był koszmarem". - przywołuje swoje wspomnienia z niższych serii wyścigowych kierowca Mercedesa. „(...) O gościu! Znalezienie limitu na tym łuku jest znacznie trudniejsze niż na jakimkolwiek zakręcie w Formule 1. Albo wiraż Coppice. To zakręt, którego brakuje F1. Gdybyśmy mieli go z powrotem, wyzwanie byłoby na innym poziomie".
Na Donington Park rozegrano jak dotąd jeden wyścig Formuły 1. W 1993 roku odbyło się na nim GP Europy. Zawody te przeszły do historii z powodu fantastycznej jazdy na mokrej nawierzchni legendarnego Ayrtona Senny. Obiekt miał wrócić do kalendarza mistrzostw w 2010 roku jako nowy gospodarz GP Wielkiej Brytanii, ale tak się nie stało.
We współczesnych torach Hamiltonowi nie podobają się zwłaszcza wyasfaltowane pobocza.
„FIA wykonała niesamowitą robotę, ale naprawdę muszą skończyć z tymi strefami bezpieczeństwa - nie powinieneś móc ściąć zakrętu jak robią to zawodnicy". - tłumaczy Brytyjczyk.
	
	
	
	
						„We wspomnieniach z dawnych czasów podoba mi się to, że - oczywiście nie chcesz wypadku - ale podoba mi się to, że jeśli wypadłeś z toru, traciłeś czas. Teraz wchodząc w zakręt wiesz, że jeśli pojedziesz o 5 procent za szybko, wypadniesz z toru, ale wrócisz. Nie lubię tego".Z drugiej strony Hamilton docenia niektóre fragmenty nowych pętli.
„Na szybkich zakrętach w 2017 roku było... Ulala!" - zachwyca się. „Na przykład w łuku Pouhon na Spa".
„Najlepszymi zakrętami w sezonie są generalnie zakręty 3-4-5-6-7 w Austin. Są niewiarygodne".„Wyjątkowe są jeszcze wiraże Copse, Maggotts i Becketts na Silverstone, eski na Suzuce".
„Z jakiegoś powodu odcinek w Austin jest najlepszy, bo można obierać na nim różne linie jazdy. Na Suzuce jest bardzo trudno pojechać inną linią. Dlatego kocham Austin. To właściwie jeden z moich ulubionych torów, a nowe obiekty zwykle mi się nie podobają".
					
„Uwielbiałem Oulton Park i Donington. Zakręt Old Hairpin na Donington był koszmarem". - przywołuje swoje wspomnienia z niższych serii wyścigowych kierowca Mercedesa. „(...) O gościu! Znalezienie limitu na tym łuku jest znacznie trudniejsze niż na jakimkolwiek zakręcie w Formule 1. Albo wiraż Coppice. To zakręt, którego brakuje F1. Gdybyśmy mieli go z powrotem, wyzwanie byłoby na innym poziomie".
Na Donington Park rozegrano jak dotąd jeden wyścig Formuły 1. W 1993 roku odbyło się na nim GP Europy. Zawody te przeszły do historii z powodu fantastycznej jazdy na mokrej nawierzchni legendarnego Ayrtona Senny. Obiekt miał wrócić do kalendarza mistrzostw w 2010 roku jako nowy gospodarz GP Wielkiej Brytanii, ale tak się nie stało.
We współczesnych torach Hamiltonowi nie podobają się zwłaszcza wyasfaltowane pobocza.
„FIA wykonała niesamowitą robotę, ale naprawdę muszą skończyć z tymi strefami bezpieczeństwa - nie powinieneś móc ściąć zakrętu jak robią to zawodnicy". - tłumaczy Brytyjczyk.
„Na szybkich zakrętach w 2017 roku było... Ulala!" - zachwyca się. „Na przykład w łuku Pouhon na Spa".
„Najlepszymi zakrętami w sezonie są generalnie zakręty 3-4-5-6-7 w Austin. Są niewiarygodne".„Wyjątkowe są jeszcze wiraże Copse, Maggotts i Becketts na Silverstone, eski na Suzuce".
„Z jakiegoś powodu odcinek w Austin jest najlepszy, bo można obierać na nim różne linie jazdy. Na Suzuce jest bardzo trudno pojechać inną linią. Dlatego kocham Austin. To właściwie jeden z moich ulubionych torów, a nowe obiekty zwykle mi się nie podobają".
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hamilton: Donington Park ma lepsze zakręty niż jakikolwiek tor F1
Podobne: Hamilton: Donington Park ma lepsze zakręty niż jakikolwiek tor F1
				 Liga Typerów - GP USA 2018 »
Liga Typerów - GP USA 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP USA 2017 »
Liga Typerów - GP USA 2017 »
					
					 Liga Typerów - GP USA 2016 »
Liga Typerów - GP USA 2016 »
					
					 Liga Typerów - GP USA 2015 »
Liga Typerów - GP USA 2015 »
					
				Podobne galerie: Hamilton: Donington Park ma lepsze zakręty niż jakikolwiek tor F1
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			


 Donington Park
Donington Park GP Europy 1993 na Donington Park
GP Europy 1993 na Donington Park






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  Tapety Lexus
Tapety Lexus  
 
			
 
 
			